Inlägg från: drommenomenliten89 |Visa alla inlägg
  • drommenomenliten89

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Plussade igår men var svagt, tog ett nytt idag och det var mkt skarpare. Är nu i vecka 5 (4+0 så bf 17/3) så fortfarande tidigt och allt kan hända. Har beräknad mens på söndag. Är rädd att vakna upp och allt bara är en dröm! :/ min man, mamma, extra mamma och bästa kompis vet hitintills vet. Kommer att vänta att berätta för andra. Mina syskon lär få veta den 29/8 ( om allt går vägen) och för pappa ska jag berätta nästa vecka och kommer att lägga offentligt i mitten av september. (Om nu allt går vägen)

Har inte så mkt symptom merän molande värk i magen (som mensvärk) och haft det sen förra helgen och är väldigt trött. Idag har jag lite huvudvärk men de kan jag ha annars också.

• drommenomenliten89
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:50:16 följande:

Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3
  • drommenomenliten89

Jag ska fylla 26, bor i Skåne. Är i vecka 5 (4+1) men har bara molvärk/växtvärk och trötthet annars känner jag inte av så mkt mer. Är rädd att allt bara är inbillning eftersom jag inte har mer symtom.

• drommenomenliten89

[quote=75514902][quote-nick]Amanda87 skrev 2015-07-11 11:44:25 följande:[/quote-nick]

Så kul, jag bor också i Skåne; Malmö. Varför skulle det vara inbillning? :) Du har ju plussat! Jag har inte heller några vidare symptom som sagt. 

Tänker att jag är glad att jag inte spyr och att jag kan äta allt som vanligt. När jag berättat för min sambo och vi pratade om ökad aptit osv så sa han bara "ja men då är det ju som att du varit gravid hela tiden"  

[/

Jag bor i Örkelljunga så inte så långt ifrån varandra då! :) ja men har försökt i 4 år så kan inte riktigt förstå och sen gör det inte enklare när både mannen och min mamma säger åt mig att inte ta ut något i förskott utan jag ska vänta till BIM. Vad skönt det känns att inte vara ensam med att inte ha så mkt symtom, ja jag också är glad man får behålla det man äter :)

Haha min man vill inte ta ut något innan han kan få svar till 100% att jag är

Gravid så står helt själv.

• drommenomenliten89

[quote=75514943][quote-nick]Gävle skrev 2015-07-11 11:58:18 följande:[/quote-nick]

Bf 16/3-16! Så v 5 (4+2) väldigt glad samtidigt nervös att något ska gå snett! Mitt första barn.

[/

Förstår dig Helt jag har BF 18/3 så jag är i v 5 (4+1)

• drommenomenliten89

[quote=75514990][quote-nick]Amanda87 skrev 2015-07-11 12:15:09 följande:[/quote-nick]

Okej då förstår jag att du står tveksam till resultatet. Jag har bara haft mens tre gånger sedan jag tog ut min spiral och därmed oregelbunden mens så jag visste knappt ens när jag skulle få mens. Använde mig av någon app och testade när den sa att jag skulle haft mens för 4 dagar sedan. Fick plus inom 15 sekunder.

Inte så att vi planerat och kämpat för barn, vi sa mer att händer det så händer det. Tanken var dock att vi skulle väntat till sambon fått reda på om han fått tillsvidareanställning, men livet är för kort för att vänta på sådant. :)  

Kul att vi bor nära! Kanske inte är lika hårt tryck i Örkelljunga som i Malmö men testa och ring på måndag. Eller så borde du ju kunna gå dit och testa dig. Hoppas det går bra för dig! :) 

[/

Japp men har BIM i morgon så får se då, tror inte att den kommer då jag har fått två + redan så hoppas på att de är riktigt och inga spök. Okej nej man ska inte vara rädd för att vänta utan man klarar allt man ställer in sig för. Ja de tyckte jag också att det är ä! :) nej tror inte heller de är så stort tryck här men tror de jag måste ringa först och se vad de säger! :) tack desamma! :)

• drommenomenliten89

Tog test idag igen men veckoindikator för att min man inte trodde på de andra testerna och där stod att jag var gravid! Haha jag har fattat lite redan på de andra testerna. Ringde även barnmorskan idag så ska på ett första besök 21 juli. Då går jag in i vecka 7 (6+0) och kommer även då prata med dem om att få göra ett tidigt ultraljud så jag kan ringa och medella IVFkliniken om vad som gäller! Hoppas innerligt att slippa gå igenom IVFen och att våran lilla prick vill stanna kvar i min mage och växa till sig! :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?