Inlägg från: Lisaa88 |Visa alla inlägg
  • Lisaa88

Första barnet BF feb-16

Hej!

Kul att du skapat denna grupp:)

Vi har gått igenom vårt första IVF försök och är nu i v.7 och har BF 17 feb 2016.

Jag är 26 år har haft ett missfall för 2 år sedan och hoppas nu på att få behålla detta lilla liv.

Har första ul 7 juli så då får vi se om hjärtat slår.

Jag har bloggat om hela min ivfresa, de kan ni läsa om här om ni vill.

barnmedivf.blogg.se

Jag mår inge vidare faktiskt, väldigt illamående så jag äter Postafen och använder ackupressur armbandet sea-band som lindrar men inte helt.

Brösten spänner/värker och molande värk ifrån livmodern till och från.

Är lång och smal och mitt blodsocker blir ofta lågt och då blir jag svimfärdig.

Jobbar 100% på ett äldreboende och eftersom jag är hungrig och kissnödig hela tiden så blir de mesta svårare på jobbet. Har med mig frukt för att lindra den värsta hungern.

Hoppas på att må bättre om några veckor, blir väldigt jobbigt om jag måste må så här i 8 mån till.

Hoppas ni andra mår betydligt mycket bättre annars kan vi stötta varandra:)

• Lisaa88
    Monikan skrev 2015-07-01 17:37:27 följande:

hej och välkommen! och stoooort grattis till dig! jag håller alla tummar att det kommer gå bra :)

jag jobbar också heltid men i butik, är riiiktigt jobbigt när jag börjar känna mig hungrig för då vet jag att jag måste äta nåt direkt för att inte bli jätteillamående, men i butik kan man inte alltid smita ifrån och ingen på jobbet vet om graviditeten heller så jag kan inte direkt smyga iväg och be nån annan ta över? har löst det med att gå med bitar av en riskaka i fickan som jag kan äta i smyg ;)

vad spännande med erat ul! känner du nån skillnad i hur du mår nu jämfört med den tidigare graviditeten?

kram och grattis igen!

Tack:) Ja idag är det ul dag:):)

Skönt för dig att jobba i butik.

Jag jobbar på äldreboende och då lär man va social hela tiden med både boende och personal eftersom man jobbar så nära inpå varandra. Men jag hade lite frukt med mig:)

Nu har jag varit sjukskriven i över 14 dagar men jobbat nån dag och kände att de inte funkade. Fick hemska biverkningar av Postafen men när jag slutade ta dom blev jag bättre men går ju omkring och mår jätte illa istället.

Lägger upp en bild senare om allt ser bra ut.

Sist slutade fostret växa i v.5 men jag hade gravid symtom fram till v.10 då jag fick missfall:(

Så idag får vi äntligen veta om hjärtat slår eller inte.
Svar på tråden Första barnet BF feb-16