• Hallonen

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

elin1987 skrev 2015-07-24 11:08:52 följande:

Var tvungen att göra ett till test för att se om det ökat då mina bröst slutat ömma sen en vecka tillbaka. Och jodå 3+ så lycklig <3 phpaJA6ze30004.jpg

Men så spännande! Vad kul! Grattis :) hur länge har ni försökt? Är ny i tråden :)
  • Hallonen
    elin1987 skrev 2015-07-24 11:23:51 följande:
    17 månader :)
    Då förstår jag att det verkligen är efterlängtat! Så spännande. Lycka till med allt :)
  • Hallonen
    pannkakan87 skrev 2015-07-24 16:04:33 följande:
    Haha det gjorde jag med häromdagen Tyst

Såhär såg första testet ut :P

Wow! Vilken skillnad från dag till dag! :) grattis!
  • Hallonen
    Linkken skrev 2015-07-09 09:19:29 följande:

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

Hej! Jag plussade svagt igår och lite starkare idag på bim-2. Känns helt overkligt! Är enligt beräkningarna i v3+6. Hoppas det lilla livet vill stanna kvar :)
  • Hallonen
    Linkken skrev 2015-10-26 10:33:50 följande:
    Åh så spännande, grattis! Och välkommen hit! Glad Nu är väl majoriteten av gänget här inte direkt "nygravida" längre (är själv i v. 22) men du är välkommen ändå! Solig
    Haha! Jag såg att detta skrevs i juli typ. Men vilken tur, då har jag ju en massa härliga tjejer att ställa eventuella frågor till :D hur mår du då? Haft mycket symptom/relativt lugn graviditet hittills? Så spännande när magen börjar synas!! Jag har en del "oroliga" veckor framför mig till den magiska gränsen i v12 men hoppas såklart allt ska gå bra. Enligt beräkningarna har jag gått mina 12 v några dagar innan jul. Vilken perfekt present till farmor och farfar/mormor/morfar va?! :)
  • Hallonen
    Linkken skrev 2015-10-26 16:15:40 följande:
    Vad perfekt till julen!! Då håller vi tummarna för att du får må bra fram tills dess!
    Jag mår bara bra, hade lite illamående och trötthet i början, ca v.7-10, men efter det har jag fått må bra. En del mindre besvär får man förstås i samband med att kroppen förändras, men tycker det gått över förväntan. Bebisen sparkar för fullt och magen blir rundare för varje dag som går. Det är verkligen en mysig period just nu, samtidigt som jag känner mig pigg och glad.

Förstår det känns oroligt nu de första veckorna, så har vi alla haft det här. Finns ju tyvärr inte goda råd att ge, förutom att försöka ta det så lugnt som möjligt och njuta av att du faktiskt ÄR gravid. Och här ställs det frågor och diskuteras allt möjligt, så det är bara att fråga vad du vill. Ett riktigt trevligt gäng här, jag är glad jag startade denhär tråden! Glad
    Tack snälla! Låter helt underbart sen när magen börjar växa och man känner den där inne :) vilken häftig känsla det måste vara!

Jag är orolig för tidigt missfall eftersom jag upptäckt det innan bim. Svaga men ändå tydliga plus. Men oron ska väl börjas i tid antar jag förhoppningsvis går allt precis som det ska. Ni verkar vara ett super härligt gäng här inne! :) när fick du reda på ditt plus där i somras då? :)
  • Hallonen
    LMG skrev 2015-10-26 21:40:49 följande:
    Grattis till graviditeten :) känns som det också var nyligen jag plussade fast det var hela 18 veckor sedan. Tiden går verkligen fort
    Wow! Måste kännas så härligt. Hoppas allt går som det ska här. Att vara orolig är bara början antar jag när plussade du? Innan bim eller efter? mkt symptom då? Nu?
  • Hallonen
    safiia skrev 2015-10-27 05:39:39 följande:
    Grattis och välkommen! Ja är i vecka 19. Oron minskade lite efter vecka 12men jag kan nog inte helt pusta ut innan rul (om en vecka) då vi får veta om allting är bra med den lilla. Allt har nog sett bra ut hittills men tja, kanske man inte alls slutar oroa sig innan den lilla är född :D

Igår kväll spydde jag igen upp nästan allting, suck. livrädd att spyende är igång igen. I mitt huvud ekar läkarens ord om att kräkningarna slutar då16 veckor att fullt ut, gör de inte de så pågår de hela graviditeten... tror kanske inte riktigt på det men är samtidigt rädd för det. Nu har frukosten hållits i mig och jag mår okej så kanske det bara var tillfälligt. Har haft en stressig helg med mycket program så det kan kanske inverka.
    Tack snälla! Jag kan tänka mig att man oroar sig för olika saker mest hela tiden beroende på var i graviditeten man befinner sig.. Häftigt med rul om en vecka, att få se det lilla livet. Måste vara pirrigt! :D

Usch, stackare. Har du haft mycket problem med illamående och liknande? :(
  • Hallonen
    Linkken skrev 2015-10-27 06:27:28 följande:
    Jag plussade den 7.7. Var då redan i vecka 6, men vi hade försökt så länge och jag hade nästan gett upp hoppet helt, så jag vågade verkligen inte tro det, så testade först på bim+5. Var nog väldigt orolig där i början, så vi gjorde ett privat ultraljud i v. 11 för att få se att allt var okej och det var det ju.

Oron hör nog till, det betyder ju att man bryr sig om det lilla livet man skapat. Men man får försöka hålla sig positiv bara och tänka att allt kommer att gå vägen. Glad
    Jag förstår. Den där längtan efter barn kan verkligen påverka allmäntillståndet. Så kul att ni äntligen fick ett plus och att det gått bra! Jag kommer nog med vilja göra ett tidigt ul tror jag. Ska försöka njuta men klart man oroar sig.
  • Hallonen
    LMG skrev 2015-10-27 10:56:05 följande:
    Allt går som det ska och det är en livlig liten flicka där inne :) plussade samma dag som jag skulle haft min mens, hade inte så jätte mycket symptom då utan det var bara som att jag kände på mig att nått inte var som vanligt. Dudå? Har du redan mycket symptom? :)
    Men vad mysigt! Kul med en liten tjej :) jag har haft molvärk, ömma bröst och feber eller mer en sjukdomskänsla i några dagar. Molvärk och ömma bröst kunde ju lika gärna vara mensen. Men hade en känsla :) hade mindre symptom den här månaden än innan bim annars haha. :)
  • Hallonen
    En del av oss skrev 2015-11-15 18:56:33 följande:

Jag känner mig så stor, tränade mycket och hade tankar på att tävla i fitness men la allt på hyllan när vi bestämde oss för att våga försöka igen. Har ätit och unnat mig allt och ångrar det bittert, gått upp 3-4 kg nu men fick väga mig med tunga kängor på fötterna och lunch i magen vågen stod på 70 kg hos BM i torsdags och 67 på Tanitavågen i onsdags barfota i träningskläder så tror mer på 67 kg och i så fall så har jag gått upp 1 kg ca.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?