• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Ascendere
    nihka skrev 2015-07-27 15:34:24 följande:
    SD är ett missnöjesparti. De har inget stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer. Fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
    Jag anser att SD är ett missnöjesparti.
    Jag tror inte att de har något stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer.
    Jag tror att om man skulle fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något så skulle de inte kunna svara - det är ju bara helt centralt för SDs politik.

• nihka
    Konservativ skrev 2015-07-27 15:56:39 följande:
    Varför ökar antalet sympatisörer?
    För att SD fungerar som coca-cola reklam. Man säljer in ett förenklat koncept och missnöjda människor svansar på, men medan de flesta fattar ganska snabbt att man inte kan dricka coca-cola till alla måltider tar det längre tid att inse vad ett nationalistiskt parti som förespråkar assimileringspolitik i praktiken innebär.
  • nihka
    Ascendere skrev 2015-07-27 16:00:58 följande:
    Jag anser att SD är ett missnöjesparti.
    Jag tror inte att de har något stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer.
    Jag tror att om man skulle fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något så skulle de inte kunna svara - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
    Hellre folk som levt vanliga svensson-liv och som har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker vi har idag vars koll på läget i samhället  får Marie Antoinette att framstå som välinformerad.

Jag anser att man hellre ska ha folk som jag anser har levt vad jag anser är vanliga svensson-liv och som jag anser har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker jag anser att vi har idag vars koll på läget i samhället  jag anser får Marie Antoi...

Nuff said?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 16:12:52 följande:
    Hellre folk som levt vanliga svensson-liv och som har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker vi har idag vars koll på läget i samhället  får Marie Antoinette att framstå som välinformerad.

Jag anser att man hellre ska ha folk som jag anser har levt vad jag anser är vanliga svensson-liv och som jag anser har lite verklighetsförankring än de yrkespolitiker jag anser att vi har idag vars koll på läget i samhället  jag anser får Marie Antoi...

Nuff said?
    Jag anser att folk som anser att man ska skriva jag anser före varje påstående är en aning tröttsamma särskilt om de anser att detta bara ska gälla för andra.

Men det är klart, det är ju bara vad jag anserSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-27 17:01:56 följande:
    Jag anser att folk som anser att man ska skriva jag anser före varje påstående är en aning tröttsamma särskilt om de anser att detta bara ska gälla för andra.

Men det är klart, det är ju bara vad jag anserSolig
    Jag anser det du anser!
  • Gert
    Konservativ skrev 2015-07-27 15:56:39 följande:
    Varför ökar antalet sympatisörer?
    Antalet sympatisörer ökar för att folk är missnöjda med politiken som förs och att folk vill ha SD:s politik!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ascendere

[quote=75570915][quote-nick]nihka skrev 2015-07-27 17:24:03 följande:[/quote-nick]Jag anser det du anser![/ Quote]

Jag vet inte vad ni anser att jag anser, men jag anser att ni anser att det jag anser att jag anser är fel oavsett. Trevlig kväll!

• FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 17:49:01 följande:
    Antalet sympatisörer ökar för att folk är missnöjda med politiken som förs och att folk vill ha SD:s politik!
    Ascendere skrev 2015-07-27 18:26:00 följande:
    [quote=75570915][quote-nick]nihka skrev 2015-07-27 17:24:03 följande:[/quote-nick]Jag anser det du anser![/ Quote]
    Jag vet inte vad ni anser att jag anser, men jag anser att ni anser att det jag anser att jag anser är fel oavsett. Trevlig kväll!

Jag anser att du är ute på hal is. I viss mån för att du själv bryter mot din regel men framförallt för att du gör diskussionen till en petimeter-formfråga.

Jag anser att Gert har fel i inlägget jag citerar ovan ditt. Däremot har jag inga problem med att han inte skriver "Jag anser att antalet..."
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 18:34:09 följande:
    Ascendere skrev 2015-07-27 18:26:00 följande:
    Jag anser att Gert har fel i inlägget jag citerar ovan ditt. Däremot har jag inga problem med att han inte skriver "Jag anser att antalet..."
    Så vad är din förklaring till att antalet SD-sympatisörer ökar? Någon förklaring måste du väl ändå ha med tanke på att du alltid har det.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 18:36:35 följande:
    Så vad är din förklaring till att antalet SD-sympatisörer ökar? Någon förklaring måste du väl ändå ha med tanke på att du alltid har det.
    Javisst. En hel mängd förklaringar, några som du skulle hålla med om andra som du inte skulle köpa.

Sen inbillar jag mig inte att jag har Svaren med stort S, men jag tror att jag gissar rätt bra iallafall.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?