• Therese78

Vi med BIM i augusti

Hej alla,

Mitt första inlägg på FL! Har följt bim-trådar ett par månader nu. Kan någon lägga till mig? Har BIM 5/8 - tredje försöket till tredje barnet.

Jag har ganska långa cykler på 35-45 dgr (pcos konstaterat i 25-årsåldern ca, idag är jag 37). ÄL verkar dock fungera, har en 15 månaders och en 2,5-åring som båda blivit till på första försöken. Grym tur måste jag säga, är mkt tacksam för det. Kanske kan det peppa någon som fått pco-diagnos - för en del betyder det svårigheter att bli med barn, men inte för alla! Ta inte ut det i förskott! Får se hur det går framöver, nu har vi försökt två cykler.

Den här cykeln började jag med rosenrot för att snabba på ÄL, jag som inte brukar tro på att sånt ska funka....men tidigaste ägglossningen hittills verkar det blivit iaf. Kanske slumpen.

Lycka till alla!

• Therese78

ÄL+8 idag och inga symptom alls. Kunde inte hålla mig och testade negativt imorse. Försöker intala mig att det är väldigt tidigt, och det är det ju också. Man får väl ge sig till tåls helt enkelt....

Grattis ni som plussat, roligt att läsa!

• Therese78

Imorse plussade jag, ÄL+10 vilket är bim-2 för mig. Försöker ladda upp en bild. Kanske syns det dåligt men jag känner mig säker på resultatet, det är snäppet för tydligt och rosa för att vara ett spökstreck (fått flera såna månaderna innan).

Mitt enda symptom har varit att jag drömt mycket senaste tre nätterna. Ingen molvärk, inga ömmande bröst eller ngt annt tecken.

Jag har långa cykler och har tempat och använt appen Fertility Friend, det har hjälpt mig att hitta ägglossning och framförallt fastställt att ägglossning varit så man sluppit undra.

Funderar på att vänta några dar och köpa ett digitalt test så sambon förstår bättre att det är på riktigt. Hoppas fröet stannar bara! ????

• Therese78

Tack snälla ni, känns overkligt det här, men fantastiskt också. Tredje barnet blir det, helt galet ju! Kan nog inte hålla mig inför sambon, han får nog veta direkt han kommer innanför dörren, haha!

• Therese78
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-03 15:23:19 följande:

Grattis! Vi försöker oxå med en tredje hur gamla är dina? Vi har 2 döttrar på 7 och 6 år

Vi har två pojkar på 2,5 år resp 15 månader. Så vi får ju fullt upp i några år framöver. Lycka till med försöken!
  • Therese78
    Yennie88 skrev 2015-08-03 18:25:33 följande:

Bim -3 idag. Inga solklara känningar idag har visserligen varit fullt upptagen av nervositet, teoriprov och körprov gjorda med godkända resultat. Så nu är jag trött!

Men grattis, körkort! Vad skönt!
  • Therese78

Funderar på det här med ÄL-flytningar. Kommer ihåg att jag fått såna när jag var mkt yngre - genomskinliga, glatta, trådiga som kunde dras ut långt, långt (urk). Men nu är jag nygravid och hade under försöken dökoll på flytningarna under hela cykeln och vid tiden för ÄL speciellt, samma sak när ett äldre syskon tillverkades. Har aldrig såna nuförtiden utan bara ett underliv som blir "blötare", alltså inga sega flytningar bara vattniga. Men gravid blir jag ju ändå. Så deppa inte ihop om inte flytningarna stämmer med hur det "ska vara", släpper ägget bara så kan det fungera bra ändå.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti