• Kissemiss

Vi med BIM i augusti

Hej hej!

Jag har en bebis på 16 veckor och inser nu att vi haft sex två nätter innan och natten innan ÄL. Testade med CB för att se om jag fått tillbaka ägglossningen efter förlossningen. Antar att vi borde ha sex idag också för att maximera chansen men samtidigt är vi ju inte riiktigt redo för syskon än:P Jag är lite "överviktig" efter graviditeten, 164cm 72kg så det kanske påverkar chanserna att det blev något?

Kissemiss BIM 25/8 1a "försöket" 2a barnet :)

Jag hade ägglossning den 11 aug för exakt ett år sedan och blev då gravid på första försöket, lite lustigt att jag ett år senare har ägglossning den 12 aug :P

• Kissemiss
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-15 06:55:22 följande:

Kunde ändå inte hålla händerna i styr till imorgon (BIM) och se vad jag fick! )

Så nu vet jag i alla fall att "teori" om att positiv äl-test innan BIM kan även betyda graviditet, stämde i alla fall på mig! :D (fick ett jättepositivt test den 13/8)

Preliminärt BF-datum är den 21 april så jag ska leta upp ett "April bebis-2016" tråd och ansluta mig där.

Är överlycklig nu och kan knappt förstå att det är sant!! 

Grattis! :D
  • Kissemiss

Kan man verkligen inte testa tidigare än BIM? En vecka kvar ju.. Är på ägglossning +6 idag...

• Kissemiss
    HCS skrev 2015-08-18 20:59:15 följande:

Jo du kan testa.. jag brukar få svagt på äl+8-9.. DÄREMOT brukar inte det digitala visa förrän på bim för mig. Det kräver mer. Har fått neg på det och svaga streck på andra test i samma urin.

Lycka till!!

Vilket test har du använt då?
  • Kissemiss

Mens idag. Lika bra.. Eftersom vi har en bebis som bara är fyra månader :) Tror vi väntar till slutet av året med försök nr 2!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti