Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar.
Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar.
Jag äter folsyra tabletter från Apoteket, köpte multikvinna vitaminer nu på morgonen och så ser jag att dom innehåller lika mycket folsyra som tabletten från Apoteket. Vad tror ni överdoserar man om jag tar båda ? Vad äter ni för vitaminer nu under graviditeten ? :)
Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?
När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi
Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover. Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu.
Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka.
Någon som har provat?
Köpte precis och ska se om de lindrar lite! Orkar inte må så dåligt när jag vaknar varje morgon :(