• trina

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Är 25år och väntar första barnet efter två ivf-försök! Bor strax utanför Göteborg i Lerum, men kanske kan få vara med ändå? :) ska gå på barnmorskegruppen i Göteborg!

V 8 (7+4) idag! Har bf 22 februari om jag räknat rätt...

Mår dock ganska dåligt och har varit sjukskriven i en vecka pga illamående.

• trina
    Babymiss 91 skrev 2015-07-11 13:55:05 följande:

Jag hänger också gärna med i denna grupp. Bor i stenungsund (ca5 mil norr om göteborg) och är i vecka 8 med mitt första barn. Har bf 22 februari just nu :).

Samma bf som mig! Och av en ren slump sitter jag på McDonalds parkering i Stenungsund just nu ;)
  • trina
    Babymiss 91 skrev 2015-07-11 21:41:49 följande:

Haha ja de va ju en lite rolig slump :P

hur har du mått denna första tiden då? :)

Riktigt dåligt faktiskt... Illamåendet har knäckt mig och jag gick faktiskt ner i vikt för att jag inte kan äta när jag är illamående (och äter man inget mår man bara mer illa.)

Har varit hemma en vecka på ordination av läkare och ska ha uppföljning på måndag. Det har väl blivit bättre, men tror inte riktigt jag är redo att jobba igen...

Själv då?
  • trina

Jag tycker inte Postafen ger någon skillnad, inte heller seaband. Nu kräks jag inte dagligen men kan ändå få vågor av illamående som man måste ta sig igenom. Sen mår jag iallafall nästan konstant lite illa.

Har inte semester fören i augusti så jag har ett par veckor att stå ut.

Har första ultraljudet den 23/7 så jag försöker stå ut och hålla tankarna på det :)

• trina

Haha, när jag startade min blogg var jag verkligen arg på allt och alla. Hela världen var orättvis. Men det börjar bli bättre nu när vi faktiskt lyckats ;)

Fick fortsatt sjukskrivning i en vecka och lergigan utskrivet idag att prova. Är lite rädd att bli en klubbad säl, men hellre det än att kräkas. Som det är nu kräks jag vid lunch eller middag. Magen får väl en chock... Men när jag väl kräkts så blir det bättre och jag kan fortsätta äta. Men känns inte kul. Morgonen är också hemsk med vågor av illamående som jag dock tar mig igenom.

Någon mer som har svårt att sova om nätterna? Inte för att jag går upp och kissar (tror jag behöver dricka mer) men känner mig bara svullen och obekväm. Älskar att sova på mage men det går inte riktigt...

Ultraljudet vi ska på nästa vecka är eftersom vår graviditet är en ivf. Så sahlgrenska har alltid ett ultraljud innan man blir utskriven från reproduktionsmedicin :)

Men vi har valt att göra KUB också, bara för att få lite ro i sinnet. Tycker det är galet att vänta till RUL annars? Det är så lång tid?

• trina

Jag har börjat jobba halvtid nu fram till semestern. Kräks fortfarande när jag äter för fort, men i övrigt har jag börjat lära mig hur jag ska göra för att inte må illa hela dagarna :)

Första ultraljudet på torsdag så hoppas att tiden fram tills dess går fort!

Jag har berättat för några vänner och chefen på jobbet. Familjen vill vi vänta med tills efter kub, men det känns som en evighet!

• trina

vi fick se en liten parvel på ultraljudet igår! :) BF är 23 Februari. Fick med oss en liten bild också! 
    Känns svårt att tro att det faktiskt finns något där inne :) 
    Ska till mvc om drygt två veckor och efter det så vill jag nog berätta för våra familjer iallafall. Får se vad mannen här hemma tycker om det. Resterande kan få vänta tills efter KUB. 

• trina

Det var vaginalt vi gjorde, är bara i vecka 10. Man såg var huvudet och benen var ungefär, haha. Såg ut som en böna med antydan till ben i ena änden och stort huvud i andra.

• trina
    MarikaLovisa skrev 2015-07-25 10:40:06 följande:

Läste på din blogg trina att du ska gifta dig snart? Vad kul!! Jag gifte mig i maj, bästa dagen i livet hittills. Önskar att man kunde göra om dagen igen :)

Det kommer bli väldigt roligt, men samtidigt lite jobbigt. Orolig för att jag fortfarande inte kommer må så bra och vill inte stå och kräkas i en buske, haha. Men två av mina närmsta vänner vet om att jag är gravid så de kommer packa förnödenheter :) Så förhoppningsvis löser det sig!
  • trina
    MarikaLovisa skrev 2015-07-26 18:45:32 följande:
    Jo jag kan tänka mig att du är orolig. Men hur långt fram är bröllopet? Man kan ju hoppas att illamåendet har klingat av lite eftersom det brukar göra det efter v.12 vad jag har förstått. 

Se till att delegera över alla uppgifter på någon annan under bröllopsdagen, någon som håller koll på schema och styr upp allt - det kan jag verkligen rekommendera. 
    Det är drygt två veckor kvar, kommer vara i v 12 när vi gifter oss. Hoppas det hinner gå över, för det är inte roligt att må dåligt, haha.
    Det verkar vara ganska individuellt, en del mår inte illa alls, en del mår dåligt ett par veckor och en del (stackare) mår dåligt hela graviditeten....

Just nu t ex har jag svårt att dricka vatten. Kan inte dricka vatten från kranen, smakar apa... Måste åtminstone blanda saft om det ska gå ner. Läsk smakar inte heller något gott så det har jag slutat dricka helt. Men känner mig lite begränsad när det gäller dryck, haha.
  • trina

Vi ska berätta för våra föräldrar dagen efter bröllopet faktiskt :) Hade en tanke på att berätta under middagen, men det blir lätt fel fokus på något sätt tror jag.

Sen gör vi det offentligt när vi kommer hem från vår bröllopsresa för resten av släkten :) Då har vi också hunnit med kub!

Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.