Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej alla!

Ny plussad för tre dagar sen (vågade först tro på det idag när jag plussade för tredje dagen i rad).

Bf enligt Natural Cycles 2016-04-04.

Så sjukt lycklig och förväntansfull! 

Bästa 30-års presenten jag någonsin kunnat önska mig! :)

• Nils-Eric
    fraizer skrev 2015-07-30 21:54:23 följande:

Jag har de där men har inte hjälpt ett dugg mot illamåendet. Ibland kan det hjälpa att ha lite knäckebröd eller kex bredvid sängen som du kan tugga på innan du kliver upp.

Jag har armbanden mot åksjuka och har tyckt de hjälpt lite mot det. Men igår hade jag på dem när jag mådde illa pga bebis och tyckte inte de hjälpte.

Tyvärr!
  • Nils-Eric

När börjar det synas på er?

Det syns ingenting på mig än, men jag är bara på 4+6 :)

• Nils-Eric
    Nyholmskan skrev 2015-08-04 17:46:26 följande:

Jag är så glad! :) min sambo sa nyss att det syns på magen nu även för honom. Kommer snart synas för alla! :) Så jag har inte inbillat mig. Tycker det börjar bli svårt att klä mig eftersom att inget av de Jag har sitter smickrande nu. Gick lös på hm idag men inga mamma kläder än. Kanske om båda veckor. Men förhoppningsvis berättar vi för familjen i helgen :) längtar så till fredag för då är de inskrivning :D

Vilken vecka är du i? När tycker du att det började synas? :)
  • Nils-Eric
    LongingForAChild skrev 2015-08-05 10:13:06 följande:

Ville ju skriva, varit inaktiv här i flera år.

Jag och min man har försökt bli med barn i 6år... gått igenom 3 fertilitets behandlingar samt flertal försök som inte kunnat genomföras p.g.a. för dåliga slemhinnor, jag var uträknad att aldrig kunna få på naturlig väg eftersom det krävdes så höga halter östrogen medicin för att få en tillväxt på bara 2-3 mm, mitt rekord var 5,5 mm vilket är det absolut lägsta för att kunna bli gravid... men trotts behandlingarna fick jag aldrig +.

I år har jag mått SKIT rent ut sagt, har varit mycket privat och jag har haft ångest och djup depression, gått upp i vikt och ja allt har varit fel, vi har försökt spara pengar till ett egen betalt IVF försök (fått ett IVF samt ett FET av landstinget + betalat för ett FET) men det har inte gått bra alls.

Jag har väldigt oregelbunden cykel (allt mellan 29-45 dagar) så i början av Juni hade jag haft alla symtom på att mensen var påväg i 2 veckor, detta är dock inget ovanligt för mig så jag tänkte inget mer på det, men den 9:e juni vart jag less! och gjorde som jag ibland gör när cykeln är utdragen, jag tog ett gravtest då mensen brukar komma samma dag då eller dagen efter, så sagt och gjort hade ett sista test kvar hemma en sticka så jag samlade upp urinen och doppade stickan och gjorde allt som jag brukar, ställer timern på telefonen och så... plötsligt... dök där upp 2 streck istället för ett, visst enda var lite svagare än det andra men ändå starkt och tydligt... jag vart chockad kunde inte tro det var sant, har ju aldrig hänt i hela mitt liv!!
    Men när jag fotar testet med förpackningen som bakgrund ser jag att den gått ut!! i september förra året!! jaha då var det ju därför... men jag var tvungen att veta med säkerhet så jag sparade urinen jag samlat upp och promenerade direkt till apoteket och köpte 2 nya test... kommer hem och tar ut urinen och låter den bli lite varmare och sen testar jag... efter knappt 30 sekunder var där 2 lika starka streck!!

Kan säga jag testade även med färsk urin dagen efter för jag kunde inte tro på det, men jo samma då, 30 sekunder och 2 lika starka sträck.

P.g.a mina tunna slemhinnor hade jag rätt till tidigt VUL så ett gjordes samma vecka på fredagen den 12:e. Och där inne låg en liten böna!! och det var precis så vi till och med kunde se något som fladdrade där inne: HJÄRTAT!!!

Har BF 7:e Februari utifrån VUL men det kan ju komma att ändras vid RUL.
    Och vill så gärna följas åt med er :D

Stort grattis! Vad fantastiskt!
  • Nils-Eric
    I norr skrev 2015-08-06 16:32:52 följande:

[quote=75607127][quote-nick]elin1987 skrev 2015-08-06 14:56:29 följande:[/quote-nick]Nejnejnej Gud så tråkigt :( visst var vi i samma vecka ? 8+1. Håller alla tummar och tår! Skriv så fort du vet tänker på dig! Kram[/

Tack alla gudar i världen!

Allt såg bra ut. Ultraljudet gick väldigt snabbt å läkaren sa direkt att det såg bra ut. Vi såg rumpan huvudet å hjärtat som slog. Och så fick vi höra lillhjärtat oxå. Helt underbart!!! Känns som att man vill fortsätta grina nu men av lycka. :)

Härligt!!!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?