Inlägg från: FamMorrhår |Visa alla inlägg
  • FamMorrhår

Vi med BIM i augusti

Hann ju inte klart...

... Kretsar runt försöken- vilket jag tycker är rätt jobbigt.. Upp å ner... Gah....

Men klart jag vill ha en liten till.. Men jag vill ju inte bli ett nervrak som påverkar min familj negativt....

• FamMorrhår

Behöver pepp å stöd.. Är inte mitt "år"....

Först kåvepenin pga en infektion.. Å nu en urinvägsinfektion, började få ont i förrgår- idag börjat nästa antibiotikabeh.. Två kurer på mindre än en månad... :'( min kropp är nog sliten nu.. Klurar på att boosta med vitaminer...

Så hade jag ju den där märkliga mensen i början av aug... sen kollat flytningar- inga ÄL flytningar typ- hoppas äl varit ändå... Myst ändå där de borde va men nä känns som att kroppen inte vill det jag/vi vill...

Rätt uppgiven nu...

• FamMorrhår
    Flerattälska skrev 2015-08-18 08:29:54 följande:

Åh jag känner med dig. Alltid ska det vara något som bråkar :(

Min kropp behövde vila efter två missfall i v.10. Som ett försök att slippa operation för en cysta spm inte ville försvinna så fick jag dessutom äta tre månader med ppiller. Att äta ppiller när hela jag skriker efter ett barn var fruktansvärt. Jag mådde jättedåligt, både psykiskt och fysiskt, av tabletterna MEN efter så hade kroppen fått vila, min hormonbalans stabiliserats och jag blev gravid direkt efter första mensen efter ppiller stopp :)

Jag vet att det är skit jobbigt men ibland behöver kroppen vila för att fungera som den ska.

<3 Håller tummarna för dig

?? Kanske man är lite hård på sin kropp... Men liite ledsen blir man ju..

Kanske dags att slappna av å låta kroppen vila.. Verkar ju vara hemskt mottaglig för bakterier iaf just nu..

Beklagar missfallen, låter tufft! Hoppas det gicks bättre med graviditeten efter!! Eller är den pågående?
  • FamMorrhår
    Flerattälska skrev 2015-08-18 22:22:49 följande:

Det är inte lätt att "pausa" drömmen om barn men ibland kan det vara precis vad som behövs. Både rent fysiskt och psykiskt. För min del blev varje motgång jobbigare och jobbigare och i efterhand var den "påtvingade" pausen det bästa som kunde hänt mig. Jag mådde dåligt där och då men nu känner jag mig mycket starkare och gladare, hoppet lever :)

Jag plussade i söndags så nu håller jag tummarna för att denna graviditet ska gå hela vägen. Har fått trombyl av läkaren också så jag hoppas att det hjälper mot fler missfall.

Lycka till <3

Kloka tanke!! Tror jag ska ta in de å klura om de kanske är smart å låta kroppen vila... ??

Åh, grattis!!! Men nu nyfiken! På vilket sätt ska trombyl hjälpa?! De är väl liiite proppförebyggande?
  • FamMorrhår

[quote=75658005][quote-nick]Flerattälska skrev 2015-08-19 23:31:18 följande:[/quote-nick]Jo, du har rätt. Trombylen ska förhindra ev miniproppar som kan bildas i moderkakan och hindra näringsupptaget vilket i sin tur då gör att fostret inte utvecklas som det ska och graviditet slutar i missfall. Det är svårt att veta hur många mf som blir pga proppar i moderkakan när det handlar om så tidiga graviditeter men trots det har många par som haft upprepade missfall har blivit hjälpta.[/

Tack! Tyckte väl de va proppförebyggande men fick unte ihop det! Klokt och skönt att dom försöker hjälpa!! Håller tummarna!! <3

• FamMorrhår

Lite nyfiken- huuur många plus har det egentligen blivit i denna tråd? Någon som vet?

Stort grattis till alla i alla fall!!!!

• FamMorrhår
    Pluttan skrev 2015-08-25 12:39:37 följande:

Hur går det för dig? Har för mig att vi har bim ganska lika? Eller kan jag ha fel? Jag har bim i morgon eller torsdag :

Passar också på att gratta till alla plus.

Tjaa alltså jag har liksom tänkt tt det blir inte nå för mensen var ju så konstig sist å sen två jäkla infektioner (men nu kry! ????) men klart att myst har vi ju så chansen finns!! Även om prio känns som att de ligger på att bli pigg igen! Hursom, Brukar ha en cykel på 26-27 senaste gångerna har de varit 22 och 24... Dag 25 nu igen mens! BIM imorgon då!

Igårkväll ont i båda ljumskarna så tänkta nu kooommer de.. Men peppar peppar inte än!

Hur mår du??
  • FamMorrhår
    miamarina84 skrev 2015-08-25 19:53:36 följande:

Jag har oxå bim i morgon men för första gången så vet Jsg inte om Jsg fick någon ägglossning eller inte då clearblue fertilitetsmonitor inte gav full styrka någon gång :/ var istället hög (blinkade gubbe) i 15 dagar haha, helt knäppt. känner inget speciellt heller tyvärr. Brukar även blöda några droppar innan mensen kommer två dagar efter. Dag 27 här. Hur går det för dig?

Min förra mens var 7dagar med klarröd blödning med start på dag 22 å lite mer på dag 24 så jag räkna mensen från de... Men tycker inte jag hade se där ÄL flytningarna som brukar vara- mer än så har jag tyvärr inte koll... De lär märkas- men jag tror kroppen har nå skumt för sig... ????

Första gången aäger du.. Pillerstopp eller vad? Håller tummarna föe oss ändå!!!
  • FamMorrhår
    Pluttan skrev 2015-08-25 20:23:55 följande:

Tack. Mår väl ganska bra. Fast jag går och känner efter för mycket tror jag efter gravsymtom ;) Jag tycker mig nu har blivit lite lite öm vid brösten vid armhålorna. Särskilt höger sida. Säkert inbillning. Jag vet inte. Och mensvärk/mol till och från. Testade i morse och glömde av att läsa av i tid (barnen som avledde mig). Men kan ana att det kanske kan vara något liiiitet svaaaaaagt streck. Så aningens svagt att det inte syns när jag fotade det. Så ingen ide att lägga upp bilden. Tror till och med det kan vara spök/inbillning. Har bim i morgon. Och jag springer på toa för jag tror det kommer. Usch sånt är jobbigt.

Miamarina84 spännande att du med har bim i morgon. Håller tummarna för oss alla tre.

Kan nog oxå inbilla mog lite ont i bröst haha å huvudvärk men den är äkta.. Vätska kanske kan lösa det problemet meeen de kaaan ju orsakas av hormoner haha...

Ingen mensvärk som de brukar vara... Men nä de har all tid i världen å komma! Tänker inte testa imorgon- tänker vänta eftersom kroppen är lite upp å ner... Känner mig inte ens stressad över detta denna gång, så kanske jag lyckats slappna av lite...

Lycka till å uppdatera gärna om fortsättningen!
  • FamMorrhår

B

Maka94 skrev 2015-08-26 15:49:45 följande:

Mensen kom idag, likaså dunderförkylning och feber. Jag vill bara bryta ihop!

Bryt ihop- och kom igen! <3
  • FamMorrhår

Kramar till er alla! Å påt igen!

Här har ingen mens kommit än- dag 26. Men eftersom de pendlat lite nu så väntar jag snällt- den kommer nog! Hade i förrgår liiite liiiite brunt på pappret vid ett tillfälle men inget mer än så- men som sagt de kommer nog sen...

• FamMorrhår

[quote=75683910][quote-nick]Pluttan skrev 2015-08-26 20:17:14 följande:[/quote-nick]Har börjat blöda sparsamt med typ lite inslag av flytningar sen i eftermiddags :( Antar väl att det är mensen som ska komma :( Usch!!! Vill inte. Hoppas då på 5:e försöket.

Till er andra som också fått mensen vill jag ge stor styrkekram. September ska bli vår månad.

Tiger grr och Fian88 lycka till!

[/

Hur gick de? Var de starten eller är se bågot annat som luras?

• FamMorrhår

Jag skulle inte testa idag men sen tänkte jag äsch jag gör de... Dag 27! Först lilla stickan sen vågade jag mig på digitala.. Shit. Säkert för att jag gav upp å slappna av! ?????? planerar å göra ett paket till sambon med testet- undra om jag kan vänta till 17.30 när han kommer hem...

• FamMorrhår
    Pluttan skrev 2015-08-27 11:10:06 följande:

Men åh vad roligt!! Fällde faktiskt en tår för din skull :) Stort grattis!

Men huuur gulligt är de då?! <3 tänk vad fina människor de finns!!

Känns mycket overkligt! Tänk att min lilla familj ska bli 4 st... Helt sjukt!!!
  • FamMorrhår

Tuuusen tack!!! Inte sagt något till sambon trots att jag ätit lunch på stan med honom! Vääntar å väntar nu!! Gjort ett paket som väntar på honom- hoppas han blir glad iaf!

• FamMorrhår
    happylife skrev 2015-08-27 20:02:46 följande:

Nää hörrni jag tror jag avlider!!! Jag fick precis 2-3 veckor efter att ha deppat för 1-2 veckor ett tag nu!! Herregud.....kan det stegra på detta sättet om man fick MF för två veckor sedan?! gaaaahh

Nää men inte borde de öka om de är missfall? Håller tummarna att det är en normal graviditet!! håller tummarna för Vul måndag!!!
  • FamMorrhår
    happylife skrev 2015-09-02 18:15:56 följande:

Min grav slutade tyvärr med tre besök på gynakuten och ett missfall i vecka 6 :(

Beklagar!!!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti