• saklek

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej allihopa! Hoppar gärna in här Plussade idag på fjärde försöket! Är i vecka 4+2 och har BF 25 mars :D Har mensvärk till och från, kissar oftare och har en rejält svullen mage (det ser för sjutton ut som att jag är i 3-4 månaden!). Är 25 år, sambon 31 år, första barnet för oss båda.

Finns det fler östgötar i tråden?

• saklek
    ofverberg skrev 2015-07-20 12:20:26 följande:

Här i Östergötland så får man tid till KUV om man vill. Fick tid till snackbesök när jag är i V.10 och ultraljud i V.12. Och är nu i V.6. Så långt kvar att vänta..

Vill veta att allt är ok och att inget händer så jag kan börja köpa lite nyfödd kläder :)

Oj, redan i vecka 12? Vet du om det är så för alla i Östergötland? Ska ringa BM imorgon om jag hinner så får väl svar då annars Känns ännu så overkligt att det är något som växer där inne...
  • saklek
    ofverberg skrev 2015-07-21 08:58:45 följande:

Vilka ska du gå till?? Jag ska till kvinnohälsa vid tinnerbäcksbadet. Bokade in båda mötena dagen efter plussat. Och skulle fundera över kub som isf görs i v.12.

Kändes bra att det görs snabbt.

Men vill även få ultraljud nu :)

Kvinnohälsan blev det för mig med, kanske vi springer in i varandra där borta Fick tid för inskrivning 28/8 och ultraljud 11/9, längtar så jäkla mycket!  
  • saklek
    Nyholmskan skrev 2015-07-22 07:20:29 följande:

Vet inte vad jag pysslade med igår förutom att jag var så trött. Jag är i alla fall enligt apparna i vecka 6 (5+5) :) så inte en april bebis som jag skrev sist utan en marsbebis.:) tog ett andra test idag och då insåg jag att jag måste ha ställt in appen fel. Snurr-huvud! Hur länge tänker ni vänta med att berätta för era närmsta? :)

Jag och sambon pratade om det där igår, och vi kommer nog att vänta tills efter ultraljudet, men om familj eller nära vänner frågar rätt ut innan det så kommer vi nog säga som det är. Vi umgicks med några vänner i helgen, precis efter jag hade plussat, och vid ett tillfälle blev jag rätt sur på sambon och då hade hans vänner tydligen frågat om jag var gravid för de tyckte inte det var likt mig :p Sambon lyckades slingra sig ur den situationen iaf, får väl se hur det går framöver.
  • saklek
    DesireeB skrev 2015-07-22 10:42:41 följande:

God morgon på er!

jag ser att det är många som inte har berättat för sina föräldrar

hur lyckas ni hålla det hemligt?!

jag ringde så fort jag såg + på stickan haha

men vi har dock försökt så pass länge nu så vi båda blev överlyckliga och ringde våra närmsta med en gång! även dom närmsta vännerna vet om det ;)

symtomen är som det har varit från första början molvärk och ont i tuttarna.

men illamåendet har jag tack och lov klarat mig ifrån än så länge! lästa dock att det kan komma senare i graviditeten.. gick in i vecka 6 (5+3) idag

om två dagar ska vi till MVC ska bli så spännande! vill att det ska bli fredag nu!

ni som jobbar när ska ni berätta för chefen??

Mina föräldrar bor långt bort och jag vill nog berätta personligen så det får bli när vi ses helt enkelt. Sen har min bror nyligen berättat att de ska ha barn så tänker att de får smälta det ett tag först

Jag berättar nog för chefen efter v 12 iaf, har bara ett vik fram till nyår så borde ju inte påverka dem någonting att jag är gravid men jag hoppas förstås att det går att förlänga vikariatet lite så jag slipper gå arbetslös efter nyår.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?