Inlägg från: Sandra80tattoo |Visa alla inlägg
  • Sandra80tattoo

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag vet ju inte när jag hade mens sist, men jag tror jag är i typ 7v. Jag har ADHD så jag har svårt att ha koll på mensen, ska på mv nästa vecka och hoppas de kan kolla upp detta åt mig. Fick inte så bra bemötande i telefonen dock- hon tyckte att det va otroligt konstigt att jag inte visste när min sista mens va och tipsade om att det finns appar som man kan använda. Jag sa att jag har adhd och att det som att fråga vad du åt till lunch för en vecka sen och appen är ju lite sent. :/ jag har gått upp 7kg på en månad vilket jag är superglad för. Jag har alltid varit för smal men nu fastnar det äntligen! Lite illamående och svårt att ligga på mage då brösten är sprängfyllda haha

• Sandra80tattoo
    elin1987 skrev 2015-07-15 19:45:19 följande:

Jag har också adhd. Hur går det för dig nu utan medicin i 9 månader ?

et går bra utan medicinen, slutade med den någon månad innan jag blev gravid för jag trodde det skulle öka chanserna (och sexlusten) och det hjälpte ju uppenbarligen. Humöret har ju inte blivit värre, och nu somnar jag tidigt och vaknar tidigt, så nice! Har haft svårt att somna förut och använder kjedjetäcke. Sugen på snus är jag dock men det funkar hyfsat med onico.
  • Sandra80tattoo
    hvep skrev 2015-07-15 20:02:09 följande:

Fy vilket dåligt bemötande! Jag skulle heller aldrig ha koll på min mens om jag inte använde mig av appen, den är oregelbunden och jag skulle inte komma ihåg en sån sak! Du kan ju testa att ta ett sånt där test med veckoindikator så kanske du får lite mer koll! Fast om du är i vecka 7 kommer den nog visa på 3+ veckor och högre än så går den inte :)

Ja jag har ju gjort det, läste inte så noga på förpackningen innan, trodde att den skulle visa hur många veckor som helst. Så 3+ blev det ju. Är barnmorskan otrevlig så byter jag direkt, jag tycker iofs att sjukvård/myndigheter nästan alltid är otrevliga, typ lika ofta som man inte får det man beställde i en drive-trough... ;)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?