• Annan87

Vi med BIM i augusti

Jag hoppar också in här. Bim 9:de augusti. Försök 3 med först barnet.

• Annan87
    Yennie88 skrev 2015-07-15 19:55:44 följande:

Jag funderar lite över om jag ska köpa ägglossningstester ändå, fast det känns lite onödigt. Jag har tydliga ägglossningskänningar så gott som varje månad så jag vet ju vilka dagar det är viktigt att pricka in. Men eftersom det inte tagit sig dessa två månader innan så blir jag lite rådvill.

Jag vill att det ska vara så "naturligt" som möjligt utan hjälpmedel när vi försökt så kort tid som vi gjort, sedan om några månader om det inte tagit sig kanske ta hjälp av stickor eller liknande. För mig känns det inte så upphetsande att få reda på via en sticka att nu ska vi tamejtusan ligga med varandra så vi får ett barn, kanske för att vi försökt så kort tid som sagt. Någon annan som tänker i samma banor?

Jag tänker precis som du, vill också gärna att det ska vara "så naturligt som möjligt". Jag tänker att stickorna mest stressar nu när vi inte har försökt så länge. Ändå köpte jag hem ägglossningstester samtidigt som jag köpte gravtester. Jag tänkte att jag använder dessa om några månader om det inte har tagit sig. Men så lätt var det inte, för när de väl låg där i skåpet var det helt omöjligt att låta bli att testa när det närmade sig.

Nu hjälpte ju inte detta förra månaden och nu känner jag att vi nog kör på några månader och tar det som det kommer litegrann. Tycker nog ändå att stickorna stressar lite, men jag antar att det kommer kännas annorlunda om några månader om det inte har hänt något då.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti