• Anonym (Sara90)

Avsaknad av spermier

MariaC skrev 2017-11-27 13:21:54 följande:

Tråkigt att ni inte lyckats med inseminationerna :(

Ni kan nyttja Fria Vårdvalet (inte samma som vårdgarantin) och välja vilket landsting ni vill. Vi tillhör oxkså Sahlgrenska men nyttjade fria vårdvalet och då hade Örebro kortast väntetid. Tror även Malmö har rätt kort. Vi går i Örebro.

Tror inte det finns nån klinik än som gör IVF med donerade spermier i Sverige.

Tack för svar!

Hur går man till väga? Ringer man ex Örebro och säger att man vill ställa sig i kö där?

Hur lång kö var det när ni ställde er?

Nej, tror inte det heller tyvärr.
  • Anonym (Sara90)
    MariaC skrev 2017-12-14 09:52:52 följande:

Vi var på vul i tisdags och fick se ett litet hjärta slå, helt fantastiskt!!!!! Och igår var vi på inskrivningssamtal på barnmorskemottagningen. Kan nästan inte tro det är sant :)

Håller tummarna för att ni också får se ett hjärta!!

Stort grattis!!!

Härligt att ni lyckats!
  • Anonym (Sara90)
    MariaC skrev 2018-02-20 14:06:24 följande:

Tack!!

Ja, efter 3,5 års kämpande känns det helt underbart:)

Vad härligt! Jag plussade också i helgen! Efter ett par års försök också. Är nu rädd för missfall, längtar till ultraljud så man får se om det lever .
  • Anonym (Sara90)
    MariaC skrev 2018-02-21 13:14:34 följande:

Å va roligt!! Stort Grattis!! Förstår din oro, var samma för oss. Man kan slappna av lite mer efter ultraljudet. Sen när vi hade passerat v. 12 så valde vi att göra ett ultraljud till. Efter det kunde vi slappna av och våga hoppas och planera och tro att det ska lyckas.

Håller tummarna hårt för er!!!!!

Ja tack! Ja vi ska göra ul om ett per veckor, kliniken erbjuder det!

Försrår att det känns lättare nu när det gått ett tag!

Hoppa vi båda får våra bebisar!
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-02-21 19:15:15 följande:

Hej!

Det är jag som är fd NZZZZZZZ som var aktiv här. Får man fråga vilken klinik och metod ni använde er av? Vet att du gjorde tre misslyckades inseminationer.

Hej! Hue går der för er? Vi har gått på carlanderska i Gbg.

Vi gjorde 5 misslyckade inseminationer, det sjätte lyckades med äggstimulerande, spruta för att släppa ägget samt vagitoriee efter inseminationen för att hjälpa ägget fästa. Om det sjätte försöket inte hade lyckats hade der blivit ivf i Oslo, samma klinik som Gbg då de hjälper till med ultraljud.
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-02-22 09:55:18 följande:

Vi har nyligen haft konsultation med Vitanova, vilken klinik är det i Oslo?

Vitanova rekommenderar äggstimulerande och spruta från start... bytte ni donator eller körde ni på samma?

Tror det är fertiliterscrntrum i Oslo också. Samma klinik.

Vi bytte donator till försök 5.
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-02-22 10:28:04 följande:

Men vad kul. Åh! Starkt att fortsätta med inseminationer trots negativt utslag- hade kliniken åsikter kring det? Vet att de flesta kör med 4 inseminationer innan de går vidare.

Ja resan har inte vart lätt! efter det femte försöket var det riktigt jobbigt. Men vi vill verkligen inte åka utomlands för ivf. Nej de sa väl inte så mkt, men om det inte tagit sig efter sjätte hade de inte rekommenderat något mer försök. Men De tjänar ju ändå pengar på en..
  • Anonym (Sara90)

Lyckan blev kortvarig tyvärr. Missfall v 6.

Nya tag!

• Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-02-28 22:13:15 följande:

Beklagar!!! Hur ska ni gå vidare? Usch va tråkigt!

Vi vet inte. Antingen ett till försök med hormoner, eller om vi kör med ivf utomlands.

Jobbigt
  • Anonym (Sara90)
    MariaC skrev 2018-03-01 13:37:26 följande:

Ånej va tråkigt att höra:( Hur känner ni er?

Kram

Ja verkligen tråkigt. Vi är självklart ledsna, men känns ändå skönt att veta att jag kan bli gravid. Det är en oro som släppt. När jag fick reda på att jag var gravid fick jag också konstiga känslor om just spermadonatorn, vilket jag aldrig trodde jag skulle känna. Även om jag accepterat det blev det verkligt att det inte var min mans gener där inne. Så nästa gång är jag nog mer redo också.
  • Anonym (Sara90)
    Ontopic skrev 2018-03-01 19:57:28 följande:

Så tråkigt! Verkligen fruktansvärt... Ge inte upp

Nejdå, vi kämpar på!!
  • Anonym (Sara90)

Hej. Inte skrivit sedan i februari, fick då missfall. Hann göra 7 inseminationer med donator. Nu kör vi på ivf i Norge med donator. Äggplock i måndags o imorgon ska vi sätta tillbaka.

Lycka till alla som kämpar!!

• Anonym (Sara90)
    MariaC skrev 2018-08-27 19:39:12 följande:

Hej på er,

Vi förlorade ju vår son Vide i plötslig spädbarnsdöd i magen, i v 32. Han föddes stilla 2 juni. Livet är så fruktansvärt jobbigt. Men vi vill försöka få syskon till Vide. Vi fick en blasto till frysen och min mens kom igång snabbt efter förlossningen.

21 augusti var vi på kliniken och satte in blaston, är på rd 6 idag. Td 3 sept. Vi hoppas så att det ska ta sig. Håll tummarna för oss alla här inne!!!

Fy!!! Det ska ingen människa behöva gå igenom! Stor kram och beundransvärt hur ni kämpar vidare!
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-08-30 11:34:45 följande:

Välkommen tillbaka! Hur gick äggplocket? Fått veta resultatet ? :) stort lycka till!!!

Tack! Hur gär det för dig nu, vad gör ni? Försökt läsa tråden men så mkt text!

15 ägg fick vi ut , varav 10 befruktades. Idag var det 6 som fortfarande delade sig. Har haft rätt ont Sedan äggplocket så idag var jag på utraljud och de ser att jag är överstimulerad! Förstorade äggstockar och vätska i buken, så inget återförande imorgon, de kommer frysas! Vänta två menscyklar innan man kan sätta tillbaka ett ägg..
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-08-30 15:43:38 följande:

Fick ni 6 st till frysen? åh! Tråkigt att ni inte får sätta tillbaka ett ägg men hälsan går ju först... Vad fick du för dos?

Jag har inseminerats i lördags. Testdag 8/9. Första försöket! Kände du av några symtom den gången du blev gravid?

De ska vänta tills dag 5 innan de fryser sa de, så oklart hur många som fryses nu! Får reda på måndag. Tog 150 enheter gonal f! Va för mkt för mig uppenbarligen!

Åh så spännnde!!! Hoppas! Nej, den gången jag var gravid hade jag inga symtom alls! Det var det som var skillnaden minns jag! Lycka till och uppdatera hue det går!
  • Anonym (Sara90)

Fick idag reda på att det blev 5 ägg till frysen! Så glad över det! Gör hela överstimuleringen lite lättare att hantera.

• Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-09-03 12:26:10 följande:

Det är ju toppen!! Valde ni donator själv eller gjorde kliniken det? :)

Vi valde själva, kliniken i norge som vi går på hade det systemet. I början var vi väldigt anti men i efterhand glada , för då kunde vi välja från Skandinavien iaf... när vi gick i Sverige var var det kliniken.

Ni då?
  • Anonym (Sara90)
    Snoddis skrev 2018-09-06 22:53:34 följande:

Hej!

Jag är ny här i tråden, men har följt den ett tag..

Det uppdagades i början av året att min sambo har låg testosteronhalt och vi fick i somras veta att han har Klinefelters syndrom. Som vi befarat hittades inga spermier i spermaprovet..

Nu i veckan var vi på KI i huddinge för ett förberedande samtal inför en micro-TESE. 

Vi fick veta att de inte kör äggplock på mig i samband med operationen, utan ifall de hittar några spermier kommer de frysas ned och tinas upp inför IVF..

Som jag läst det brukar de köra micro-TESE och äggplock samtidigt då de ökar chanserna till graviditet.. och att det finns en risk att spermierna inte överlever nedfrysning och upptining.. Eller har jag förstått det helt fel?

Är det någon här som lyckats bli gravida med en man som har Klinefelters.. verkar inte som att vi har så bra odds? :/

Hej! Min man har klinefelters tyvärr. Vi fick reda på det december 2016. Inga spermier alls. Gjort 7 inseminationer varav en gång lyckades men missfall. Nu gör vi ivf utomlands med donator. Tyvärr är det liten chans att hitta spermier vid klinefelters, men hoppas ni är undantag!
  • Anonym (Sara90)
    askyfullofstars skrev 2018-09-07 09:17:12 följande:

Testdag imorgon. Negativt test och mensvärk. Första försöket gick med andra ord inte vägen trots bra timing och rätt förutsättningar.

Tråkigt! Minns försts gången det inte gick för mig, så ledsen man blir! Man tror på något sätt att det ska lyckas! Kämpa vidare!!!
  • Anonym (Sara90)

Hej alla! 

vår son är nu 3 år och lillasyster påväg. Samma donator till dem båda. Jag börjar nu fundera på hur och när man ska berätta för barnen hur de kom till? Någon som har erfarenhet av detta? sonen är ju bara tre så det är lite tidigt kanske men man vill ju inte heller att det ska vara an hemlighet för dem. hur tänker ni?

Svar på tråden Avsaknad av spermier