• H1ssa

Vi med BIM i augusti

Jag hoppar med här...

Jag var med i BIM juli gruppen och plussade på BIM+1 vårt första försök, men det slutade i missfall v5+3. Nu väntar jag på att sluta blöda så jag vet inte när ÄL och BIM kommer att vara. Jag vet att man rekommenderar att invänta en mens innan man försöker igen för att kunna datera graviditeten, men vi känner att vi vill försöka igen så snart som möjligt. Kommer börja ÄL-testa så snart jag testar negativt på grav-test.

• H1ssa

Idag dök 28 ägglossningstest och 20 gravtest upp i brevlådan. Blödningen från missfallet börjar nu avta och jag planerar att börja ÄL-testa till helgen. 

Vi blev ju väldigt enkelt gravida förra månaden, på första försöket, så ÄL-testen är mest till för att veta när ÄL är IFALL jag skulle lyckas bli gravid direkt. Kommer ju inte ha något sista mens att räkna efter. I vanliga fall har jag en 28 dagar cykel som är extremt regelbunden, men vi får se hur saker och ting beter sig nu efter missfallet...

• H1ssa
    Elyssa81 skrev 2015-07-15 17:33:56 följande:

Hur länge blödde du?

Jag fick MF i V6 och blöder fortfarande sju dagar senare.

Jag började få bruna flytningar i lördags och började blöda ordentligt med klumpar i måndags. Idag har det bara varit sparsamma bruna flytningar, så verkar ha gått smidigt så här långt.Skulle tro att jag har färgade flytningar ett tag till.

Blöder du fortfarande rött blod elyssa81?
    MF v5+3 (första försöket)
  • H1ssa
    Pluttan skrev 2015-07-26 11:07:11 följande:

Men åh :( Mensvärk som kommer nu :( :( En vecka kvar till bim . Kan väl inte vara bra??

Jag hade precis likadant när jag plussade förra månaden. Brukar känna mensvärk 4-5 dagar innan jag får mens i vanliga fall så jag var övertygad om att det var kört och testade inte ens veckan innan bim. Mensen uteblev och jag plussade på bim +1 då jag insåg att mensen var sen. Givetvis kan det vara mens på g, men jag skulle inte utesluta att jag var gravid förrän mensen kommer :) lycka till!
  • H1ssa

Äntligen fick jag positivt ägglossningstest, 13 dagar efter första blödningsdag på missfallet jag fick tidigare den här månaden. Ägglossning borde därför ha varit igår, idag lite lite blod på pappret efter toalettbesök. BIM borde därför bli runt 10 augusti. Känns skönt att ägglossningen kom igång och att vi nu kan fortsätta försöka igen. Vissa påstår ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall, får se om det stämmer på oss.

• H1ssa
    hondendärtjejen skrev 2015-08-03 08:49:53 följande:

God morgon! Idag är jag på BIM-6 och mår illa och har molvärk! Är det ens möjligt att känna så tidigt?

När jag plussade förra månaden (slutade i mf) började jag testa på bim-10... givetvis blankt. På bim -5 kom mensvärken... den brukar komma 4-5 dagar innan mens för mig, så jag antog att det var kört och gav upp för den månaden. På bim+1 var jag nästan irriterad över att mensvärken var där, men min vanligtvis så punktliga mens var borta. Testade positivt samma kväll.

Det du känner kan givetvis vara mensvärk som är på g, men håller tummarns för att du fått tidig molvärk :)
  • H1ssa
    Elyssa81 skrev 2015-08-04 11:30:08 följande:

Jag har haft jättemycket molvärk denna månad. Har haft i över en vecka nu. Är det någon fler som haft så första menscykeln efter tidigt missfall?

Jag har har haft ont mer åt ländryggen de senaste dagarna. Inbillar mig ibland att jag har molvärk, men det kommer och går. Vet inte vad som är på riktigt och vad som är inbillning dock. Känner mig konstant trött...

Du har inte jättelångt kvar till bim nu väl?
  • H1ssa
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 13:25:46 följande:

Vi är på samma. Har också köpt ett digitalt. Testade starkt plus idag på BIM -1. Ska vänta till imorgon eller tisdag med mitt .

Stort grattis! Nu håller vi tummarna för att det grabbar tag ordentligt!
    MF v5+3 (första försöket)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti