MariaC skrev 2017-11-07 18:57:38 följande:
Ja, vi är så nöjda med antalet :) Sex av dem blev befruktade och det blir insättning på lördag.
Jag har haft rätt ont, inatt vaknade jag å kunde knappt röra mig pga smärtan. Tog en tablett och sen blev det bättre. Har vart hemma från jobbet idag och vilar mig . Gör ont men tänker jobba imon för smärtan är ok ändå.
Hoppas att din blödning inte betyder nåt. Vad jag förstått blöder hälften även fast de är gravida. Ta ett test på testdagen vet du. Vet inte hur tidigt man kan se.
Men hurra att ni lyckats frysa spermier!! Då har ni ju till fler försök ifall det behövs:)
MariaC Hur har det gått, fick du tillbaka ett embryo igår?
999 skrev 2017-11-11 12:11:35 följande:
Hej tjejer! Ser att det har hänt en hel del här sedan sist jag skrev. Jag har gjort en äggledarspolning som såg bra ut, och imorgon sätter jag igång med ägglossningstest, vår plan är att göra första inseminationen nästa vecka när ägglossning inträffar :)
Ser att det varit en del diskussioner om mikro-tese och äggplock. Min man och jag gjorde mikro-tese på Carlanderska (de är helt underbara, bättre kompetens och bemötande får man leta länge efter). Vi bekostade det själva. Under IVF-behandlingen blev jag något överstimulerad (har stor äggreserv) så sista dagarna fick jag "surfa" och det var lite kritiskt, då vi inte visste om vi kunde gå vidare eftersom risken för överstimulering var stor, men efter samtal med läkaren kom vi fram till att risken var värd att ta, därav fick jag "surfa" sista tiden för att minska risken! Vid dagen för mikro-tese gjordes ett äggplock på mig som resulterade i över 20 ägg. Men inga spermier hittades så vi valde att frysa ner ett tiotal ägg för framtida IVF-försök med donerade spermier. Vi har dock valt att köra på insemination en eller två ggr innan vi använder mina frysta ägg. Jag vill hellre börja med insemination och spara äggen till framtiden, ifall det skulle behövas.
MariaC, jag ser att ni har gjort ett försök. Hur går det för er? Håller tummarna, hoppas att lyckan vänder snart för oss båda! Det har varit en lång och krokig väg för oss båda.
Det låter som om du hade ungefär samma upplevelse som mig när jag gjorde Mikro tesen och äggplocket. Fast istället för att "surfa" de sista dagarna sänkte läkarna bara min gonal F-dos, så det resulterade i 34 ägg.
När tror du att du ska ha ägglossning, 999? Får ni detta betalat av landstinget?
Jag hade ju min testdag igår och som jag skrev tidigare så började jag ju småblöda redan ruvardag 12, men i torsdag började jag blöda ordentligt. Jag tror att progesteronet (Lutinus) höll tillbaka blödningen de första dagarna, men tillslut gick det inte att stoppa. Testet var ju såklart negativt. Vi har ett embryo i frysen, så jag ska ringa tillsjukhuset imorgon och fråga när jag kan få det. Jag har läst i en tråd här på familjeliv att det är bäst med färska embryon och i en annan att frysta är bäst (för om de klarar frysning klarar de vad som helst), men jag vet inte vad jag ska tro. Just nu hoppas jag bara inte att det dröjer för länge innan jag kan få tillbaka mitt lilla embryo!