Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

Sen abort

Jag gjorde en sen abort i v.14+1 för 7 år sedan. Jag ångrar beslutet då jag med största sannolikhet inte kan bli gravid igen...

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90

Jag gjorde en sen abort i v.14+1 för 7 år sedan. Jag ångrar beslutet då jag med största sannolikhet inte kan bli gravid igen...

• Thotis90
    Anonym (?) skrev 2015-06-29 00:11:21 följande:

Vad tråkigt. Tvivlade du i ditt beslut? Att vara ofrivilligt gravid eller inte bli gravid är lika hemskt eller ?

Jag tvivlade absolut. Det tog mig 10 veckor att ta beslutet eftersom jag egentligen ville ha barnet, men jag kände att jag var tvungen att överväga allt noga (genomförde aborten i v.14+1). För mig var det inte bara att behålla, utan allt slutade med polisanmälan och rättegång. Hade det varit barn med i bilden hade det nog också blivit ansökan om ensam vårdnad, skyddat boende, besöksförbud osv. Det kändes inte rätt mot varken mig eller barnet. 

Jag tycker att den ofrivilliga barnlösheten är värst, för nu kan jag inte sluta tänka tillbaka på beslutet - att det kanske var min enda chans till barn. Jag kan inte låta bli att ångra det ibland även om jag befann mig i en väldigt dålig situation. 
  • Thotis90
    Anonym (d) skrev 2015-11-21 15:43:17 följande:
    Varför kan du inte bli gravid igen?
    Jag har en sjukdom som heter endometrios, som har påverkat min fertilitet. 
    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90
    Anonym (d) skrev 2015-11-21 21:40:25 följande:
    Usch vad jobbigt men fick du den efter aborten eller hade du den innan?
    Jag hade sjukdomen innan aborten, men det visste jag inte. 
  • Thotis90
    Anonym (d) skrev 2015-11-21 22:17:10 följande:
    Okej det måste kännas jätte jobbigt, jag gick själv igenom en sen abort i vecka 17 som jag ångrar också. Jag trodde inte jag kunde bli gravid innan så det barnet betydde /betyder väldigt mycket för mig o jag såg det som en gåva men jag hade inget val. Nu går jag med ångest o samma oro som innan
    Det kändes som att hela min värld rasade när jag fick min diagnos, för precis innan hade jag försökt bli gravid i 3 år utan resultat och min läkare sa att våra chanser var väldigt små med tanke på sjukdomen och hur länge vi hade försökt. Vi försökte några månader till utan resultat och nu har vi lagt barn på hyllan. Jag har andra planer för mitt liv nu. 

Jag var helt övertygad om att jag inte kunde bli gravid, innan jag väl blev det. Jag vill inte längre ha barn, men aborten är ändå ett känsligt ämne då det var en väldigt jobbig tid i mitt liv. 
Svar på tråden Sen abort