Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Vi med BIM i augusti

Symptom ja, äl+7 för mig gissar jag, har ju inte använt stickor.

Mina bröst ömmar, det har de gjort ända sen ÄL, ngt förbannat ömmar dem vilket är konstigt. Tror jag har inget minne av att de brukar ömma i dem såhär länge.

I förrgår hade jag ont i magen och igår ont i livmodern på vänster sida. Har sparsamt med flytningar men minns tyvärr inte hur det brukar se ut innan mens. Dock minns jag att jag brukar ha rikliga flytningar närmare mens när jag varit gravid, så jag trott det varit mensen.

Så det är mina små symptom, annars intet :)

Hur tidigt kan man testa med cb digital?

• Anonym (Alice)
    Symetrical skrev 2015-08-01 12:09:10 följande:

Cb digital är ju inte ett av de känsligaste testen, så jag skulle nog väntat med det till åtminstone äl +12.

Är du nyfiken kan jag verkligen rekommendera lloyds testa tidigt som mäter från 10, istället för 25. Fick ganska starkt streck på det på äl +9 och knappt märkbart på ett som mäter från 25 med samma urin.

Ganska billiga också, 2 för 119.

Köps på lloyds apotek då antar jag? Ja men kanske onödigt att slösa digutaltest som ändå inte visar ngt. Vill testa på torsdag, BIM -2 då jag ska hämta min kattunge. Vet inte varför just den dagen men så snurrar hjärnan. Om jag springer förbi ett lloyds kanske jag köper men vet att ett negativt test före BIM sätter igång en ohälsosam och dyr testspiral för mig. Har aldrig tagit ett negativt test när jag faktiskt varit gravid, däremot massvis när jag inte varit det. Sanna tillfällen börjar jag hysteriskt googla på "låghormonare" och diverse annat haha
  • Anonym (Alice)
    Elyssa81 skrev 2015-08-01 12:10:27 följande:

Är det här ett spökstreck? Det är det va?

Vet inte så mkt om spökstreck men ser du det tydligt ytan att vinkla och förändra ljuset osv? _tror_ det är ett grattis :)
  • Anonym (Alice)

Är det ovanligt många plus i denna tråd? 40% ca borde väl sannolikt plussa? Kul i alla fall med plus :)

• Anonym (Alice)

Nu har mina bröst ömmar konstant sen två dahar efter ÄL, dvs 7 dagar. Kan inte minnas att det brukar vara såhär men det behöver ju givetvis inte betyda ngt.

Detta och att jag är hård i magen är väl de symptom jag har. Det kliar i fingrarna att testa. Kanske köper lloyds idag och testar imorgon bitti på äl+9 men vet inte. Vill inte jinxa haha ^^

Bildas HCG redan av ett befruktat men inte fäst ägg?

• Anonym (Alice)
    Angdev skrev 2015-08-02 11:11:43 följande:

Behöver er input! Har läst att man ska ha 6 tre dagar på raken från den dag man har positivt ÄL-test. Vi hade det när jag blev gravid med sonen. Igår var dag 2 och vi fick ingen möjlighet att mysa. Vad tror ni om våra möjligheter? Nojjar jag i onödan?

Ja det kan ta sig oavsett... :)
  • Anonym (Alice)

Åh vad jag vill testa, men lloyds verkar ha stängt idag så lämnade cb digital och åkte ut på landet, är sannolikt inte hemma förän tisdag så tidigaste möjligheten att testa blir på onsdag morgon. Då är jag på BIM -3 eller -2.

Börjar ju inbilla mig mer och mer symptom. I torsdags fick jag ont i vänster sida av livmodern en liten stund, ända sedan två dagar efter BIM har jag haft ont i brösten, speciellt vårtorna, ibland riktigt påtagligt. Idag mår jag dessutom lite illa, speciellt när jag åker bil vilket var samma med dottern men kanske inte såhär tidigt. Så ja, jag som skulle vara tålmodig och inge inbilla mig massa symptom är nu ytterst otålig. Samtidigt vet jag vad ett negativt test gör med ens psyke speciellt innan BIM då man klamrar sig fast vi ett desperat hopp. Jag har typ inte ett enda klädesplagg kvar efter barnen heller så kommer behöva införskaffa nytt när det väl blir, dvs att jag sitter o tittar på vagnar och bebiskläder ^^

Hur resonerar ni kring era jobb? I slutet av aug har jag varit anställd ett år inom det jag är utbildad i. Känns lite fel eller iaf läskigt att komma o säga att man ska bli borta ett tag. Samtidigt är det ju så livet ser ut för både kvinnor och förhoppningsvis i ökad utsträckning även män. Men känner mig lite som en skurk.

• Anonym (Alice)
    MoKa skrev 2015-08-02 16:29:13 följande:

Jag väntade på fast tjänst när jag blev gravid med sonen. Orkade inte vänta på min arbetsgivare längre. Fick fast under tiden jag var hemma med barnet. Nu har jag jobbat ett år ganska exakt och har inga dåliga samveten över att gå hem igen om det vill sig väl :) Tänk inte på jobbet. Det finns vikarier. :)

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet
  • Anonym (Alice)
    Mamma 80 skrev 2015-08-02 21:04:21 följande:

Jag jobbar också som revisor och kan meddela att det inte är några som heldt problem att vara föräldraledig fr yrket???? var det i 13 mån m dottern och om/när det blir dags igen ser jag fram emot det!

Okej jobbar du också på liten byrå med många egna uppdrag? Sak samma som jag redan sagt är det ju sånt som händer och säkert går att lösa men är ändå orolig för hur det skall tas emot, tror som sagt att mina uppdrag går att lägga ut på andra då styrkan har ökat. Det som fick mig att våga var att en av de nyanställda (kille) ska ha bebis snart och får han får jag typ. Han tänker iofs inte vara pappaledig (har slagit på honom lite för det och sagt att det är sådanna som han som förstör för karriärskvinnor med familj) men jag tänkte att får han får jag.
  • Anonym (Alice)
    Mamma 80 skrev 2015-08-02 21:47:17 följande:

Yes, ingen av de stora byråerna utan en mindre. Egna kunder, både stora och små. Men det är fortfarande bara ett jobb. Många nya upplever som att jobbet är det bästa som hänt dem, men det är ff bara ett jobb.

Hade jobbat 1,5 år när jag gick på föräldraledighet sist, nu inne på 9.e året:)

Ja det är ju mitt första "riktiga" (alltså akademiska jobb) så det känns väldigt stort. Men mina barn är 10 och 6 vill inte ha större glapp liksom. Blir redan nu vääääldigt ovant med en bebis :) blir typ samma för mig om jag blir gravid snart, först fl vid 1 år och 9 mån eller ngt mer :) kunde du jobba okej fram till BIM eller när gick du hem?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti