Anonym (IVF) skrev 2018-05-20 18:27:15 följande:
Jag tycker du ska vänta, eftersom du är så kluven! Stressa inte fram något. Jag skulle försöka att fokusera på bröllopet och det roliga som komma skall! Har du gjort en äggledarspolning? Om alla dina prover varit utan anmärkning under fertilitetsutredningen så tyder ju allt på ett ni kommer få ert barn, att det med största sannolikhet bara är en tidsfråga. Kan du inte försöka vila i det och njuta av ert kommande bröllop? I fjärde månaden kommer du troligtvis ha fått en liten bula, ifall det skulle ta sig på första försöket. Men i slutändan måste ni gå på er magkänsla, vad känns rätt just nu? Att avvakta eller köra?
Jag har gjort äggledarspolning och utredningen visade inga fel, däremot har ju min mens blivit oerhört konstig så har fått tid hos gyn för att säkerställa alla hormoner är ok(samma gyn som hjälper till inför Danmark). Har fått levaxin med som pressat ner sköldskörteln som var lätt förhöjd, så hoppas allt ser bra ut.
Hjärtat vill men magkänslan säger att det inte kommer gå, att kroppen inte kommer bli gravid för min kropp är väldigt stressad och jag känner det i magen och bröstet (ångest). Jag kanske ska ta denna månad och verkligen satsa på hälsan bara så mensen blir återställd. Jag kan vänta en månad till, men två-tre mån vet jag inte jag orkar. Varför jag känner jag har bråttom är för att ha ett hum om huruvida lång/kort denna resa kommer bli. Aldrig varit gravid innan.
Tack för ditt svar!