Avsaknad av spermier
Det är progestron. Det ska väl hjälpa till att bli gravid och att behålla graviditeten om jag förstått saken rätt. Har fått det båda gångerna i samband med ovitrelle.
Det är progestron. Det ska väl hjälpa till att bli gravid och att behålla graviditeten om jag förstått saken rätt. Har fått det båda gångerna i samband med ovitrelle.
Jag tror absolut läkarna vet vad dom pysslar med. Jag har inte fått det varje gång. Vad roligt för er att ni får börja! Hur det än är så är det bättre att försöka än att bara vänta. Hejar på dig!
Känner mig så deprimerad. Jag har precis pratat med sjukhuset eftersom jag fortfarande inte har hört något och det har snart gått tre veckor. Barnmorskan jag pratade med sa att läkarna har inte ordinerat någon ny behandling för mig (jag måste göra ett nytt äggplock) och att vi inte kan räkna med att få göra något nytt försök innan de sommarstänger. Hon sa att vi kan tidigast hoppas på att ett nytt försök kan göras i augusti...
Tack! Ja, det känns på något konstigt sätt som om hela mitt liv går ut på att bli gravid och att jag aldrig kommer att bli lycklig om jag inte lyckas bli det...
Vi gör vår behandling i Stockholm, på Karolinska.
När vi väl fick komma till kliniken så har vi väl varit ganska nöjda med dem, förutom all väntetid, men de ställena vi var på innan gjorde ju så mycket fel så det tog ju lång tid innan vi fick komma till kliniken.
Vet du när du kommer få göra inseminationen? Testar du med ägglossningsstickor?
Fick din man någonsin göra en TESA, PESA eller Micro-tese?Jag håller tummarna för dig att proverna ser bra ut! <3
En barnmorska ringde till min man idag och berättade att de har lyckats klämma in oss innan sommaren trots allt! Hon sa att det kommer att funka eftersom jag ska göra det korta protokollet den här gången. Så jag ska ringa till dem imorgon och få instruktioner. Jag tror att de vill att jag åker dit så att de kan visa mig, men jag hoppas att vi kan ta det över telefon.
Ja, det där med ägglossning en speciell dag är ju sjukt stressande. Vi höll på med det i början av året och då fick jag aldrig ägglossning när jag skulle (min kropp kände säkert på sig att jag var stressad), sen åkte vi på semester och blev efter det satta i karantän (pga risken för zika-virus). Men när vi nu senast gjorde ett FET fick jag ägglossning en lördag vilket gjorde att vi kunde göra återföringen på en fredag (mitt embryo var odlat i fem dagar, då sätts det tillbaka fem dagar efter ägglossning). Fast det försöket misslyckades ju.
Jag och min man är några av de få som hade turen att hitta spermier vid Micro-tese, så det är hans spermier vi använder. Men nu ligger de spermier vi har kvar alla frysta i samma ampull, så det här är troligtvis sista chansen vi får av landstinget. Så jag hoppas att vi kan få ut massa, massa ägg så att det kan bli flera embryon.
Jag pratade precis med kliniken och jag tror att jag tar tillbaka det där med att vi är rätt så nöjda. Nu sa de att de har fått nya direktiv idag och inte får starta upp fler behandlingar innan sommaren. Hon var inte säker på om vi redan var inräknade i de som får göra ett försök innan sommaren, så hon ska återkomma under dagen. Men jag förstår inte hur de kan ringa en dag och säga "nu kör vi" och sen nästa dag ta tillbaka allt?! De måste ju förstå att vi som sitter i den här situationen redan mår psykiskt dåligt...? Nu hoppas jag bara att hon ringer tillbaka med goda nyheter.
Är det Linköping ni går till? Har de sommar-stängt?
Vi fick goda nyheter! Jag ska ringa tillbaka när jag får mens, vilket borde vara nästa vecka. Jag ska få göra det korta programmet, så då blir det nog ÄP slutet av v. 24 eller början av v. 25 =)
Vi har gjort ett ET (i samband med min mans operation och mitt ÄP) och sen har vi gjort ett FET. Så två återföringar totalt.
Vilken cykeldag är du på 5/6 när du ska på UL?
Tack! Det känns bra att vi slipper vänta =)
Äggplocket var inte roligt, men jag mådde så dåligt av alla mediciner, så jag har svårt att säga vad det var som var värst. Det känns väldigt skönt att köra korta metoden den här gången, jag hoppas att jag kommer må bättre.
Jag håller tummarna för att ägglossningen hamnar på rätt dag! Är din mens i vanliga fall regelbunden? Har du testat med ägglossningsstickor tidigare? Innan jag och min man visste om hans problem testade vi ett tag med ägglossningstest i hopp om att "tajma rätt", så jag vet ju att de testen funkar på mig.
Vi får göra insemination torsdag eller fredag denna veckan! Helt galet! Ahh! När sköterskan skulle informera i telefon i dag om ägglossningstest, när sprutan skulle tas och när vi får inseminera så tappade jag helt bort vad hon hade sagt efter vi hade lagt på haha! Blev lite overkligt tror jag.
Vad härligt! Stort lycka till!!