• happylife

Vi med BIM i augusti

Hej! Får jag hänga på er? :)

Är på tredje försöket med första barnet... Bim 15/8 och tycker det känns som en evighet dit som vanligt!! Längtar så mycket, min fästman har två barn sedan innan och vi vill så gärna ha ett barn tillsammans också!!

Trodde jag skulle bli gravid direkt men de verkar ta lite tid..försöker slappna av och jag vet att det tarbett år eller mer för de flesta! Kram på er!

• happylife
    frijdah skrev 2015-08-16 09:45:07 följande:

Jag får göra det, man blir bara så besviken när man läser på förpackningen att 90% av alla som varit gravida fått "gravid" på stickan på bim -3 och så får man ett helt annat resultat själv. Men får vänta och se om mensen kommer eller inte.

Jag är på bim+1 och får ej gravid på CB digital, får plus på lloyds tests tidigt och vanliga CB. Kan tydligen dröja att få "gravid" på de digitala! Håll ut, det försöker jag göra :)
  • happylife
    Mot oddsen skrev 2015-08-16 17:40:04 följande:

Hejsan alla kämpande kvinnor!

Jag har precis fått plus på min sticka men det var extremt många som inte trodde jag va gravid av olika anledningar (bland annat bm)

Jag hade en nidblödning som varade i fyra dagar, första brunt blod, sen två dagar rött, sen sista brunt, ungefär lika riklig som vanlig mens.

Sen testade jag på bim och fick negativt. Hade en stark känsla i kroppen av att det ändå var något så fortsatte att testa dock negativt. Sen tänkte jag att "detta blir mitt sista test" då blev det först negativt men man kunde utskilja ett streck om man verkligen ville se det. Så jag väntade två dagar och testade och fick ett plus!!

Allltså plussade jag i vecka 6 trots alla negativa besked ! Det finns hopp ;)

+

Hade du mensvärk de fyra dagar du hade dina blödningar? Var blödningarna innan bim? Jag har plussat men blöder som mens med mensvärk nu på bim +1 och vet inte vad jag ska tro...
  • happylife

Förlåt om Jah bombar alla trådar nu på morgonen. Fått Gravid 1-2 på CB digital. Men har blödigt sedan kl 11 igår med mensvärk. Missfall eller grav med blödningar??? Blir schizofren!

• happylife
    halo83 skrev 2015-08-18 21:01:07 följande:

Har intalat mig hela dagen att det är kört.. Bim-2 idag å tycker ju att det borde synas nåt om jag vore gravid. Tempen är hög men har börjat sjunka så gissar på tempdipp i morgon.

MEN , hur vanligt är det att inte få positivt innan bim egentligen? Tycker ALLA plussat mycket tidigare..?

Jag trodde också att man/dom flesta plussar innan bim. Men CB digital sa plus först på bim+1 för mig!
  • happylife

Hej alla! Fortsätter att få tydliga gravtest....blir helt tokig!
    Hade blödningar som en mens för två veckor sedan, vet inte om det var tidigt MF eller normala grav blödningar.....CB digital visar Gravid 1-2 och känns som det borde visa fler veckor så vet inte om det är hormon som finns kvar efter MF eller om jag är gravid....har bokat VUL på måndag kan inte bärga mig! Rädd att bli ledsen dock :(

Kan grav testen va så där tydliga om man fått extremt tidigt missfall för 2 veckor sedan? Läst att de kan finnas HCG flera veckor men kan de verkligen de 2 v senare efter ett så tidigt missfall?? Min mens va en dag sen när blödningarna kom....blir galen på denna väntan! Vill så gärna! :(
  • happylife
    Fian88 skrev 2015-08-27 19:42:02 följande:
    Har inget bra svar att ge, det kan bara sjukvården göra. Lycka till på vul, håller tummarna stenhårt för graviditet
    Du har rätt! Tack för ditt svar :)
  • happylife

Nää hörrni jag tror jag avlider!!! Jag fick precis 2-3 veckor efter att ha deppat för 1-2 veckor ett tag nu!! Herregud.....kan det stegra på detta sättet om man fick MF för två veckor sedan?! gaaaahh
  • happylife
    Flerattälska skrev 2015-08-27 20:20:13 följande:

Aaaaaa!!!! Åååå efter allt ditt lidande och väntande :) Men ååå så glad jag blir!! En stegring efter mf för två veckor sedan känns inte troligt :) Men åååå nu blev jag jätteglad <3

Ååh tack vad snäll du är som blir glad för mig! <3 fått hoppet tillbaka men är livrädd för vul på måndag!!
  • happylife
    Fian88 skrev 2015-08-27 20:59:34 följande:

Äl+10-11 imorgon, tänker ta ett Lloyds testa tidigt test då. Håll tummarna!!

Jag håller tummarna! Lloyds testerna är jättebra! Fick svagt plus på bim -5!
  • happylife
    Flerattälska skrev 2015-08-27 21:01:56 följande:

Förstår att det är läskigt. Extra mycket när hoppet kommer tillbaka. Inte så länge till måndag men förstår att det känns som en evighet :(

Klarar du att tänka på något annat eller tänker/ känner du efter hela tiden?

Jag gifte mig i helgen med efterföljande mini semester, då kunde jag koppla av. Men nu när vardagen är tillbaka och jag fick detta positiva besked är det olidligt igen!!! :)
  • happylife
    Flerattälska skrev 2015-08-27 22:03:59 följande:

Men just det ja. Grattis till giftermålet :) Hoppas ni fick en fin dag och semester :)

Tror verkligen att din blödning inte var kopplat till mf. Känns otroligt att få en stegring två veckor efter och veckorna stämmer ju också utifrån att vi hade bim typ samtidigt :)

Tack! Vi hade ett underbart bröllop :)

Jag tycker som du, hoppas de stämmer! <3
  • happylife
    Fian88 skrev 2015-08-28 06:43:35 följande:

Negativt test och känningar att mensen är på g. Men vad säger man, än har den ju inte kommit..

Vad tråkigt! Men du vet, vissa plussar efter bim först... <3
  • happylife
    FamMorrhår skrev 2015-08-28 08:21:41 följande:
    Nää men inte borde de öka om de är missfall? Håller tummarna att det är en normal graviditet!! håller tummarna för Vul måndag!!!
    Tack  för tummarna men tror inte det hjälpte :(

Va imorse på vul, allt hon såg var "förtjockad slemhinna", inget mer. Hon var väldigt hemlig, frågade rakt ut om jag kunde va gravid? Hon sa det kan finnas något gömt där inne som inte syns ännu...
    blir tokig! borde vara i v 6. Så nu googlar jag ihjäl mig här..

Jag har sjukt ont i äggstockarna och ryggen, småblöder lite.
    Inget utomkveds iaf sa hon.
    Lämnade blodprov för att mäta hcg, svar på ons....sen blir det väl fler prover för att följa. Trodde aldrig det skulle vara så här att bli gravid! Vilken berg och dalbana. Och min resa har väl bara börjat.... (försök nr 3)
  • happylife
    glittersol skrev 2015-08-31 16:31:26 följande:
    Men på vecka 6 är det väll väldigt ovanligt att se något?

Ge inte upp än!!
    Åh jag får försöka hänga kvar vid det sista gnutta hoppet....
    Känns som allt tyder på missfall just nu....känts så sen jag plussade!
    Tack för pepp =)
  • happylife
    Flerattälska skrev 2015-09-02 18:31:37 följande:

Nej så tråkigt :( Hoppas verkligen att det var sista gången och att ni snart får en liten.

Många kramar

Tack <3
  • happylife
    Symetrical skrev 2015-09-03 08:28:09 följande:

MF här med, så vi kan vara bittra ihop.

Nej inte du också!!! Vad många vi är! :(

Åh beklagar. Vilken v?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti