Inlägg från: ljuvabarn |Visa alla inlägg
  • ljuvabarn

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej! Jag tog ett test i förgårr på bim - 1 och fick två synliga streck. Är i vecka 5 (4+1) och har bf runt 11 mars. Väntar andra barnet och sonen blir 15 månader idag. Jag har svårt att förstå att det är sant.

• ljuvabarn

Grattis till er som plussat! Nu blir det en lång väntan, för jag menar, väntar man på något gott väntar man ALLTID för länge

• ljuvabarn

Berättade för min syster samma dag jag fick reda på att jag var gravid, som i sin tur berättade för hennes sambo efter några dagar. Min pojkvän fick veta på en gång såklart samt sonen (15 månader) som är för liten ännu att förstå.

Väntar att berätta för våra familjer och nära vänner tills jag gått 12 fulla veckor, alltså i vecka 13. Jag går in i vecka 6 imorgon och idag spydde jag pga. illamående. Känner av tröttheten som kommer och går. Kommer nog släppa nyheten på min facebook i vecka 18-19, efter ultraljudet.

• ljuvabarn

Skulle vara kul att veta hur gamla ni är och vart ni bor och vilken vecka ni är i, symtom m.m :)

• ljuvabarn

Själv är jag 25 år och bor i Eskilstuna. Väntar andra barnet och är i vecka 7 (6+0).

Mina symtom är trötthet och illamående om jag inte ätit på 2 timmar, så därför ser jag till att äta något litet mellan målen t.ex frukt. Annars mår jag som vanligt.

Har inskrivning den 25 augusti hos min förra bm, vilket jag tycker känns otroligt lång tid, då är jag i vecka 12, jag vill ju liksom få det bekräftat att det verkligen ligger ett foster i magen typ NU hehe. Jag har fortfarande inte fattat det.

Jag ska ringa mvc på måndag och fråga när man får göra ett ultraljud för att se om jag har ett liv i magen.

Vi har berättat för min syster och hennes sambo samt min bästa tjej kompis. Vi tänker berätta för våra familjer när jag gått 12 veckor. Vi har pratat om hur vi ska berätta, men det får ni veta då :)

• ljuvabarn
    sofffi3 skrev 2015-07-20 18:55:07 följande:

Jag har dock lite frågor, har inte riktigt gått ut med någon information till mina vänner om att jag och sambon väntar barn, vill först gå förbi v12. Vad säger ni när kompisarna vill gå ut och ta ett glas vin? Känns som att alla undanflykter håller på att sina!! Är inte den som annars hade tackat nej till ett glas vin. Har ni några tips?

Angående det här om alkoholen så har jag sagt att jag var så jääävla bakis på midsommardagen, en av mina värsta bakfyllor (vilket iofs är sant och barnet blev även till då) och att jag inte ska dricka på ett bra tag, lovat mig själv det m.m.. hehe :)
  • ljuvabarn
    Hazel Grace skrev 2015-07-28 14:23:13 följande:

Jag upptäckte en liten blödning när jag kissade igår. Vart lite idag på morgonen också, blir så nervös! Har inte gjort ont eller så, hade lite lättare molvärk igår men inget mer. Hoppas det inte är något. Ska på min första kontroll på torsdag så jag hoppas dom säger att det ser bra ut.

Hej! Jag vill bara säga att du inte är ensam om det. Igår såg jag rosa flytning på pappret efter jag torkade mig. Blev orolig och pratade barnmorskan som sa att jag inte behövde oroa mig. Imorse efter jag torkade mig såg jag en pytteliten blödning på pappret och jag fick tid till läkaren kl 11.30 idag. Läkaren såg att det var en liten blödning jag haft. Han gjorde även VUL och där kunde vi se att allt såg bra ut och lilla hjärtat pickade. Fostret var 5,4 mm. Där och få försvann min oro och jag fick veta att 30 % gravida kan få en graviditetsblödning och att det är vanligt. Du behöver inte oroa dig så länge det inte börjar forsa blod.. kram!
  • ljuvabarn
    Hazel Grace skrev 2015-07-28 21:26:05 följande:

Åh gud va skönt att höra! Tack för det lugnande svaret. Har haft lite blod på pappret under dagen också men har läst att det inte alltid måste betyda något. Hoppas jag får se att hjärtat i magen slår hos mig också. Längtar tills jag får se det! Måste ha känns som en lättnad för dig? När är du beräknad?

Aa precis, googla om graviditetsblödning om du inte redan gjort det. Det är en otrolig lättnad efter läkarens ord samt VUL och det pickande hjärtat. Enligt Vårdguiden 1177 - appen så är jag i vecka 8 men eftersom läkaren mätte fostret till 5,4 mm så borde jag vara i vecka 7. Så jag har fått flytta en vecka bakåt och är beräknad mitten av mars. Ultraljudet blir i början av oktober och då får jag veta det exakta bf-datumet.
  • ljuvabarn

Hazel Grace, det kommer gå bra. Tror vi tillhör de 30 % som kan få en graviditetsblödning. Vilken vecka är du i?

• ljuvabarn
    Hazel Grace skrev 2015-07-31 00:14:21 följande:

Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.

Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.

Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.

Vad tråkigt att höra, beklagar verkligen! Usch inge kul det här alls. Själv blöder jag fortfarande och har haft "mens"värk hela dagen. Än så länge inga klumpar, bara mensblod. Får se hur detta går. Jag försöker tänka positivt iallafall och hoppas att blödningen avtar snart. Kram till dig!
  • ljuvabarn

Min mensvärk blev kraftigare igår kväll och jag fick missfall (v.7+0). Kom ut klumpar/koagel. Tråkigt att detta hände, men vad ska man göra? Ska låta kroppen få återhämta sig och bli mig själv igen. Väntar på mensen och sedan börja försöka igen på ruta 1. Siktar på ett sommarbarn. Jag har gråtit massor men jag måste tänka positivt. En vacker dag kommer det gå hela vägen. Jag är iallafall lycklig som har en frisk liten son på 16 månader.. nu lämnar jag denna forum. Lycka till allihopa!

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)