Inlägg från: ofverberg |Visa alla inlägg
  • ofverberg

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej jag är gärna med här. Jag plussade i söndags på jobbet, skrev positivt +1 och ett hjärta på magen och visade sambon, som blev riktigt glad. Men på säkra sidan gjorde vi ett nytt test med veckoindiktator som visade gravid +3. Så är alltså i V.6 (5+1).

Men det roliga är att jag haft symtom i 3veckor. Illamående,trött lite yr och sura uppstötningar, men nämnde inte ömma bröst, för det hade jag alltid 2v innan mens och vid detta tillfälle var det 1v kvar. Gått till vårdcentral 2ggr och lämnat en massa prover och gjort 2gravtest med några dagars mellanrum. Som visade negativt. Fick några tabletter för uppstötningar och illamående. Blev bättre i 3dagar och kom sen tillbaka. Så 1v efter Vc besöket tog jag testet och plussade :)

Snacka om överraskande, har frtf alla symtom kvar. Illamåendet går som d vill.

Ska nog berätta för mamma 32 när jag ska dit. Så man har någon att prata med :)

Men enligt Familjelivs app är Bf 16mars

Längtar till att få berätta för alla, få shoppa kläder och möbler och speciellt se bebis magen :)

• ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-17 14:53:59 följande:

S79 skrev 2015-07-11 12:21:07 följande:

Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3

Hvep BF 10/3 :)

Obsession89 17/2

Elin1987 19/3

Ofverberg BF 16/3
  • ofverberg
    Sofya89 skrev 2015-07-18 09:26:05 följande:

Bara en fråga någon av er som har huvudvärk med illamåendet och sura uppstötningar ..

Ingen huvudvärk men illamående med sura uppstötningar, det har jag nu haft i 3 veckor och jag är nu i 5+2. Börjar bli trött på illamåendet så köpte åksjuke armband igår. Tror det funkar. Tog precis på mig dom. Så får se snart :)
  • ofverberg

Hur tänker ni på sånt här med att köpa kläder och sånt till barnet i magen? Någon som köpt ännu eller väntar ni till efter V.12??

Kliar det i fingrarna att köpa saker som på mig??

• ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-18 10:54:30 följande:

Du kan ju "fönstershoppa" på nätet :) det gör jag

Frågan är om man kan hålla sig. Längtar efter barn i så många år, så nu e d svårt att hålla fingrarna i styr. Vet att d är bra att vänta tills efter ultraljudet, men hela 7v kvar..
  • ofverberg
    Amanda87 skrev 2015-07-18 12:09:48 följande:

Kliar jättemycket, men just också med barnvagn. Hittade en brio smile 3 i 1 till ett väldigt bra pris på nätet. Men det känns för tidigt även om det finns garantier så att det är ok att returnera den och få pengarna tillbaka om något skulle gå snett med graviditeten. Men jag är lite orolig om jag skulle köpa och det visar sig vara tvillingar haha. Oddsen för det är väl föga, men jag tror jag får vänta lite. Är bara 6+0. 

Jo barnvagnar och spjälsäng, har hittat en som jag bara ska köpa, en liten rund med sänghimmel :) jag har oxå haft tanken, tänk om d blir tvillingar :)
  • ofverberg

=75538286][quote-nick]Obsession89 skrev 2015-07-18 15:32:37 följande:[/quote-nick]

Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?

[/quote]

Känner inget men sambon tror på 70\30 att det blir en tjej och jag 80\20. Snacka om att vi kmrbli fförvånade om det visar sig en snopp på ultraljudet :)

• ofverberg
    saklek skrev 2015-07-18 12:51:38 följande:

Hej allihopa! Hoppar gärna in här Plussade idag på fjärde försöket! Är i vecka 4+2 och har BF 25 mars :D Har mensvärk till och från, kissar oftare och har en rejält svullen mage (det ser för sjutton ut som att jag är i 3-4 månaden!). Är 25 år, sambon 31 år, första barnet för oss båda.

Finns det fler östgötar i tråden?

Här har vi en till östgötare :)
  • ofverberg

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

• ofverberg
    DesireeB skrev 2015-07-19 07:47:23 fömer nde:

god morgon! idag gick jag in i vecka 6 (5+0)

Mina tuttar gör nått så fruktansvärt ont vanlig bh kan jag inte använda längre så en sport bh måste införskaffas! någon som har tips på någon bra?

Är det fler än jag som vaknar tidigt varje morgon? har semester och då får man faktiskt sova längre än till 7 varje morgon

Jag måste nog också införskaffa sportbh. Men heller ingen aning om någon bra. Spring leker med hunden å just nu får jag skutta runt medans jag håller om tittarna haha ser lite roligt ut.

Finns det speciella på någon mamma avdelning på typ H&M??
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?