Inlägg från: Anonym (Pergotime) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pergotime)

Vi med BIM i augusti

Hej gänget.

Tänkte hoppa in här.

Jag och min blovande man (29 aug)

ska försöka få till ett syskon till våra 2 gemensamma barn.

Nu har vi inte det smärtfritt då jag har svårt att få barn samt får lätt missfall (apc resistent)

Nu ska jag iaf börja med pergotime denna månaden och på så sätt hoppas på ett plus.

BIM 16 aug

Men tror mensen kan komma tidigare då jag har lite molvärk sen igår + äggliknande flytning med en blodstrimma i (uuuuursäkta)

• Anonym (Pergotime)

Behöver ett snabbt svar om någon vill och kan svara.

Enligt min gyn var jag tvungen att börja med pergotime på den första mensdagen oavsett om det bara var en färgad flytning.

Det fick jag igår, men eftersom min cykel är helt ur balans och jag har haft cykler på ca 37 dagar de senaste månaderna så har jag enligt älkalendern haft äl den 2 aug (alltså i söndags)

Men nu hade vi sex igår och efter det har jag fått molvärk och det kom rosa efter samlaget. Idag på dagen har det inte varit något alls men nu ikväll så har jag haft molvärk och så kom det rosa igen.

Hur ska jag göra? Ta det som att mensen kom 9 dagar tidigare den här gången och börja med tabletterna?

• Anonym (Pergotime)
    Symetrical skrev 2015-08-08 07:45:39 följande:

Nej, du måste absolut avvakta någon dag till, skulle jag säga! Kan ju vara en så kallad nidblödning ifall du nu hade äl för 5-6 dagar sedan. Börjar du med pergotime då och är gravid kan det ju sätta hela kroppens hormoner ur balans och det skulle ju kunna vara förödande för lilla fröet!

Hur säker är du på att du hade äl den 2:a? Du kör inte med äl-test eller liknande?

Tack för ditt svar.

Jag har inte testat med äl test dena här månaden eftersom vi inte skulle börja bebisverkstaden förens den här månaden då jag skulle ta pergotime.

Vi gifter oss den 29 och ville då egentligen inte bli gravida innan dess.

Men OM det är en nidis hur länge kan man blöda med en sån?

Har aldrig mig vetligt haft det innan.

Min cykel kan variera mellan 29-37 dagar så det här är verkligen et dilemma då jag samtidigt inte vill gå miste om en månad med pergotime heller.
  • Anonym (Pergotime)
    Symetrical skrev 2015-08-08 09:27:05 följande:

Nej, det förstår jag, men jag har alltid hört att man skall räkna den dagen med rikligt med blod som första mensdagen.

En nidis kan hålla på i 2-3 dagar i alla fall. Hade jag varit du hade jag avvaktat tills det blivit mer som din vanliga mens. Har du värk?

Jag hade molande värk igår kväll och det var då det kom rosa.

Idag känner jag mest att det är något med magen och får fort.f rosa (slem)

Kände mig riktigt uppblåst igår kväll i samband med molandet också och humört for åt alla möjliga vinklar.
  • Anonym (Pergotime)
    Symetrical skrev 2015-08-08 12:10:47 följande:

Som sagt var hade jag avvaktat då. Spelar knappast någon roll med ett par dagars skillnad hit eller dit med pergotime ändå!

Har inte mensen kickat igång imorgon hade jag tagit ett gravtest på måndag om jag vore du.

Tack för ditt svar.

Får ändå avvakta tills på måndag. Då ringer jag gyn och rådfrågar (då är jag på dag 5 om man nu ska räkna från torsdag)

Har ingen som helst aning om hur pass viktigt det äf med dagarna när man tar pergo.

Har du egna erfarenheter av dom? ;)
  • Anonym (Pergotime)
    Symetrical skrev 2015-08-08 17:09:25 följande:

Nej, inte Pergo, men fick själv letrozol utskrivet som är liknande och de kunde jag ta antingen cd 3-7 eller 5-9, så det verkade inte spela så stor roll. Däremot sa min gynekolog att jag absolut inte skulle räkna från mina spottingsdagar innan, utan från den dag som mensen kickade in ordentligt.

Ja men dåså då behöver jag inte känna mig så nojig då ;)
  • Anonym (Pergotime)
    Yennie88 skrev 2015-08-08 19:02:54 följande:

Det kan nog inte vara något annat än mensen som hälsat på. Så nytt bim blir 4/9. Hoppas vi inte ses i septembertråden!

Lycka till allihopa!

Här med :(
Svar på tråden Vi med BIM i augusti