Inlägg från: Anonym (oooops?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oooops?)

Vi med BIM i augusti

Hej tjejjer! Får man hoppa in i tråden? Jag är en tjejj på 34 år med två småkillar här hemma, frågan om en tredje har varit omtvistad. Mannen vill verkligen inte, jag har vacklat i min inställning. Tänkt att jag ger mig själv till nästa sommar att bestämma mig om isåfall då påbörja op övertalning. Men så skedde en liten kommunikationsmiss här hemma i torsdags, trodde inte det gjorde så mkt men så fick jag ÄL värk i fredags. Nu har jag haft ökande ÄL-värk i fem dagar, så vetikatten när själva äl var eller om den fortf är på gång?? BIM runt 13 aug så det blir en spännande OCH skrämmande väntan på denna mensen... Vet fortfarande inte hur jag ställer mig till en trea, men abort är uteslutet känner jag redan nu i hjärtat. Så det hade väl bara varit att köpa större bil då.... ????

• Anonym (oooops?)
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-31 22:17:49 följande:

Stort GRATTIS till alla som plussat!  Mera  i denna tråd!!

En bildfråga igen. För några dagar sen la jag ju ut en bild med stegring på äl-test. Här är biden från idag (senaste test utan datum är taget imorse). Och jag hade ganska väldigt starkt utslag på testen både igår morgon och kväll plus att jag hade riktigt starkt molvärk i magen hela kvällen igår (nästan samma styrka som jag brukar ha innan mens). Eftersom testen inte visade något utslag idag (imorse), har jag äl idag då? Idag har jag ingen värk längre heller. 

Det där undrar jag också! Jag hade ökande mensvärk fre-tis, med topp på tisdagen. På onsdagen var all värk borta. Kollar inte med stickor eftersom vi egentligen inte alls försöker, men det låter ju snarlikt ditt mönster med älvärk. Ä oxå nyfiken på om ÄL är EFTER hela mensvärksprocessen.
  • Anonym (oooops?)

Min BIM är 8/8 efter att ha räknat lite noggrannare på det (tillika sonens femårsdag) så mensvärken och pmsen borde sätta in nu i dagarna. Hade sex ÄL-5 så chansen är typ 10% men lillebror blev till på samma sätt så jag väntar ändå med lite spänning. Eftersom vi eg inte alls försöker har jag blivit överraskad av mig själv att jag hoppas lite att det tagit sig - jag som inte hade bestämt mig om jag ville ha en trea eller inte. Tror denna månaden, oavsett utgång, behövdes för att känna efter ordentligt. Inte bara tänka praktiskt och på allt jobb det skulle innebära. Så nu väntar jag också med spänning trots de låga oddsen!

• Anonym (oooops?)

Otålig: Wiiiie spännande! När har du BIM?

• Anonym (oooops?)

Otålig: Ett plus är väl ett plus är väl ett plus? ???? Jag hade testat eftermiddag igen om jag var du, och imorrn och imorrn eftermiddag och förhoppningsvis kunna njuta av ett plus som bara blir starkare. Efter BIM och med ert redan pos test behöver du ju inte vänta tills morgonurin. Testa på å go nuts säger jag ????

• Anonym (oooops?)

Otålig: helt klart ett plus ju! ???? Vad är oddsen att du skulle få två spök irad och det dessutom är ett starkare spök denna gången? Nä grattis säger jag! ????

• Anonym (oooops?)

När jag använder smileys så blir det till frågetecken i inlägget, haha! Om ni undrar varför jag skriver så konstigt.

• Anonym (oooops?)

Btw tjejer, ni vet att 15 april är Sveriges vanligaste födelsedag va? :-P

• Anonym (oooops?)

Här hemma kommer mensvärken smygande. Däremot har jag haft mycket molvärk även de gånger jag varit gravid så det ger mig inga direkta ledtrådar. ;) Borde vara BIM-max4 imorgon och har ett test här hemma jag skulle kunna ta. Men vågar inte! Är lite rädd för ett plus men är även lite rädd för ett minus. Hjärtat hoppas på ett plus, hjärnan hoppas på minus! Haha!

• Anonym (oooops?)

Jag borde ha BIM på lördag, känns som det är på G också - mensvärk och idag ömmande bröst. Men symptomen är ju desamma när jag är gravid så känner mig fortfarande inte säker åt något håll. Väntar dock med att testa. Orkar inte med hjärtattacksminuterna innan resultatet kommer. Känns lugnare att antingen upptäcka att mensen plötsligt har kommit eller att den helt enkelt inte kommer och BIM passerar. Haha!

• Anonym (oooops?)

Om jag minns rätt är det testlagret! :) Jag plussade iallafall med ett sådant BIM-5 min första graviditet.

Ted19 skrev 2015-08-06 20:06:45 följande:

Är det nån som känner till detta test? Vad jag undrar är om det är värt att testa med detta på bim -4? Jag kan inte minnas vart jag har köpt det och har ingen bruksanvisning så vet inte om det testar 10 eller 25 hcg. Jag har inget annat hemma men skulle vilja testa imorgon bitti innan vårt besök kommer som ska stanna över helgen. Vill veta om jag kan ra ett glas vin oxå.. :)

• Anonym (oooops?)

Det är nog bara för tidigt! :) Jag ser oxå på översta så ge det någon dag å testa igen så gissar jag att du har ett plus!

Yennie88 skrev 2015-08-07 06:28:44 följande:

Båda bilderna är tagna efter max 10 minuter, de ska läsas senast efter 5. Jag tyckte se en antydan inom 5 min men det var supersvagt.

• Anonym (oooops?)

Det är nog bara för tidigt! :) Jag ser oxå på översta så ge det någon dag å testa igen så gissar jag att du har ett plus!

Yennie88 skrev 2015-08-07 06:28:44 följande:

Båda bilderna är tagna efter max 10 minuter, de ska läsas senast efter 5. Jag tyckte se en antydan inom 5 min men det var supersvagt.

• Anonym (oooops?)

ÄL+ 11 imorgon, mensvärken har avtagit lite, brösten ömmar. Har lite dålig koll på när mensen borde komma - typ från imorgon lördag och senast tisdag. Skulle inte mensen dyka upp innan så tar jag ett test på min födelsedag den 13:e :-P Än så länge känner jag mig precis lika mycket gravid som ogravid. Det som lutar över åt ogravid är att vi hade sex ÄL-5 men har ju redan en knodd som springer runt här, gjord på samma sätt, så man vet ju aldrig... Haha!

• Anonym (oooops?)

Maalon: oh, gör det ikväll och dela med dig av lite test-spänning!! :-P

• Anonym (oooops?)

Anonym (Otålig) - hur gick det för dig och dina test?

• Anonym (oooops?)

Maalon: jag ser absolut när jag zoomar! Imorgon med morgonurin blir det nog tydligare Grattis!!

• Anonym (oooops?)

Otålig: Omääh, hahahah, vilket stolpskott. Du har ju ett plus!

• Anonym (oooops?)

Här kom mensen med buller och bång på BIM! Det har vart så spännande att följa er i tråden och grattis till alla plus! Å ni som inte plussade denna månaden så hoppas jag att det är er tur snaaaart! <3

Svar på tråden Vi med BIM i augusti