• DesireeB

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej alla! jag hoppar gärna in i tråden jag med!
    plussade på stickan i måndags (13/7) och är i vecka 5 (4+5)
    jag har bf 19/3-2016 Skrattande
    jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år men vi har väntat med att försöka bli gravida tills ekonomin var stabil.. vi har försökt i ca ett år och jag trodde faktiskt det var kört.. är så otroligt lycklig så det finns inte!! när vi såg pluset så började vi båda grina av lycka! vi ville bara skrika ut till hela världen att vi ska få en bebis!
    men bäst att hålla det tyst tills man vet att allt går vägenTyst
    vi ska faktiskt till barnmorskan redan 24/7 vilket jag tycker är lite tidigt?
    speciellt när jag ser att dom flesta ska vänta till vecka 10??
    åhh är så lycklig!!Skrattande

• DesireeB
    pannkakan87 skrev 2015-07-17 22:33:44 följande:
    Baby Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Mayy BF 8/3

Hvep BF 10/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

I norr BF 15/3

Ofverberg BF 16/3

Obsession89 17/2

Drommenomenliten BF 18/3

Elin1987 19/3

Miss D BF 19/3

(Tog mig friheten att lägga till alla nya och sortera efter bf-datumHjärta Välkomna alla nya!)
    DesireeB BF 19/3 kul nu är vi tre st med samma BF =)
  • DesireeB

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0) Skrattande
    Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?
    Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon Skrikandes

• DesireeB

God morgon på er! Skrattande

jag ser att det är många som inte har berättat för sina föräldrar Förvånad

hur lyckas ni hålla det hemligt?!
    jag ringde så fort jag såg + på stickan haha
    men vi har dock försökt så pass länge nu så vi båda blev överlyckliga och ringde våra närmsta med en gång! även dom närmsta vännerna vet om det ;)

symtomen är som det har varit från första början molvärk och ont i tuttarna.
    men illamåendet har jag tack och lov klarat mig ifrån än så länge! lästa dock att det kan komma senare i graviditeten.. gick in i vecka 6 (5+3) idag Skrattande
    om två dagar ska vi till MVC ska bli så spännande! vill att det ska bli fredag nu!

ni som jobbar när ska ni berätta för chefen??

• DesireeB

Nu ska vi strax iväg till mvc! Så spännande! ???? bara inskrivningssamtal men ändå! ????

• DesireeB

Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
     men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..

den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?

blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig lite! haha

• DesireeB

hittar ingen mottagning i närheten som gör tidiga ul Rynkar på näsan
    bor i Dalsland så får kolla något i Göteborg kanske!

vill iaf göra ett då jag inte vill vänta till vecka 18-20! ;)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?