• Sessie

Vi med BIM i augusti

Hej! Är ny här och tänkte jag svarar i denna tråden eftersom jag också har BIM i augusti. Med andra ord om 13 dagar =)

Jag har precis tagit ut min hormonspiral och efter bara några dagar fick jag en blödning. Dock fick jag en rosa liten prick på pappret efter toalettbesök men jag tänkte att det borde vara i princip omöjligt att vara gravid redan =)

Får starka utslag på ÄL så vi kör på nu under dessa dagar och hoppas detta går fort. Med vårat första barn tog det 3 månader men har hört det har gått fort som attan efter spiral.

Jag har aldrig haft så här "ont" vid ÄL tidigare. Det ömmar verkligen rejält.. Någon med samma ?

• Sessie
    Symetrical skrev 2015-08-15 09:30:05 följande:
    Hur många positiva äl-test har du fått? Fortsätter de vara lika starka länge kan det tyda på graviditet.

Hur länge sen var det du fick blodpricken på pappret? Kan ju ha varit en äl-blödning!

Jag har testat mig ganska många ggr per dag :P Och alla har varit positiva sedan tidigt i fredags morses ( kan ha varit torsdags morse också)

Jag har tagit clearblue ägglossningstest och de digitala. Å nu det sista med dubbel hormonindikator. Men läste någonstans att de "läser av" samma hormon som man även har i kroppen när man är gravid..
    Men jag har som sagt tagit digitala..så svårt att säga då..

Den rosa lilla pricken kom nog redan i onsdags/torsdags någon gång men då hade jag ju inte fått utslag på mina äl-test..hmm svårt det där. Jag får helt enkelt försöka hålla mig till BIM om ca 13 dagar och hoppas på det bästa.. Å så är det ju bara köra på nu så länge testerna ger utslag =)

• Sessie
    halo83 skrev 2015-08-15 17:44:19 följande:

Är det vanligt med spökstreck på cb+?

Är på bim-6 idag och höll mig i 2 Tim å fick detta resultatet.. Ändrar kontrasten då bilden blev suddig. Syns lite bättre live. Är det nåt där el ser jag i syne?

Jag ser ett litet svagt streck! Vänta några dag testa igen , det hade jag gjort
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-15 09:42:20 följande:

Hoppar in här

Har äl nu och Bim då i denna månad

Sessie när tog du ut din? Tog min i måndags och känner som du aldrig haft så ont vid äl förr men ganska säker på att det är den. Bm sa att man kan bli gravid redan första månaden så är ju lite förhoppningsfulla

Jag tog ut min förra måndagen! Den 3/8 :) Så en vecka efter dig då :)
    Ja jag har också läst detta! Och hört om många som blivit det, så det är bara hoppas :D
    Har du fått igång din mens ännu? Eller det kanske är för tidigt? Iofs så fick jag min efter bara 2 dagar..

• Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-15 18:56:40 följande:
    Jag hade någon form av blödning runt den 27 juli, tog ut spiralen 10/8 och hamnade mitt i värsta ägglossningen, myst varje dag så vi får se smile1.gif
    Då håller jag tummen :)
  • Sessie
    Symetrical skrev 2015-08-15 20:40:29 följande:
    sant! Men fortsätter du få positiva äl-test i mer än två dagar till, skulle jag absolut tagit ett gravtest om jag vore du, då bloddroppen kanske var en nidis..!?

När exakt tog du ut spiralen?

Ja jag kanske ska testa å göra ett gravtest, men de testerna jag har nu med dubbel indikator visar ju 4 dagars med mest fertilitet. Får vänta å se efter tisdag ialf :)

Tog ut spiralen måndagen den 3/8

• Sessie
    Sajocawa skrev 2015-08-16 22:23:22 följande:
    27 augusti här också!! Hoppas det är ett bra datum ;)
    Å jag har bim 28 /8 :)
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-17 09:22:30 följande:

Sessie när hade du äl? Jag har så grymma värkar i tjejmagen och tyckte mig ana ljusrosa på pappret idag. Kan vara att ägget släppt men vet inte. Har ju inte haft riktig mens på alla år med hs och känns inte som pms eller mensvärk. Att man glömmer så fort hur det var

Jag hade starka känningar i helgen och har fått postiiva äl-test fredag-måndag..ska göra ett till nu och kolla.. =)
    När hade du ÄL?

Ja .. jag vet hur det är..har också glömt hur det var. Men jag tror att det bästa är att vänta o se, inte försöka "känna efter" och inte ta grav-test för tidigt för det kan ändå vara missvisande

• Sessie

Gjord nyss ett till ÄL-test och det var också positivt. Använder mig av Clearblue digital med dubbel indikator. Det står ju att den ska mäta dem 4 mest fertila dagarna. Nu har ja tagit 5 test som varit positiva. Någon som vart med om samma sak och kan det verkligen vara så att man får positivt test fast det står 4 dagar?

Är lite förvirrad faktiskt. Har läst dem som har fått många positiva äl-test som det senare visat varit gravida i stället.

Givetvis svårt att svara på men drf jag e nyfiken på om någon vart med om samma sak och just med dessa testen?

• Sessie
    misslina skrev 2015-08-18 06:44:53 följande:
    Jag fick 6 dagar med en blinkande smiley innan jag fick en fast glad gubbe!

Eller har du bara fått fasta glada gubbar?
    Nej den blinkar.. Ok men då vet jag att det inte är något "fel" på mig och att testen funkar som dom ska!
    Tack!
    Bara hoppas på det bästa nu och fortsätta mysa =)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti