• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej jag plussade för några dagar sen bf beräknat till 19/3 :) 28 år med 2 missfall bakom mig så tar jag den här graviditeten väldigt lugnt och tar inget för givet. Tog 17 månader att bli gravid så jag hoppas verkligen det vill gå hela vägen denna gång!

• elin1987
    hvep skrev 2015-07-12 18:24:26 följande:
    Åh grattis vad kul!! Jag har ett missfall bakom mig och vet hur det känns att oroa sig, men vi får försöka peppa varandra och tänka att vi väntar barn och inte missfall :) har du några graviditetssymptom ännu?
    Jo en hel del faktiskt trots att jag är relativt nygravid :) hungrig som en häst äter hela tiden, ömma spända bröst och tillochfrån känner jag av lukter väldigt tydligt.. Kunde inte vistas utomhus igår då dom kommunen var och klippte gräset i hela stan, tyckte det luktade kaninbur haha :) själv då?
  • elin1987

Jag äter folsyra tabletter från Apoteket, köpte multikvinna vitaminer nu på morgonen och så ser jag att dom innehåller lika mycket folsyra som tabletten från Apoteket. Vad tror ni överdoserar man om jag tar båda ? Vad äter ni för vitaminer nu under graviditeten ? :)

• elin1987
    fraizer skrev 2015-07-13 09:24:26 följande:
    Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sedan den dagen som vi bestämde oss för att försöka få barn. Har inskrivning om en vecka och ska då höra med bm om vad de tycker att man ska äta.
    Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?
  • elin1987
    Amanda87 skrev 2015-07-13 12:46:18 följande:
    Är du gravid ska du ju ringa på en gång :) 
    Okej jag får nog ta och göra det. Är så rädd för allt märker jag nu efter missfallen, var så jobbigt att få hemskickat broschyrer och behöva ringa och avboka tiden :( vill som låta nästa vecka passera det är den tidpunkten båda missfallen inträffat.
  • elin1987

Första morgonen jag inleder med att kräkas check :S jag tycker inte att det syns på mig men igår frågade en kompis pojkvän lite på skämt och jag har blivit bukfet eller är gravid haha!

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-14 10:03:50 följande:
    Oj! Är det ditt första illamående? Vilka vecka är du i?
    Jag är på 5+3 och mår prima så hoppas ju att jag slipper illamående men är beredd på att det kommer när som helst. Obestämd
    I v 5 (4+6) enligt appen men jag har ganska oregelbunden mens så jag vet inte säkert :) har mått illa tillochfrån, så länge jag äter mår jag bra men annars börjar illamåendet komma.. Kissar flera ggr timmen typ
  • elin1987
    I norr skrev 2015-07-14 10:25:50 följande:

Hej!

Jag hoppar oxå in här. :)

Plussade i tisdags, exakt en vecka sen idag :) men kan fortfarande inte förstå att det är sant.

Intressant att följa så många som är i samma läge. Jag är i V5 (4+6) vet det ganska exakt då vi gjort ivf.

Mår lite illa men inte alls i närheten av att spy. Har lite värk i magen typ som mensvärk på morgonen och på kvällen. Känner oxå att jag de sista dagarna fått kissat oftare och även på nätterna.

Funderar när jag ska ringa och boka tid för första besöket?

Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också!
  • elin1987
    I norr skrev 2015-07-14 10:44:45 följande:

[quote=75524529][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-14 10:36:13 följande:[/quote-nick]Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också![

Jo såg att vi va exakt lika. Kul! :)

Från norr stämmer bra, väldigt långt norrut. ;)

Okej jag med ;) iaf om man jämför med folk som påstår att Sundsvall är norr.. Allt ovan Umeå räknar jag :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?