• fraizer

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar. 

• fraizer
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 18:43:45 följande:
    Oj då testade du ganska sent ändå :) Grattis! Jag plussade också häromdagen men är bara på 4+6. När har du bf?
    Tack! ja jag testade ganska sent. Tror jag hade gått 12 dagar över tiden när jag vågade testa :) Jag har bf 17 feb :)
  • fraizer
    elin1987 skrev 2015-07-13 07:35:03 följande:

Jag äter folsyra tabletter från Apoteket, köpte multikvinna vitaminer nu på morgonen och så ser jag att dom innehåller lika mycket folsyra som tabletten från Apoteket. Vad tror ni överdoserar man om jag tar båda ? Vad äter ni för vitaminer nu under graviditeten ? :)

Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sedan den dagen som vi bestämde oss för att försöka få barn. Har inskrivning om en vecka och ska då höra med bm om vad de tycker att man ska äta.
  • fraizer
    elin1987 skrev 2015-07-13 10:13:54 följande:

Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?

Tycker du borde ringa direkt för det är svårt att få nån tid nu under semestertider.
  • fraizer
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 22:34:38 följande:

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

Jag fick ett bra tips av min syster som sa att jag skulle köpa ett par hängslen och då kan man ha sina byxor lite längre plus en längre tröja över ????
  • fraizer

Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover.  Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu. 
    Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka. 

• fraizer
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-20 22:13:58 följande:
    Vi är på exakt samma tid i graviditeten, spännande :D Vi har tid för KUB den 10/8 och har inskrivningen med alla blodprov och så den 6/8, känns väldigt långt borta just nu men tiden bara springer iväg. Är du också sjukt nervös för missfall?
    Va kul att vi ligger lika i graviditeten :) Jag glömde prata med min BM om KUB test så får ta upp det när jag ska dit nästa gång. Jag är faktiskt inte alls nervös för missfall utan tänker mer att om det sker så sker det av en anledning. Försöker tänka positivt och inte stressa upp kroppen för nåt man ända inte kan styra över .
  • fraizer
    Linkken skrev 2015-07-21 18:17:48 följande:
    Så roligt! Vi ska på inskrivning om en vecka och jag längtar verkligen! Ska också försöka få ett privat ultraljud i v. 10 eller så, även om alla här får ett i v. 12. Jag är otålig, haha! Och vill veta att allt är som det ska eftersom vi försökt så länge.

Jag har mått väldigt illa och kräkts på morgnarna i en vecka nu (dock spyfri idag), är nu i v. 8 (7+3) och är otroligt trött och helt utan energi hela dagarna igenom. Det är förstås rätt jobbigt, men åtminstone känner jag mig rätt säker på att den lilla växer som h*n ska då och inte har försvunnit någonstans. Vilar så mycket jag kan nu bara och hoppas jag börjar må bättre så småningom. Jag lovade mig själv att inte gnälla om jag hade sån tur att jag blev gravid, så jag försöker hålla fast vid det!
    Ja jag är också otålig men får helt enkelt vänta i 7 veckor till :)
    Mitt illamående är inte roligt men köpte ett seaband på apoteket igår som ska kunna hjälpa mot det. Jag kräks inte utan mår bara illa men jag har alltid haft svårt för att kräkas så här håller jag emot så länge det bara går :)
    Man får tänka att det kommer något fint sedan så då är det lite lättare när man mår dåligt :)
  • fraizer
    Natalila skrev 2015-07-30 14:01:06 följande:

Någon som har provat?
    Köpte precis och ska se om de lindrar lite! Orkar inte må så dåligt när jag vaknar varje morgon :( phpOzA47R59230.jpg

Jag har de där men har inte hjälpt ett dugg mot illamåendet. Ibland kan det hjälpa att ha lite knäckebröd eller kex bredvid sängen som du kan tugga på innan du kliver upp.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?