• Rozha

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej hej! Hoppar in här som ny i Gbg gänget va kul! :)

Jag är 26 år gammal och är i vecka 7 (6+2) första barnet är lite spänd och orolig eftersom vi fick missfall förra året i april. Men hoppas och håller tummarna denna gång.

Vi var på inskrivnings samtal hos barnmorskan förra veckan och torsdag som kommer ska vi på första ultraljudet och läkarbesök, fick börja med allt lite tidigare pga det som hände sist känns bra. Det är mkt prat om kub test osv ska bli spännande.

Jag är extremt trött och har rygg värk speciellt på jobbet då jag står uppe mkt på dagarna så jobba 100% på sjukhus är inte så kul när man är gravid. :)

• Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 10:31:15 följande:

Hej hej!

Jag hoppar också in här, kul med en Gbg-grupp 

Är 26 år och väntar första barnet (v 5+5). Har bokat tid för inskrivning och tidigt ultraljud nu i augusti.

Gravidsymptomen verkar ha lugnat ner sig lite nu sista veckan, mest trött och växtvärk i magen för tillfället. Tacksam över att slippa illamåendet som var de första dagarna.

Hej hej!

Va roligt vi är rätt så lika, är också 26 år och väntar mitt första :) varit på inskrivning och på torsdag ska vi på första ultraljud och träffa läkaren för prover och kub snack.

Skönt att du dina symtom verkar lugna, själv är jag trött heeeela tiden och små hungrig mår illa mest på morgonen, har också växtvärk men ont i ländryggen när ja går och står för länge. ????
  • Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 17:02:40 följande:

Rozha - Hoppas att dina symptom lugnar sig lite snart, man vill ju fortsätta fungera ungefär som vanligt de första veckorna/månaderna.

Jag har tur och kan anpassa dagarna helt efter hur jag mår för dagen (fortfarande 2 veckors semester kvar). 

Tack det hoppas jag med :).

Va skönt då får du passa på vila dig bara, själv är jag hemma från jobbet sen igår pga tröttheten och ryggen tänkte vila några dagar tills jag får veta vad läkaren säger på torsdag.

Var bor du?:)
  • Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 19:36:34 följande:

Mölndal. Du då?

Jaha okej:)

Jag bor i västra Frölunda.
  • Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 19:36:34 följande:

Mölndal. Du då?

Högsbo, västra Frölunda :)
Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.