• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • _smart_
    Gert skrev 2015-07-08 15:42:55 följande:
    I just den mätningen har Moderaterna ökat. Men TRENDEN är nedgående för Moderaterna.
    Var har du källan som skulle vara mer värd än Demoskop, juni 2015? Att posta en bild som vem som helst skulle kunna göra i Photoshop, bevisar ingenting!
  • Velouria
    Ascendere skrev 2015-07-08 16:51:45 följande:
    Men snälla Nerfherder, hur i hela fridens namn kan du vantolka det inlägget till den milda grad att du får det till att handla om att man ska tycka synd om SD:are? 
    Ingenstans står det någonting som påminner om något som liknar ett påstående som rimligen kan tolkas på det viset.
    Jo, för att SD framställs som mobboffret.
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Nerfherder

Iaf om nu SD mot förmodan skulle bli största parti så skulle jag lämna landet snabbare än fort.

• Gert
    _smart_ skrev 2015-07-08 16:56:04 följande:
    Var har du källan som skulle vara mer värd än Demoskop, juni 2015? Att posta en bild som vem som helst skulle kunna göra i Photoshop, bevisar ingenting!
    Demoskop är EN mätning. För att mäta trender måste man väga samman alla enskilda mätningar och det gör DS Poll of polls.

www.dagenssamhalle.se/kronika/akesson-goer-comeback-och-laengtar-efter-makten-15696
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-08 17:20:11 följande:

Iaf om nu SD mot förmodan skulle bli största parti så skulle jag lämna landet snabbare än fort.

Är det ett löfte?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-08 17:49:36 följande:

Är det ett löfte?

Det kan du räkna med. Kommer dock att flytta till ett land med bra internetuppkoppling ;)
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-08 17:56:11 följande:
    Det kan du räkna med. Kommer dock att flytta till ett land med bra internetuppkoppling ;)
    Vilka länder funderar du på?

Det måste väl vara ett land som har samma generösa flyktingpolitik som Sverige för du vill väl inte bo i ett omänskligt land?

Tyskland kanske?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-08 17:57:57 följande:

Vilka länder funderar du på?

Det måste väl vara ett land som har samma generösa flyktingpolitik som Sverige för du vill väl inte bo i ett omänskligt land?

Tyskland kanske?

Kina. Långt ifrån och bra priser.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-08 18:02:54 följande:
    Kina. Långt ifrån och bra priser.
    Där kommer du säkert att trivas.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-08 18:08:28 följande:

Där kommer du säkert att trivas.

Jag har varit där 3ggr redan, så det är ingen vild chansning. Plus att min fru kommer därifrån.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?