Stokke skrev 2015-07-17 21:32:37 följande:
Men gud, den 10:e fick vi reda på att hjärtat slutat slå och den 12:e föddes han.
Hur gick er förlossning? Om du vill berätta förstås.
Jag ringde till min BM och sa att jag kände mindre rörelser (v37). Fick en tid 2 timmar senare för kontroll. Ringde maken som följde med. Där och då fick vi det tunga beskedet att de inte hittade några hjärtljud.
Igångsättningen blev långdragen, gick igenom 3 olika metoder innan värkarna kom igång. Sen gick allt snabbt.
Jag bär med mig att förlossningen gick bra och just nu är jag inte rädd inför en framtida förlossning. Personalen var jätte bra, tog väl hand om oss och smärtlindringen var jättebra.
Vad skönt att förlossningen gick bra och att du känner så. Min förlossning gick väl egentligen ganska dåligt. Jag svarade bra på igångsättningen och under förlossningen vad huvudet ute på fem minuter. Sedan fastnade dock min dotter med axlarna och de kämpade med att få ut dem i nästan en timme, det slutade med att de fick klippa upp mig. Vid det här laget hade mitt värkarbete stannat av och personalen fick i princip lägga sig över mig och pressa, likaså med moderkakan. Det gjorde så ont att jag i princip hamnade i en annan värld. Kanske låter konstigt men trots detta känns förlossningen som en positiv upplevelse och jag kan inte vänta att få göra det igen, denna gång med en levande bebis. Personalen har varit hur bra som helst och vi har även en helt underbar kurator som stöd.
Ja, jag tycker tiden gått fort men att tiden innan känns som en evighet sen, som ett annat liv. Jag tror också att det är bra med rutiner. Vi försöker också röra oss utanför lägenheten mycket. Hälsa på folk och åka på semestrar osv.
Vi valde precis som ni att inte obducera. Vi har nu låtit kremera henne och kommer troligtvis ha en gravsten, vi har valt ut en jättemysig kyrkogård där hon kommer vila fint. Har ni beslutat något kring det?