Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

Vi med BIM i augusti

Hej!

Jag ansluter mig till denna tråd också. Har en son på snart 3,5 år och nu vill vi gärna ha ett syskon! ) Har börjat försöka förra månaden men det ville sig inte riktigt då....

Jag är inne på dag 6 i cykeln idag och har BIM 16-17 aug. Min son blev till på första försöket så man vill så gäääärna att samma sak ska hända nu. Men vi får se hur lång tid det tar denna gång.

Tänkte köpa ÄL-stickor snart (har aldrig testat med dessa innan). Annars äter jag vitaminer (MItt Val Kvinna) och extra folsyra. Förresten, är det någon som vet vad är maxdos på folsyra per dag? Har läst någonstans att man ej bör överskrida 800 ?g. Vet någon om det stämmer? Jag hamnar i alla fall under den nivån eftersom vitaminerna+extra folsyra blir tillsammans 700 ?g.

• Anonym (Blomman)

Hej!

Behöver lite råd. Jag har nyligen börjat använda testlagrets äl-tester (har aldrig kört med dessa innan). Har bara för att testa kolla förstat gången på dag 7 = 23/7 i cykeln, idag är jag på dag 13 i min cykel och testet har äntligen börjat visa stegring. Men visst är det inte positivt ännu (se sista stickan utan datum)? Det borde väl bli ännu strkare om ett par dagar? Vad tror ni?

• Anonym (Blomman)

Stort GRATTIS till alla som plussat! SkrattandeSkrattande Mera PlusPlusPlus i denna tråd!!

En bildfråga igen. För några dagar sen la jag ju ut en bild med stegring på äl-test. Här är biden från idag (senaste test utan datum är taget imorse). Och jag hade ganska väldigt starkt utslag på testen både igår morgon och kväll plus att jag hade riktigt starkt molvärk i magen hela kvällen igår (nästan samma styrka som jag brukar ha innan mens). Eftersom testen inte visade något utslag idag (imorse), har jag äl idag då? Idag har jag ingen värk längre heller. 

• Anonym (Blomman)
    Kolan91 skrev 2015-08-01 08:14:34 följande:

Jag skulle tolka det som att ägget släppte under natten. Så just nu befinner den sig med störst sannolikhet i din äggledare så ös i spermier! Flört

Lycka till! (Då jag precis har haft äl så kommer du bland andra vara under samma testperiod och "symtomletar fasen" som jag) Skrattande

Hoppas vi lyckas skapa bebis denna månad (femte försöket för oss) Hur länge har ni försökt?

Kram!

Ja, verkligen hoppas, hoppas! ) Vi är på försök nr 2 med andra barnet. Är det första barnet för er?
  • Anonym (Blomman)

Stort GRATTIS till alla som plussat! Vad härligt med så många plus i tråden! ))

Själv har jag inte BIM förrän runt 16/8 och tiden går sååå sjukt långsamt nu. Ska verkligen försöka hålla mig till BIM och inte testa innan. Orkar inte bli besviken om det inte tagit sig denna gång. Har inga särskilda symptom heller men tröstar mig med att jag hade inte det med sonen heller. Då märkte jag bara ca 1-2 dagar innan BIM att börtvårtorna blev något mörkare (det var det som fick mig att misstänka att jag var gravid). 

Hur var det för er som har flera barn? Hade ni samma symptom innan ni upptäckte att ni var gravida?

• Anonym (Blomman)

GRATTIS till ännu fler som plussat! )

Jag behöver rådfråga er om en sak. Jag är på BIM-3 idag, runt den 16-17 augusti kan mensen dyka upp (om den kommer). Under denna månad har vi kört med äl-stickor, bara för att testa hur det är. Jag såg en klar stegring den 29/7 och 30/7 så jag räknar med att jag haft äl den 31/7 ungefär. Idag (vet inte ens varför jag gjorde det), tog jag ett äl-test och det visade starkt positivt. Teststrecket var klart starkare än kontrollstrecket (inte ens inför äl var det så starkt). Se själva på bild hur mina äl-tester sett ut under månaden, den från idag är längst ner. Men visst är det så att äl-test kan bli positivt precis innan mens? Är det någon här som haft det så? I o m att jag aldrig testat med äl-stickor, så vet jag inte riktigt hur min kropp beter sig (om det visar utslag innan mens alltså). Förutom lite molvärk, som jag brukar ha innan mens, har jag inga andra symptom alls. Så det kan lika gärna vara mensen som är på g.

Jag vill gärna (om jag har tålamod ) ta ett graviditetstest först på BIM om inte mensen kommit då. 

• Anonym (Blomman)
    Symetrical skrev 2015-08-14 08:52:00 följande:
    Jag tror också absolut att du hade äl 31/7.

Då är du med andra ord på äl +14 idag. Brukar du ha 16-17 dagars lutealfas? Annars borde du ju vara på bim typ idag.

Håller tummarna att det inte är mensen som är på g. Jag har aldrig fått pos äl-test innan mens, däremot nu när jag vart gravid!

Galet hur du kan låta bli att ta ett gravtest, tycker jag! :-P

Här ser du min stegring från äl +7 till äl +13.
    Ja, jag tror att jag brukar ha ca 16-17 dagars lutealfas faktiskt. Min cykel är på 30-31 dagar alltid så därför borde det vara så (jag har inte följt det där så noga förut innan vi började försöka på bebis nr 2 ). 

Det kliar så klart i händerna att ta ett test. Men samtidigt är jag lite rädd för att bli besviken. Så om jag orkar ska jag nog avvakta till BIM, det är ju bara ett par dagar dit. ;) Men jag vill såååå gärna att det ska vara positivt!! I vår kompisgäng är det 4 (!!) st som är gravida nu och jag vill gärna ansluta mig till dem. )
  • Anonym (Blomman)
    Symetrical skrev 2015-08-14 13:53:32 följande:
    Åh, så spännande! Håller tummarna blå för dig! När blir det test då? På söndag, eller?
    Tack! ) Håll tummarna hårt! ;)

Ja, det blir att testa antingen på söndag eller måndag. Hoppas mensen aldrig dyker upp!
  • Anonym (Blomman)

Kunde ändå inte hålla händerna i styr till imorgon (BIM) och se vad jag fick! )

Så nu vet jag i alla fall att "teori" om att positiv äl-test innan BIM kan även betyda graviditet, stämde i alla fall på mig! :D (fick ett jättepositivt test den 13/8)

Preliminärt BF-datum är den 21 april så jag ska leta upp ett "April bebis-2016" tråd och ansluta mig där.

Är överlycklig nu och kan knappt förstå att det är sant!! 

• Anonym (Blomman)
    Kissemiss skrev 2015-08-15 07:06:13 följande:
    Grattis! :D
    Tack så mycket! ) När har du BIM?
  • Anonym (Blomman)
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 07:07:47 följande:

Jag kan inte fatta!!!

Tack för allt stöd!
    Hoppas ni andra får era plus snart!

Jag går vidare till en bfgrupp

Stort GRATTIS!! :D
  • Anonym (Blomman)
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 07:08:48 följande:
    Grattis!!!
    Tack! Vi måste ha skrivit våra inlägg samtidigt! Grattis till dig också!
  • Anonym (Blomman)
    Symetrical skrev 2015-08-15 07:30:49 följande:
    Jag visste det, babe! Kände det verkligen på mig!

Stort grattis och hjärtligt välkommen till oss i bf april 2016-tråden!
    Tack, snälla du! Jag var in i det sista rädd att alla symptom jag har upptäckt skulle visa sig vara "falska". För de symptom jag haft nu, är helt olika dem jag hade med sonen för 3 år sedan. 

Jag ska leta upp "april"-tråden så snart jag kan! )
  • Anonym (Blomman)

Just det, villken "BF Aril" tråd är ni andra med i? Det finns säkert flera olika....

• Anonym (Blomman)
    Flerattälska skrev 2015-08-16 09:21:31 följande:

Wohooo!!! Gravid på cb m veckoindikator :) Som hoppet har gått upp och ner denna vecka. Nu är det bara att plocka fram trombylen och hoppas att den hjälper oss att bli en till i familjen under april:)

Grattis! :D 
    Jag fick också plus på ett "vanligt" CB igår och testade även med ett digitalt CB idag. Svaret blev "Gravid 2-3" (precis som förväntat)!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti