Inlägg från: maliinnnn1990 |Visa alla inlägg
  • maliinnnn1990

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade själv den 27 juni är nu i vecka 7 o är beräknad till 2 mars 2016

• maliinnnn1990

Vi har sagt de till dom närmaste så som mamma pappa o syskon. Vi ska säga i morgon till min pappa på hans födelsedag genom att köpa en flaska så skriva att du får passa på nu i 33 veckor för sen får du sitta barnvakt morfar

• maliinnnn1990
    maliinnnn1990 skrev 2015-07-09 15:22:37 följande:

Vi har sagt de till dom närmaste så som mamma pappa o syskon. Vi ska säga i morgon till min pappa på hans födelsedag genom att köpa en flaska så skriva att du får passa på nu i 33 veckor för sen får du sitta barnvakt morfar

Sen ska vi nog tala om det för resten av släkten på min födelsedag genom att mon syster skulle köpa något som har med bebis att göra vi funderar på en tröja där det står mamma på eller något annat.
  • maliinnnn1990
    Amanda87 skrev 2015-07-09 15:41:08 följande:

Tillräckligt tillförlitligt? :p

Jag ska på fest i helgen med släkten. Ghaa, jag vet inte hur jag ska göra, min sambo ska inte med då han sedan tidigare ska hålla svensexa för sin vän.

Min mamma, mostrar, min syster m familj ska vara där.

Jag tror att jag är i vecka 5 enligt vad jag har kollat på sidor, men vad jag förstått svårt att veta om jag inte vet hur lång min menscykel är, och det vet jag inte..

Hur tycker ni jag ska göra? Det kommer drickas alkohol på festen och jag skulle inte kunna säga nej utan att det blev uppmärksamhet kring det. Funderar på att säga att jag har fått urinvägsinfektion och äter penicillin eller så ställer jag in och säger att jag har mensvärk eller något..

Jag känner att jag vill berätta för min mamma då jag vet hur glad hon skulle bli. Dock är syrran med familj där just nu, och det känns svårt att berätta för min mamma men inte syrran m.familj. 

Ang symptomer så kissar jag sjukt ofta..innan kissade jag ca 4-5 ggr per dag. Nu känns det som att jag går en gång i timmen.. sedan jag plussade i morse har jag känt lite i magen, inte molande men jag har känt något..

Det är positivt grattis. Det finns ett clearblue test som visar hur många veckor det har gått från befruktningen
  • maliinnnn1990
    S79 skrev 2015-12-17 09:09:56 följande:

Hur tänker ni med bäddning i vagnen? Vårt pyre är ju beräknat den 28/2, hur mycket behöver man? Ska man köra täcke/filtar eller åkpåse? Hur mycket kläder på lillskrutt? Ännu en djungel med frågor ;)

Är också beräknad till den 28/2 vi kommer ha täckte o kudde om det inte är för kallt ute med overroll o vantar o mössa om det är för kallt så kommer vi köra med åkpåse
  • maliinnnn1990
    LMG skrev 2016-03-04 10:24:17 följande:

Bf+5 här och jag vill typ bara gräva ner mig och gråta hela helgen.. Är så sjukt less nu.

Blir inte bättre heller när folk skriver och tjatar och frågar om inte bebisen är påväg eller om jag inte ens har minsta lilla känning att hon vill ut :( har jag otur lär jag vänta tills den 18onde Mars innan det blir igångsättning också, det ger mig panik

Är också på bf +5 idag och vill inte ens kolla på magen just nu gråta ja när man läste i en grupp att näl har fullt på förlossningen går det i helgen så kommer man väl få åka jätte långt

Ska till bm på tisdag har den inte kommit innan då så skulle vi få tid för igångsättning
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?