• Sajocawa

Vi med BIM i augusti

Jenka81 skrev 2015-08-12 16:26:33 följande:

Bim idag och inte minsta känning av att den är på gång. Tror verkligen inte att vi lyckades pricka äl denna månad så jag hade inga förhoppningar men blev ändå besviken när testet visade "inte gravid" imorse Kanske hade jag inte ens äl..?

Hur ser kurvan ut då? :/  Men så länge mensen håller sig undan finns det fortfarande hopp!
  • Sajocawa
    Jenka81 skrev 2015-08-12 16:37:26 följande:
    Tempar inte så jag har ingen kurva :) Har ingen mensvärk eller någonting nu. Mådde illa några kvälla förra veckan (såpass att jag låg vaken av det) och och kände lite mol då och då samt sjukt ont i bröstvårtorna. Men nu...nada... Om det inte blivit något så vill man ju bara att mensen ska komma så att man är på ruta ett igen.
     Jaha oj, svårt att hålla koll på alla olika trådar! my bad! :) 

Försök att ha lite is i magen då och testa i slutet på helgen igen? Har du alltid helt regelbunden cykel?  Kanske kom ägglossningen en anna dag än du trodde :)
  • Sajocawa
    mammaA93 skrev 2015-08-13 09:10:37 följande:

Är det bra om tempen går upp?
    36,5 igår kl 09 och 36,9 kl 09 idag.
    BIM 21/8, alltså nästa fredag.

Lätt molvärk och mycket flytningar idag, dock genomskinliga.

Bra eller dåligt är fel ordval. Det är helt normalt. Tempen blir högre mellan äl och bim, för att sen sjunka lite när mensen kommer. Är du gravid istället fortsätter tempen ligga högt efter bim.
  • Sajocawa
    halo83 skrev 2015-08-13 21:42:00 följande:

Jag har sen jag var 15 år aldrig haft pms .. Aldrig! Men idag känner jag av den, blir arg ledsen å irriterad för minsta lilla .. Sååå drygt! Molvärk oxå så gissar starkt på att det inte blir nåt den här gången heller.. Ska man orka med ett 16: e försök??

Men det tycker jag låter bra ju ;)
    När jag var gravid förra gången va mitt enda tidiga symptom mina humörsvängningar... Den gången var det alltså inte planerat ens (Mao var graviditetssymptom inget jag gick och letade efter) men jag va ändå 110% säker på att jag måste vara gravid för jag va arg, ledsen och irriterad för minsta lilla. Så jag hejar vidare på dig!
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2015-08-14 18:28:34 följande:
    Sätt mig som måttstock - äl på cd 41, så kanske det inte känns så farligt!? smile5.gif

Kämpa på raring!
    Hehe nu fick ju till och med jag lite hopp... Är inne på cd 33 idag och väntar på äl :(
  • Sajocawa
    Pluttan skrev 2015-08-16 10:28:41 följande:

Då har ägglossning varit för denna gången. Och jag tycker vi har prickat in den ganska bra med mys tre dagar i sträck. Nu kommer den långa väntan på bim. Åh vad jag hoppas nu då. Har lite molvärk nere i magen.

När har du BIM?  Vi borde ha ganska tätt, jag har BIM omkring den 27e!
  • Sajocawa
    HCS skrev 2015-08-16 22:19:12 följande:

Har haft ägglossning nu så uppdatera gärna mig på bim listan. Bim den 27 aug. smile1.gif

27 augusti här också!! Hoppas det är ett bra datum ;)
  • Sajocawa
    Malin 845 skrev 2015-08-18 10:53:56 följande:
    Nej jag har funderat på detta med, men då borde inte strecken vara så starka? Även fast det är en bit tills positivt.. Tidigare har det inte blivit något streck alls. Kan vara som förra månaden att jag "hoppar över" en cykel. Då borde ju äl vara nästa månad :P ibland hatar man sin kropp..
    Min äl kom 2 veckor senare än tänkt den här månaden, men enligt min temp och tester verkade det som att äl va påväg då jag först trodde men att ägget aldrig lossnade så att säga. 2 veckor senare gjorde kroppen ett nytt försök och då fick jag ägglossning. Kan du lägga upp din kurva?
    Jag slänger upp min också så kan du jämföra.. Då ser man en början på "äl-ökning" i temp då jag egentligen skulle ha äl men sen gick den bara ner igen och fortsatte som vanligt innan den riktiga ägglossningen kom.
  • Sajocawa
    halo83 skrev 2015-08-19 05:49:18 följande:

Eh, tempen dök inte under linjen idag som ALLTID dagen innan bim.. Jag var ju så säker... Jahopp, nu då? Bim-1 idag...

phpPYNYOC76377.jpg

Heja heja!
  • Sajocawa
    Malin 845 skrev 2015-08-19 09:54:59 följande:

Mycket svagare test idag, äl kanske har varit?

Det är så himla svårt att veta med äl-test.. tyvärr tror jag att du bara måste hålla ut och vänta på en tempstegring.. eller fortsätta med äl-testen. Du fick ju låg temp i förgår, har tempen gått upp mer nu?
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2015-08-22 07:51:56 följande:
    Godmorgon du tappra äggsökare! smile1.gif

Ledsen att säga det, men jag tror inte äl varit, utan att det kommer bli starkare igen och då förhoppningsvis bli positivt fort! Äl-testet borde annars ha blivit i princip blankt nu.

Hur ligger tempen? Bästa att gå efter!
    Å andra sidan visar alltid mina test så svagt som de svaga här, hela månaden... Förutom vid just äl då. Men när jag har äl så kommer jag heller aldrig upp i så starkt teststreck som kontrollstrecket.. Fast testet den 19e känns lite väl svagt :/

Men jag håller med, tempa!
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2015-08-22 07:51:56 följande:
    Godmorgon du tappra äggsökare! smile1.gif

Ledsen att säga det, men jag tror inte äl varit, utan att det kommer bli starkare igen och då förhoppningsvis bli positivt fort! Äl-testet borde annars ha blivit i princip blankt nu.

Hur ligger tempen? Bästa att gå efter!
    Å andra sidan visar alltid mina test så svagt som de svaga här, hela månaden... Förutom vid just äl då. Men när jag har äl så kommer jag heller aldrig upp i så starkt teststreck som kontrollstrecket.. Fast testet den 19e känns lite väl svagt :/

Men jag håller med, tempa!
  • Sajocawa
    misslina skrev 2015-08-22 08:41:48 följande:

Neg test idag igen... Dubbelsuck.

Tror jag har bim i morgon men kan ha det senare också. Lite hoppig mens...

Men nu till min fundering... Om jag nu skulle ha bim på 35:e dagen som jag kan ha ibland.. Då har jag lång lutealfas... Är inte det ovanligt? Nån fler som testat sent?
    Blir att testa i morgon också ( 31 dag) sen visar det neg då ska jag inte testa nå mer förrän nästa torsdag.( om inte mensen kommit såklart)
    Jag blir så besviken över alla dessa negativa tester....

Vet du exakt när du hade ägglossning?
  • Sajocawa
    LillaEochP skrev 2015-08-23 08:40:44 följande:

Godmorgooon!!

Bim imorgon! Dagens test från graviditetskollen var bara ett svagt streck men eftersom det känns liiite lite starkare än gårdagen så tog jag även ett från Lloyds som var rätt tydligt! Vad säger ni???

Sen en grej till! Tror ni clearblue digital hade gett utslag nu? Vill ju inte slösa ett men hade varit kul att väcka sambon med om det är sant!

Jag tror du kan ta clearblue, den ska väl gå att ta från 4 dagar innan bim? :D Grattis till bebis!! Skrattande
  • Sajocawa

Igår på äl+9 fick jag ett jättesvagt streck och idag tog jag ett till test som också var svagt men tydligare än igår.. Kan inte riktigt tro på det så ska köpa ett digitalt gravtest!

• Sajocawa
    mli06 skrev 2015-08-24 16:25:55 följande:

BIM +6 idag och mensen lyser med sin frånvaro. Brukar ha regelbunden mens så där här är så konstigt. Gjorde gravtest på BIM +2 och BIM +5 men båda var negativa. Blir knäpp snart!

Jobbigt läge.. men det låter ju onekligen bra att mensen inte kommit i alla fall. Vad använder du för test, du kanske bara har lite lågt med hormoner, om du tar ett testa-tidigt-test kanske det ger utslag? Eller så kommer det så småningom.. men frustrerande att inte veta och kunna göra annat än att vänta :( 
  • Sajocawa
    babytjejen skrev 2015-08-24 17:23:05 följande:

Ni som tempar, när sjunker tempen pm man inte är gravid, hur tidigt innan bim sjunker den...o håller den i sig om man är gravid el stiger den?

Den sjunker oftast dagen innan eller samma dag som mensen kommer.  
    Den håller i sig om man är gravid, det ska generellt inte stiga utan håller samma höga temperatur (ca en halv grad varmare än normalt) men temperaturen i kroppen kan ju alltid variera lite så självklart kan det stiga lite mer också :)
  • Sajocawa

Som sagt testade jag svagt positivt redan i förgår... Ville inte riktigt tro på det för det var sååå svagt, men strecket var lite starkare på testet jag tog igår... Kändes ändå fel att lita på det svaga strecket trots att jag vet att ett plus är ett plus oavsett om det är svagt eller starkt, så idag gjorde ett digitalt test. Och jag kan inte fatta att det är sant, jag trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket! Jag är så lycklig! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3

• Sajocawa
    Sessie skrev 2015-08-25 06:02:19 följande:
    Gjorde glad smiley å så blev det frågetecken ... Men glad gubbe ska det va ialf :)
    Tack!

Det låter ju lovande för dig också. Ska du ta ett test eller hålla dig några dagar till? :)
  • Sajocawa
    Tiger grr skrev 2015-08-25 11:51:25 följande:

ÄL+8 inom tiden. Visst kan man ana ngt? Förvånad

Hm jag kan inte riktigt se något nu, men kollar på mobilen... Ska kika via datorn sen istället när jag kommer hem. Hoppas det är en liten bebis!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti