Avsaknad av spermier
Hej allihopa!
Lite uppdatering från mig. Idag ha vi varit hos reproduktionsmedicin. Läkaren verkade inte ens ha bestämt sig för om han skulle rekommendera Micro-tese + direkt IVF eller donation, men när vi sa att vi verkligen ville ge micro-tese ett försök sa han ja till det (dock kunde vi inte använda oss av det fria vårdvalet och välja Carlanderska, men vi fick väldigt bra intryck av läkaren så det gör ingenting). Om det inte fungerar kommer vi få donerade spermier.
Han berättade även att de hade hittat 10 st spermier på min man när de gjorde testikelbiopsin, så han bedömde chansen till att hitta spermier som går att använda till direkt IVF till ca 40 %. Men sen berättade han även om oddsen att embryot fortsätter växa och oddsen för missfall osv, så chanserna att det faktiskt blir ett barn är väldigt låga. Om de inte skulle hitta några spermier så kommer mina ägg frysas ned så jag slipper göra om äggutplockningen om vi måste använda oss av donator. Han sa först att eftersom de inte är vana vid att samköra äggutplock med micro-tese kommer vi troligtvis inte få någon tid innan sommaren, men att i september eller oktober skulle det nog bli vår tur. Han sa att vi skulle bli kallade på ett till besök för ett nytt vaginalt ultraljud på mig och info om IVF, men vi hann bara ut i trapphuset innan läkaren sprang ikapp oss och sa att hans nästa patient inte skulle komma förrän om en kvart så han kunde göra ultraljudet på en gång! Vi fick även all information om hur IVF går till av en barnmorska. Så eftersom vi slipper vänta på nästa besök kanske, kanske det kan bli innan sommaren, men det räknar vi inte med.
Jag känner att mitt hopp börjar återvända, tänk om jag och min man skulle kunna få ett biologiskt barn tillsammans!