Linkken skrev 2015-07-11 19:26:04 följande:
Ja, så får vi försöka se det! Men semestern känns som en ganska liten grej i jämförelse just nu. Nästan så jag önskar semestern ska gå snabbt, för då är jag ju i vecka 11 helt plötsligt.
Jag ska på inskrivning i vecka 9 och barnmorskan sa att det går att gå privat ungefär vid samma tid, så lite längre fram ska jag ringa och boka tid. Jag har tidigare besökt en privat gynekolog då vi haft svårt att bli gravida, så jag tror nog jag får tid hos honom. Sedan blir det vanligt ultraljud i vecka 11-13, ingen tid är bokad ännu. Vore skönt med ett i vecka 9 bara för att se ifall hjärtljuden finns där, tror jag skulle känna mig mycket lugnare då.
Ja verkligen, superliten! :) Och jag håller med, man vill att veckorna ska rusa fram så att man kan få känna sig lite trygg!
Okej vad bra att du har en kontakt du skulle kunna gå till! Det ska du verkligen se till att få göra. Ska också försöka få en tid så man kan få se hjärtljuden så snart det går. Det skulle kännas så mycket tryggare då. Och om det inte skulle gå vägen så är det tråkigt att få veta väl i vecka 12.
Men GRATTIS till er som försökt så länge, så himla kul! Jag förstår om det varit kämpigt!