Inlägg från: Amandalinnea |Visa alla inlägg
  • Amandalinnea

Första barnet BF feb-16

Hej allihop! Jag hoppar också in här. Jag plussade igår och har bf (tror jag) 25/2. Min symtom är ömma bröst, orkeslös och molvärk :) jag är 25 och sambon 30. Vi har genomgått IVF då jag lider av endomterios.

Är lite velig om jag ska ringa till bm på vårdcentralen..?? När man har genomgått IVF så ska man ju ringa till fertilitetsenheten egentligen, när man plussat, men de har ju semesterstängt under juli. Det står på lappen jag fick att man kan ringa sin vårdcentralen men jag vet inte hur jag ska göra. Vad tycker ni??

• Amandalinnea

Jag ringde till mvc idag och hon sa att jag gjorde rätt i att ringa :) hon menade att eftersom jag ska gå på senare kontroller där så kan jag lika bra bli inskriven direkt. Jag fick en tid nästa måndag :)

Illamående har börjat smyga sig på ordentligt, urk! Hoppas det stannar vid "bara" illamående;)

• Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-06-30 12:33:35 följande:

*Räcker upp handen* Jag! :P Jag tog faktiskt ett ungefär en vecka efter jag plussat första gången, som visade starkt positivt ;) men mest vill jag nog bara komma iväg på ett ultraljud!

Skönt att någon mer är lika nojig som jag ;) jag testade faktiskt idag (en vecka sen första plusset) och det visade fortfarande starkt positivt! :D har ni fått tid för ultraljud? :)
  • Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-06-30 13:55:39 följande:

Kan tänka mig att vi är flera ;) vad skönt! Nej, men vi jobbar på det :) jag skulle ringa och boka idag, men självklart hade de personalmöte till 14, då jag börjar jobba.. Så min man får sköta det nu, får se hur det går :) ni då?

Ja precis! ;) aha okej! Vi fick samtal idag från en barnmorska som erbjöd oss en tid 23/7 :D längtar redan ihjäl mig! Hoppas ni också får en tid snart. När har du bf? :)
  • Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-07-01 08:28:41 följande:

Ja, vad bra! :) det förstår jag! Vi ville ha en tid så tidigt som möjligt, men den privata barnmorskan hade tid först 20/7, så vi bokade in det. Vi har ultraljud innandess, 10/7, men det skadar väl inte med ett till ;) så nästa fredag får jag se om allt står rätt till! Längtar väldigt mycket jag med :)

Beräknad bf är 1/2. När är din?

Va spännande! Då är lite ju i så himla långt kvar :D okej! jag har bf 25 februari men får se om den ändras när man har varit på ultraljud ;) har du mycket symptom?
  • Amandalinnea
    Monikan skrev 2015-07-01 17:39:27 följande:

jag har tagit sjuuuukt många gravtest, jag överdriver inte om jag säger att jag säkert tagit 20st!

dock gjorde jag misstaget att ta ett här om dagen, det blev jättesvagt så jag fick panik och ringde bm? då berättade de att när man är runt vecka 8 som jag är nu är HCG så högt att stickorna inte kan hantera det. hon tyckte jag skulle späda urinen med vatten och testa igen, blev det fortfarande svagt skulle jag höra av mig. jag spädde rejält och testet blev jättestakt positivt. DET var en lättnad och nu har jag förbud på att testa mig mer ;)

Jag förstår dig! Jag skulle vilja ta ett om dagen men hittills har jag kunnat hålla mig ;) oj, det hade jag ingen aning om, förstår din panik! När har du bf? :)
  • Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-07-02 08:01:38 följande:

Ja, precis, det vet man ju aldrig :) inte jättemycket symtom faktiskt, och de jag har kommer och går. Trött och sover dåligt, molvärk från och till, ömma bröst, stickningar ii ben och händer/fingrar som jag inte förstår, hur mycket mer blod kan pumpas runt så här tidigt? Sen är väl humöret inte på topp alla gånger heller ;) du då?

Ah okej! Det mesta jag känner av är molvärk, ömma bröst och illamående. Det är väldigt jobbigt att vara illamående typ hela tiden men försöker att inte tänka på det ;) stickningar har jag inte börjat känna av än men humöret går nog lite upp och ner, i alla fall enligt sambon, haha! :)
  • Amandalinnea

Usch, har haft lite ljusbruna flytningar idag :( livrädd att det ska övergå i blod! Ska men ringa bm för sånt eller ska jag avvakta? :/

• Amandalinnea
    Monikan skrev 2015-07-08 18:56:19 följande:

Jag säger också, ring! bättre att ringa och fråga än att gå och vara orolig. hur har det gått?

Jag pratade med bm idag och hon sa att jag inte behövde oroa mig :) de ljusbruna flytningarna är som tur är bort också vilket känns fantastiskt skönt :) nu väntar vi med spänning på det kommande UL :)
  • Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-07-09 07:12:20 följande:

Åh, vad skönt! :) Ja, två veckor kvar nu va? Vårat är imorgon, trodde aldrig dagen skulle komma :S Har inte kunnat sova inatt, drömmer bara om ultraljudet, vaknar hela tiden. Är så fruktansvärt orolig, vill bara komma dit och se att allt är bra!

Ja, två långa veckor kvar! Men oron är fortfarande ganska stor, fick brunare flytningar idag igen :( att man aldrig ska få slappna av :(

Åh förstår dig! Gick allt bra på ul för dig?? :)
  • Amandalinnea
    Moorii skrev 2015-07-10 20:58:45 följande:

Tråkiga besked tyvärr :'( vi gick på ultraljudet hos bm idag, hon såg ingenting alls på skärmen. Vi åkte till gynakuten och där konstaderades ett foster som stannat av och gått tillbaka, säkerligen flera veckor sedan. Mycket tårar blev det och sorgen är stor, men vi kommer igen och nästa gång ska det banne mig bli en bebis! 

Stort lycka till till er och till alla andra här! <3

Åh jag beklagar verkligen! Jag lider med er! Håller tummarna för att du blir gravid snart igen :)
  • Amandalinnea

Hej alla!

Är det någon mer som känt av mer molvärk vid tidpunkten när mensen egentligen skulle komma? Jag har nämligen ganska ont i magen plus lite bruna flytningar och jag skulle egentligen haft mens nu :/

Svar på tråden Första barnet BF feb-16