Nervernautanpå skrev 2018-04-13 18:09:03 följande:
Alltså, jag är rätt "mesig" och tycker allt ifrån blodprov är jobbigt. Så ja, jag är rädd för sprutor (kommer aldrig fixa att ta dom själv) äggplock osv. Men vi får se hur det går. Jag tar en dag i taget och jag får lov att göra det som krävs. Vanligtvis tror jag man gör ca 4 inseminationsförsök och två ivf? Men är lite osäker. Vi har pratat om två insemineringar nu iaf, sen kanske det blir ivf. Får se.
Tror det är väldigt individuellt hur allt känns och upplevs.
Om du är ?mesig? så är jag detsamma! Jag hade heller aldrig klarat att ta sprutor själv och att veta att de skulle PLOCKA ägg ur de nedre regionerna skrämmer mig också.. Det är ju som du säger att oavsett så gör man ju det man måste liksom.. Hoppas det tog sig den här gången så ni slipper ivf.
Vi fick brev från Linköping att vi är välkomna i maj på det där psykologsamtal tsm med läkare. Så nu vet jag inte hur vi gör med danmark. Man undrar ju hur långt tid efter ett sånt samtal själva behandling drar i gång... Om det är värt att åka till Danmark om man nu skulle vara ?nära? i Sverige.
Det är nog helt individuellt! Jag tyckte att spolningen som gjordes under utredningen var fruktansvärd, medans andra inte känner något alls. Likadant är det väl med plock..Så konstigt att det kan vara så olika!