• hvep

Vi med beräknat BF i mars 2016

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

• Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016
  • wtildaw

Hej!

Nu hoppar jag in här me! Jag plussade 22 juli och är jätteglad men samtidigt lite nojig så att ingenting ska hända. "Glömmer" nästan bort att jag är gravid emellanåt förutom att brösten ömmar och jag känner av det i magen att det spänner eller hur man nu ska förklara.. men annars inga andra symtom alls. Började känna av min graviditet dagen innan jag trodde jag skulle ha mens eftersom det kändes som en mild mensvärk men efter att väntat på den i 8 dagar tog jag ett test!

Ringde till mvc idag och iom Semestertider fortfarande så hoppar jag direkt in på inskrivningen vecka 12. Pratade lite på telefonen och hon sa till mig att mitt nuvarande bf blir 24 mars men att de kan ändras sen efter besöket hos dem ????

Är superlyckliga jag och min sambo. Plockade ut min pstav i februari och sen sa vi att den kommer när den kommer !

Ursäkta min roman men kanske kul läsning ????

• wtildaw
    wtildaw skrev 2015-08-17 16:45:54 följande:

Hej!

Nu hoppar jag in här me! Jag plussade 22 juli och är jätteglad men samtidigt lite nojig så att ingenting ska hända. "Glömmer" nästan bort att jag är gravid emellanåt förutom att brösten ömmar och jag känner av det i magen att det spänner eller hur man nu ska förklara.. men annars inga andra symtom alls. Började känna av min graviditet dagen innan jag trodde jag skulle ha mens eftersom det kändes som en mild mensvärk men efter att väntat på den i 8 dagar tog jag ett test!

Ringde till mvc idag och iom Semestertider fortfarande så hoppar jag direkt in på inskrivningen vecka 12. Pratade lite på telefonen och hon sa till mig att mitt nuvarande bf blir 24 mars men att de kan ändras sen efter besöket hos dem ????

Är superlyckliga jag och min sambo. Plockade ut min pstav i februari och sen sa vi att den kommer när den kommer !

Ursäkta min roman men kanske kul läsning ????

Edit: ???? är smileysar från mobilen som tydligen inte ville visa sig på sidan, bäst att skriva med det för jag tyckte det såg lite tykigt ut annars Tungan ute
  • Aniroma
    hvep skrev 2015-07-09 06:44:37 följande:

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

Att läsa din trådstart gav mig gåshud. Du förstår nog strax:

Jag plussade första gången, på första försöket, 1/6. Vi hade vetat om graviditeten i en vecka när jag fick mf. Blev sedan gravid direkt igen och plussade 5/7. Är idag i vecka 11 (10+1). Jag är 29 och det är vårt första barn! Rätt mycket likheter ;) nu har jag inte läst igenom alla svar i tråden men jag hoppas att allt gått bra hittills för dig! Kram
  • Lantlollan
    Saravros skrev 2015-08-19 08:13:37 följande:

Hej!

Jag väntar också barn till mars och skulle gärna vilja vara med i Facebooksgruppen.

[email protected]

Jag har bjudit in dig nu, hojta till om det inte funkar! :)
  • Marsbäbis

Hej, jag skulle också gärna vilja vara med i gruppen 26år och Fb 23 mars -16 . Första graviditeten för mig men min sambo har barn sen tidigare. Är i v10+4

• Marsbäbis
    Marsbäbis skrev 2015-08-31 13:50:24 följande:

Hej, jag skulle också gärna vilja vara med i gruppen 26år och Fb 23 mars -16 . Första graviditeten för mig men min sambo har barn sen tidigare. Är i v10+4 , jag skulle också vilja vara med i Facebook gruppen jessicajorgen89@hotmail.com

• kvinna1986

Låter kul med fb grupp :) hur gör man för att vara med?
    Har bf 15/3, första barnet. Jag är 29 år :)

• Maliqi
    Lantlollan skrev 2015-07-16 10:34:45 följande:
    Gruppen är hemlig så ingen förutom du själv kan se att du är med eller vad som skrivs i den! :) Kruxet är ju då att den inte är sökbar, så den går inte att hitta även om man vill och man måste bli inbjuden. Men jag har fått ditt meddelande och har skickat inbjudan till dig! :)
    får man va med ?
    bf 28 mars 
Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016