• Katten95

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Plussade igår och är antingen i vecka 4 eller 5. Enligt appen sidan har är jag i vecka 5 (4+2) och är beräknad till den 27.03.16.

Molande värk i magen, ömma bröst, kissnödig och små hungrig hela tiden är mina symptom än så länge.

• Katten95

Går snart in i v7 (5+6) och känner att magen svullnar upp efter man ätit nu, springer på toa väldigt ofta var fjärde timme om inte oftare.

• Katten95
    miillaw skrev 2015-08-02 18:37:58 följande:

Jag är i v.5 (4+5) och känner likadant när man ätit. Och toalettbesök blir tätare och tätare. :)

Får du också små ont när du måste hålla dig i magen? Kan vakna upp av att vara jättekissnödig och ha små ont i magen som sedan går över när man har kissat klart? Det gör inte ont eller svider när man kissar lr så utan bara innan man släpper på trycket.
  • Katten95
    miillaw skrev 2015-08-02 20:13:32 följande:

Jaa precis. Som det trycker på hela tiden. Speciellt nu kväll känner jag av det. Och när jag reser mig upp från soffan med magmusklerna "drar" det i magen. Lite obehagligt :(

Skönt att man inte är den ända med det här besväret. Är ju ändå 20 år och oerfaren i just detta ämne.
  • Katten95

Tog precis steget i veckan 8 idag, hoppet stiger att detta ska gå vägen! Känns som om magen är svullen, kisseriet fortsätter samt tröttheten. Illamående hade jag bara i v.7 vilket är skönt! :)

• Katten95

Vecka 8 (7+6) och har inskrivning idag. Dock har jag känt mig sjuk o hängig idag men det kanske beror på allergiattacken man fick igår, (pollen).

• Katten95
    Katten95 skrev 2015-08-16 19:29:51 följande:

Vecka 8 (7+6) och har inskrivning idag. Dock har jag känt mig sjuk o hängig idag men det kanske beror på allergiattacken man fick igår, (pollen).

Menade såklart imorgon*
  • Katten95

Så ringer mvc ca 20 min innan om att bm vi ska träffa och är sjuk just idag så nu har man inskrivning på fredag.. Just typsikt.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?