Inlägg från: kronisktsjukochforsoker |Visa alla inlägg
  • kronisktsjukochforsoker

Vi med BIM i augusti

Jag gick precis med här, jag hänger själv inte med i mina egna tankar för tillfället. 
    Beräknad mens på lördag 22 augusti och jag kan inte annat än hoppas att jag skulle vara gravid. (precis som alla andra här). Jag vet heller inte om jag ger mig själv symptom. Enligt sambon har jag inte fått mitt vanliga vredesutbrott veckan före mens, känner mig uppsvälld och nu ikväll fick jag plötsligt en migränliknade huvudvärk med illamående. Fick i lördags vad jag trodde var en förkylning och i måndags var den borta. 

Endast försökt i 2 månader så det kan lika gärna vara menssymptom som jag inte märkt av vid preventivmedel. De senaste Bim har kommit på +-1 dag så jag vet att jag snart får veta men jag slutar inte tänka på det. 

misslina skrev 2015-08-18 19:27:59 följande:

Åh så dum jag är. Tog ett test, som
    Så klart visade neg. Men det är alldeles för tidigt. Plus att jag tog med em-urin...

Jag har bim på torsdag eller söndag. Brukar oftast ha 28 eller 31 dagar som vanligast.
    Och med Mina andra två barn så har jag plussat på bim-4 men då har jag haft en cykel på 35( alltså på 31:a dagen)

Och jah hade lovat att jag inte skulle testa förrän tidigast på torsdag. Åh vad knäpp jag är! Nu gick luften ur mig även fast hoppet finns kvar såklart....

Jag förstår dig. Mina tankar gick i 100 så jag gjorde också ett test bim -5 dagar med eftermiddagsurin. Såklart neg här med tog också i eftermiddags när jag inte orkade fundera längre men det hjälpte föga.
    misslina skrev 2015-08-18 19:54:57 följande:
    Ja man förstår inte på sig själv ibland.

Men man får trösta sig med att man inte
    Är ensam med alla funderingar, alla symtom som man ev känner, och testa tidigt ;)

Jag håller tummarna för oss!
    Nej verkligen inte. 

Ja, det känns skönt att kunna skriva här och precis som du säger att alla andra som försöker tänker mer eller mindre likadant. 

Håller alla tummar och tår!
    Kissemiss skrev 2015-08-18 20:37:44 följande:

Kan man verkligen inte testa tidigare än BIM? En vecka kvar ju.. Är på ägglossning +6 idag...

Efter mycket googlande idag då jag tycker mig fått vissa tecken. Så är det absolut som säkrast att åtminstone vänta till bim, och helst någon dag till då hormonvärdet hela tiden ökar. 

Det finns "testa tidigt" tester, som hittar ett lågt ökat värde, om du vill testa köp ett sådant. Jag gjorde ett cb digital idag- negativt.
    LizaMaria skrev 2015-08-18 21:20:43 följande:

Hej,

Håller tummarna för er alla!

Jag är också ny här, har precis börjat försöka inför ett tredje barn. Jag hade en hormonspiral för första gången efter barn nr.2 och blev väldigt överraskad när min mens kom tillbaka efter bara tre dagar - min mens försvinner helt när jag har preventivmedel. Så vips har vi nu avverkat vårt första sexmaraton på väldigt länge ;) och är idag äl+2. Beräknad BIM 30:e aug.

Jag är chockad över hur tiden bara stannar upp Direkt och sekunderna känns som timmar. Botemedlet blev att kasta sig in hit och skriva av sig lite :)

Jag blev också förvånad över att min cykel blev så jämn direkt. Fick mensen i samband med uttagandet och sedan har den följt den cykeln. tog ut den 28 maj.

Jag är själv förvånad över mig själv att jag så snabbt hoppade från att äh händer det så händer det till att min månad kretsar kring min cykel.

Håller tummarna!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti