Inlägg från: lindakarlsson4380 |Visa alla inlägg
  • lindakarlsson4380

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hallå :) jag är i v.9 nu (8+1) och lill*n är beräknad till den 19 februari.. hoppas knytet vill stanna bara. Är så orolig!

• lindakarlsson4380
    hvep skrev 2015-07-14 08:19:12 följande:

Men nått jag tycker är svårt är att förstå mig på det där med veckorna! Enligt gravidappen är jag i vecka 6 (5+4). Det skulle innebära att den tid jag fått på MVC så skulle appen säga att jag är i vecka 11 och gå in i vecka 12 dagen efter. Men när MVC gav mig tiden sa de att jag då är i vecka 10. Tänkte att det kanske bara blev fel men igår när jag ringde runt för att få en tidigare tid, så erbjöd ett annat ställe exakt samma dag och de sa med att jag då är i vecka 10. Blir helt förvirrad! Kanske låter som att det inte är hela världen, en vecka hit eller dit, men i och med mitt tidigare missfall blir jag lite besatt av att veta i vilken utveckling den lille befinner sig i, för att kunna känna att det blir starkare. Så frågan är ju då om vecka 5 eller vecka 6 utveckling gäller.. Är det någon som förstår sig på det där?

Vården räknar endast fullgångna veckor :) så om du är i 10+4 så säger dom 10 och vi 11.
  • lindakarlsson4380
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? 

Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

Gravid i v.10 (9+0)

- Trött

- Konstant hunger

- Kissar ofta ( vaknar en gång per natt)

- "Mensvärk", både mage och rygg

- Varm och andfådd
  • lindakarlsson4380
    elin1987 skrev 2015-07-18 14:46:44 följande:

Här har ni min svällda mage :) kanske inte mycket för världen men för mig känns den gigantisk som i vanliga fall har relativt platt mage :)

Haha oj! Vilken vecka är du i? :) är oxå svullen nu i v.10!
  • lindakarlsson4380
    fraizer skrev 2015-07-20 20:54:51 följande:

Var på inskrivning idag så nu börjar det kännas verkligt. Är i v 10 (9+5) och ska tillbaka till bm om två veckor och ta blodprover.  Får inget ultraljud förrän v18 eller 19 här så det känns väldigt långt borta just nu. 

Molvärken i magen har nu bytts ut mot ett illamående som jag inte alls gillar plus att jag skulle kunna sova dygnet runt. Den extrema matlusten finns inte alls här just nu pga av illamåendet så det händer lite i kroppen vecka efter vecka. 

Vi är på exakt samma tid i graviditeten, spännande :D Vi har tid för KUB den 10/8 och har inskrivningen med alla blodprov och så den 6/8, känns väldigt långt borta just nu men tiden bara springer iväg. Är du också sjukt nervös för missfall?
  • lindakarlsson4380
    Natalila skrev 2015-07-21 15:20:03 följande:

Jag blir nästan lite orolig när jag mår så himla bra. Är bara väldigt trött.. Illamåendet som kom i ungefär 3 dagar har försvunnit de med så nu är de väl bara tröttheten som man märker av. Men ska väl vara glad åt de bara egentligen :)

Jag har också känt mig orolig och tyckt jag mått "lite för bra" men idag hörde jag bebisens hjärtslag med min doppler i v. 10 (9+6), så nu är jag glad att jag mår så pass bra :D
  • lindakarlsson4380
    I norr skrev 2015-08-03 21:02:39 följande:

Jag mår väldigt lite illa, mer som ett sug så jag äter allt å mest hela tiden...inte heller så bra men bättre än att kräkas iaf.

Däremot är jag som tjock i näsan, typ som när man är förkyld men jag är inte snorig. Mer som tungandad och blir helt andfådd bara av att gå upp för en trapp. Någon annan som känt något liknande?

Då jag gjort IVF så får vi ett tidigt UL och fick idag veta att det blir nästa tisdag, då är jag i v9 (8+6). Ska bli så kul att se att det faktiskt är någon där inne. Vilket jag hoppas iaf. Är livrädd för att det inte ska slå nåt hjärta oxå...

Jag är oxå jättetäppt och blir anfådd av ingenting, går in i v.13 imorgon!
  • lindakarlsson4380

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D
  • lindakarlsson4380
    junibarn19 skrev 2015-08-31 15:17:12 följande:

I vilken vecka har ni RUL?

Jag kommer vara i 19+2, verkar som det är väldigt olika

19+0 har vi vårt RUL :)
  • lindakarlsson4380
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 23:57:01 följande:

Tack snälla niHjärta
    Helt fruktansvärt och jag önskar inte någon detta!
    Nu är jag jättenervös inför morgondagen.. Har aldrig genomgått abort eller något sånt. Trodde verkligen inte jag skulle behöva det heller men så här är det nu. Livet Gråter

Tänker på er!! <3
  • lindakarlsson4380
    Linkken skrev 2015-09-06 16:28:43 följande:

Har ni andra börjat handla något ännu till bebisen? Jag har hittills bara köpt ett fåtal plagg (och fått en del gammalt av mamma), men börjar fundera om man kanske kunde börja köpa lite större grejer också?! Finns ju inga garantier för att man är så pigg och rörlig de sista månaderna att man orkar greja med en massa då, samt att det ju blir väldigt dyrt om allt ska köpas på en gång. Hur ser ni andra på det?

Är i vecka 15 nu och vill liksom inte längre tänka att det kan gå åt skogen mer...

Vi har fixat det mesta.. Beställt vagn, babysitter, bärsele. Köpt babyskydd alla textiler till vagnen, kläder som räcker de första 3 månaderna. Jag pluggar och har sjukt mycket i slutet av terminen och redan innan graviditeten låg jag helt utslagen varje ledig stund under dessa perioder, så vi vill ha det mesta klart :) vagnen kommer om 4v. Är i v.18 snart!
  • lindakarlsson4380

Har ni andra börjat handla något ännu till bebisen? Jag har hittills bara köpt ett fåtal plagg (och fått en del gammalt av mamma), men börjar fundera om man kanske kunde börja köpa lite större grejer också?! Finns ju inga garantier för att man är så pigg och rörlig de sista månaderna att man orkar greja med en massa då, samt att det ju blir väldigt dyrt om allt ska köpas på en gång. Hur ser ni andra på det?

Är i vecka 15 nu och vill liksom inte längre tänka att det kan gå åt skogen mer...

Vi har fixat det mesta.. Beställt vagn, babysitter, bärsele. Köpt babyskydd alla textiler till vagnen, kläder som räcker de första 3 månaderna. Jag pluggar och har sjukt mycket i slutet av terminen och redan innan graviditeten låg jag helt utslagen varje ledig stund under dessa perioder, så vi vill ha det mesta klart :) vagnen kommer om 4v. Är i v.18 snart!
  • lindakarlsson4380

• lindakarlsson4380

• lindakarlsson4380

*******VARNING FÖR BILD*******

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?