• Kvinna84a

Vi med BIM i augusti

Hoppar in här jag med, nu blir det 8e försöket för oss. BIM 1aug. :)

• Kvinna84a
    Yennie88 skrev 2015-07-15 19:55:44 följande:

Jag funderar lite över om jag ska köpa ägglossningstester ändå, fast det känns lite onödigt. Jag har tydliga ägglossningskänningar så gott som varje månad så jag vet ju vilka dagar det är viktigt att pricka in. Men eftersom det inte tagit sig dessa två månader innan så blir jag lite rådvill.

Jag vill att det ska vara så "naturligt" som möjligt utan hjälpmedel när vi försökt så kort tid som vi gjort, sedan om några månader om det inte tagit sig kanske ta hjälp av stickor eller liknande. För mig känns det inte så upphetsande att få reda på via en sticka att nu ska vi tamejtusan ligga med varandra så vi får ett barn, kanske för att vi försökt så kort tid som sagt. Någon annan som tänker i samma banor?

Hej!

Jag har kört både med och utan Äl tester.. Jag har regelbunden Äl och mens oftast.. Så nu kör vi utan tester. Jag har "lyckats" pricka in Äl 7 försök nu men ändå inte blivit gravid. Så med eller utan Äl tester spelar ingen roll för mig. Jag tycker inte att du behöver testa om du känner av Äl tydligt. Test är ju toppen för dom som inte har regelbunden cykel eller inga känningar alls. :)
  • Kvinna84a
    My102 skrev 2015-07-16 09:24:50 följande:

Jag känner också av ÄL väldigt väl! Menssmärtor, migrän, yrsel, you name it. Första försöket för bebis nr 1 i juli. Testade även med ÄL stickor men ingen framgång! Alla i min familj är väldigt fertil så i mitt knäppa huvud trodde att det var stor chans att lyckas på första försöket, tji fick jag.

Har förstått efter alla trådar här att jag har missuppfattat ÄL stickorna, hade bara ett streck men inte lika starkt som som kontrollstrecket så vi missade ÄL helt å hållet! Med några dagar enbart..surt. Denna månad vet jag bättre däremot men jag har också lärt mig i och med stickorna att jag har missuppfattat min kropp. Tror ju att sexet måste ske innan smärtorna slår till för det är så som ägget lossnar om jag tolka andras erfarenheter rätt? Det är en helt vetenskap det här! Så även om kroppen ger tydliga signaler kan stickor vara till hjälp :) Jag längtar otroligt efter att va gravid å få bebis med min älskade sambo så mitt tålamod att lyssna på kroppen finns inte ????

Hehe det förstår jag, mitt tålamod är inte heller det bästa ;) Jag tycker absolut att man ska testa om man känner att det funkar för en. Jag varierar lite :) Den här månaden provar vi varannan dag med samliv från mensens slut, får se hur den metoden funkar hehe!
  • Kvinna84a

Enligt app hade jag Äl i söndags. Men hade ont igår så blir lite osäker. Sex fredag, söndag och måndag. Så vi har gjort vårt försök denna månad ;P Nu är det bara att vänta och hoppas!

• Kvinna84a

Hej och grattis till plussen :)

Jag tänkte testa imorn om inte mensen dykt upp eftersom vi ska flyga imorn. Har lite mensvärk så inga större förhoppningar.

• Kvinna84a

Hej och grattis till er som plussat!

Jag är på dag 16 idag och fick igårkväll rosa flytningar, väldigt lite men det har fortsatt idag. Aldrig haft det förut och tror jag hade Äl onsdags eller tidigare. Har en cykel på 25 dagar ungefär. Vad kan detta rosa vara? Någon som vet? :)

• Kvinna84a
    Symetrical skrev 2015-08-16 13:07:14 följande:

Kan ha varit en nidis ifall ägget fäste tidigt!

Man kan ju alltid hoppas men känns väldigt tidigt för det :)
  • Kvinna84a
    Symetrical skrev 2015-08-17 07:22:07 följande:

Är övertygad om att mitt fäste på äl +5 den här gången och äl +4 förra (vart tidigt MF), så avskriv det inte i alla fall! Allt mellan 3-14 dagar efter äl är en möjlighet.

Jaha det kan alltså fästa så tidigt, visste jag inte. Jag är nu inne på min tredje dag med lätt rosa färgat.. Hoppas det är som det blev för dig. Hur långt är du gången nu?
  • Kvinna84a
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-08-17 12:28:26 följande:

tog ett test imorse på bim-4 och fick detta. Jag ser ett svagt streck. gör ni? syns bättre i verkligheten.

Jag ser något på sista bilden! :) Hoppas!!
  • Kvinna84a
    Symetrical skrev 2015-08-17 12:07:51 följande:

Är i v 5+6, enligt senaste äl.

Spännande! Grattis :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti