Sjukskrivning pga foglossning?
Riktigragger skrev 2015-07-02 07:18:46 följande:
Det jag känner mig bekymrad över är väl att hon kommer kanske sjukskriva mig på 50%. Hur ska jag orka att jobba det när jag är så slut att kryckorna kommer fram efter att ha hämtat posten som är 200 m bort? Redan när jag vaknar har jag ont och bara känner i kroppen att det kommer bli en lång dag.
Smärtan förflyttar sig både fram och bak. Gör mest ont fram när jag ska sätta mig i bilen (är som knivar som skär i underlivet) och sen när jag sitter ner i t.ex. bil eller bus så gör det så ont i främre fogen och i låren upp mot underlivet. Har en bussresa på ca 1,5h till jobbet, vilket innebär att jag kommer ha fruktansvärt ont redan INNAN jag börjar mitt pass på avdelningen. Gråter av bara tanken..
Var ni till en läkare kopplad till MVC? Hur upplevde ni läkarkontakten? Förstod de eller bara nonchalerade de er?
Lugn bara lugn. Bara av att läsa dina symtom och hur det ter sig för dig gör mig hemligt för dig inför imorgon. Jag blev sjukskriven igår i drygt en månad i taget 100%. Och du går ändå på kryckor till posten,de gör inte ens jag. Min distrikt läkare var på vårdcentralen kopplad till mödravårdscentralen i samma korridor. Jag upplevde att HAN verkligen lyssnade och tog mina krämpor och svårigheter på allvar. Förstår ännu inte hur bra reaktion jag fick från någon som är av andra könet och inte riktigt kan sätta sig in i det. De brukar tipsa att man testar sjukgymnast,de ser bra ut om du försöker nån gång under sjukskrivningen för att sedan få fortsatt sjukskrivning senare för att du försökt iallafall. Berätta exakt ALLT detta du skrivit och mår av kroppen inför jobbet,trycker du på svårigheter att de börjar innan du ens är på jobbet och M.m så kommer de kryssa i att färdmedel inte underlättar för att du ska kunna jobba. Jag håller verkligen tummar och tår för dig,för jag känner så igen mig i din oro! Berätta gärna imorgon hur det gick! Kram