Inlägg från: kastrullen |Visa alla inlägg
  • kastrullen

Vi med BIM i augusti

Fick mens idag så nu är vi på försök 9, med BIM 24/8. Någon fler än jag som försökt ett bra tag med första barnet?

• kastrullen
    Fian88 skrev 2015-07-29 10:38:00 följande:

Inte första barnet men försökt i över ett år!

Då tycker jag verkligen att det är vår tur nu! :)
  • kastrullen
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-31 22:17:49 följande:

Stort GRATTIS till alla som plussat!  Mera  i denna tråd!!

En bildfråga igen. För några dagar sen la jag ju ut en bild med stegring på äl-test. Här är biden från idag (senaste test utan datum är taget imorse). Och jag hade ganska väldigt starkt utslag på testen både igår morgon och kväll plus att jag hade riktigt starkt molvärk i magen hela kvällen igår (nästan samma styrka som jag brukar ha innan mens). Eftersom testen inte visade något utslag idag (imorse), har jag äl idag då? Idag har jag ingen värk längre heller. 

Jag är inte nåt proffs på äl-test så om någon vet bättre än mig får dom gärna rätta mig. Men äl har väl varit när testen slutar visa utslag? Och när man får utslag kommer ägget släppa inom 12-48 h. Alltså, från ditt första positiva test tar det max 48 h innan ägget släpper. Och någonstans mellan det sista positiva och det sista testet som är negativt har ägget släppt.

Och eftersom spermierna kan leva några dagar ska man ligga i innan ägget släpper, och alltså så fort man får positiva äl-test. Då kan spermierna möta ägget när det släpper.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti