• Hannaliv

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

• Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • Hannaliv

Hej!
    Jo men Landvetter är ju så gott som Göteborg ;) Välkommen! Jag tänker mest att det kan va kul att lära känna folk som har lätt att ta sig in till centrala Göteborg ifall man skulle vilja ses nån gång längre fram.

06! Oj, och jag som tycker jag fått mycket tjat om när nästa barn kommer. Började väl redan när han var 1 och nu har han varit 5 sedan i januari så mycket tjat mao :D

Varför blev det så långt emellan (om man får va så framfusig att fråga)? För oss var det att jag kom in på en utbildning och sen när vi väl började försöka så tog det 1 år utan resultat och fick då veta att det var en cysta som satt i vägen. När den väl var väck så gick det lätt som tur var :)

• Hannaliv

Åh va roligt att så många har anslutit!
    Jag har inte orkat sätta mig vid familjeliv utan bara gjort det absolut nödvändiga för att leva typ. Mår sjukt illa hela tiden och har spytt varje kväll och vissa mornar. Börjar känna av den där berömda tröttheten oxå. Just nu är det ok och firar att semestern börjar idag.

Lite jobbigt det där med KUB. Vi funderar på det men samtidigt blir jag lite sådär att vad gör det för skillnad? Såvida barnet inte har något som gör att h*n inte kommer klara något själv någonsin eller något som deifnitivt ger en alltför tidig död skulle jag aldrig kunna göra abort ändå. Downs eller något annat "lindrigare" syndrom skulle inte vara nog för mig för att föda ut mitt barn och låta det dö. Dock har jag full förståelse för de som känner att det är bästa alternativet, bara det att jag inte hade klarat det. Jaja vi ska fundera lite till så får vi se.
    Hur länge innan bör man boka isf?

• Hannaliv

Trina:
    Kikade lite på din blogg. Gud va rolig du är! Känner igen mig i bitterheten ;) Kände mig ofta bitter när alla andra blev gravida när vi försökte, speciellt folk som inte borde ha barn över huvud taget. Vi försökte i 14 månader innan vi fick reda på att det inte gick p.g.a en cysta och blev sedan tvungna att avbryta försöken för att vänta på operation i 8 månader (!!)
    Jaja nu är vi gravida och kan va glada! (Dock är det tillåtet att va lite bitter över allt lidande graviditet innebär haha)

• Hannaliv

Hej!

Antar att alla har fullt upp med semester och inte sitter vid mobiler/datorer så mycket så inte mycket aktivitet här.

Vi har varit iväg till Alingsås och nu Älmhult. Vi hyr stuga på camping och den i Alingsås hade ingen egen toa utan den låg cirka 150 m bort. Det var inte optimalt när man måste kissa ofta och inte vet om man ska behöva akutspy men men det var bara tre nätter som tur var.

Vad gör ni?

Vilka har ni berättat för? Tycker det är så svårt att vara tyst. Vill helst berätta för hela världen ju ;)

• Hannaliv

Mm precis blir det missfall vill man ju dela det med någon och även detta underbara vill man dela. Vi har berättat för familjen och de närmaste vännerna. Chefen och kollegor ska vi försöka hålla tyst till vecka 12. Kan dock bli svårt om jag mår så här när jag kommer tillbaka, är då i vecka 10 så då är det ändå ok kan jag känna.

Berättade för sonen (5år) igår och han blev glad men förstår det nog inte riktigt än. Kanske när det börjar synas.

Ni som inte berättar för de närmaste: varför? För att de inte ska bli besvikna om det inte går vägen? (Så tänkte vi först men sen kunde vi inte hålla oss hehe)

• Hannaliv

Åh va kul med ultraljud! Ska oxå på ett tidigt nästa tisdag. Hur mycket såg man när de är såpass små? Ser man att det är en människa liksom? Gjorde du ett vaginalt?

• Hannaliv
    PennyPlutt skrev 2015-07-24 21:29:53 följande:

Jag är 32 år och bor i Kungsbacka. Är beräknad till 17 mars. Vi har en son på 14 mån som ska bli storebror! Tycker också att det är svårt att inte berätta för alla men har själv svårt att förstå att jag är gravid. Mår bra än så länge :)

Va kul! Det blir ganska täta barn då. Beundrar er som vågar det. Själv var jag helt säker på att vänta minst 3 år innan jag våga ge mig på den smärtan igen och skulle inte orka med två små barn som behöver mycket hjälp. Men det beror ju på att jag är lat :) Kommer bli kul för dem att ha en kompis att växa upp med. Hoppas ni på tjej eller kille eller är det vilket som?
  • Hannaliv

Oj många nya. Flera som bor i centrum och är 26 oxå, kul!

Trina:

Om du ändå är i vecka 12 på bröllopet, ska ni inte offentliggöra det då? Det är ju perfekta tillfället; en lycklig dag som blir ännu lyckligare :) Bölfest liksom, som en film ju hehe. Har en kompis som lät prästen berätta det på hennes mammas begravning. Det var väldigt fint när sorgtårar blandades med glädjetårar.

Var blir bröllopet förresten? Förstår om du inte vill svara men blev nyfiken bara :)

• Hannaliv

Måste säga att det är grymt jobbigt att skilja på er utan bild. Jag minns iaf en bild bättre än ett namn. Kan ni lägga in en bild möjligtvis? Kan ju vara en helt anonym bild om man vill, typ på en blomma, bil, hus ja vad som helst ni har eller kan googla fram :)

• Hannaliv

Någon mer som har extremt känslig näsa? Jag står inte ut med alla lukter överallt. Vill luktsanera mitt hem. Ska köpa ättika och bikarbonat för det verkar vara bra luktdödare enligt mina googleefterforskningar. Det får bli dagens uppdrag. Sjukt att jag är helt exalterad inför detta haha.

• Hannaliv
    MarikaLovisa skrev 2015-07-30 11:07:10 följande:

Jag avlägsnar mig ur denna tråd. Var på ett tidigt privat ul idag där man inte så något hjärta slå och fostret såg inte ut att vara mer än 5 veckor. Jag skulle ha varit i vecka 9+4 nu. Så det är bara att vänta på att allt kommer ut. Önskar er alla lycka till.

Åh nej gud va ledsen jag blev för din skull. Usch kan inte ens föreställa mig hur du känner dig nu. Jag hoppas du får din lilla skatt till slut ändå. Kanske blir en sommarbebis istället, vem vet? Lycka till! Styrkekram till dig.
Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.