Inlägg från: snowybaby |Visa alla inlägg
  • snowybaby

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hänger på här jag också. Plussade 9/8 och fick gravid 1-2 Igår 8 dagar senare fick jag gravid 3+ får det inte riktigt och stämma mer än att jag ökar i hcg. Pga väldigt ont i magen i fredags fick jag åka till akuten så ska på ett vul nu på fredag och då tror jag att jag är i v 6+0 om jag räknat rätt. BF 15 april. Första barnet, 8 försöket.

• snowybaby
    Linkken skrev 2015-08-18 19:33:54 följande:
    Oj, så spännande! Vad sa dom på akuten? Låter ju jobbigt att ha så ont.. Men skönt med ul, så du får veta att allt är som det ska såhär långt. Grattis till plusset! Glad
    de sa att allt såg bra ut  men att jag skulle tillbaka efter en vecka för att kolla upp. Tack så mycket =)
  • snowybaby
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
  • snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 16:28:16 följande:
    Grattis! :)
    Jag har bf 13/3 och ska göra ultraljud på tisdag. ^^
    åh grattis! nära i tiden är vi också och samma ålder =)
  • snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 17:16:18 följande:

Roligt! :D

När har du ultraljudet? Du skulle göra ett privat va?

Gör ett privat den 5/10 är då i v 12+2. Ska på inskrivningssamtal hos BM på fredag :)
  • snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 18:02:03 följande:

Kul! :) Tiden går fortare än man tror, trots att man längtar så mycket!

Jag har faktiskt rutinultraljudet den 20/10 så två veckor efter ditt ungefär :)

Åh så kul. Då borde mitt rul bli ca 1 månad senare.
  • snowybaby
    Silicon valley skrev 2015-09-30 07:07:00 följande:

Hade så ont igår morse så ringde till gyn. Fick komma in en halvtimme senare på kontroll. Allt såg ut som det skulle såhär tidigt bara V5 + några dagar/dar . Men hade en graviditetscysta på en av mina äggstockar. Men hon sa att det var inget att oroa sig för för det är vanligt och den kanförsvinna själv. Inget som påverkar framtida barn heller.

Blev dock lite ledsen att man inte såg så mkt annat. Ett hål m en vit plutt i bara i livmodern. Gulesäck eller vad hon sa. Hade hoppats få höra hjärtat men det var för tidigt för att se nått mer.

Nån mer som haft cysta under grav? Och även gjort vul så tidigt och allt gått bra sen? Är så himla orolig för allt. Känner ärligt ingen lycka alls, vist är jag lite glad men vågar inte tillåta mig mer innan jag vet att allt är mer ok efter de första veckorna.

Vad göra för att skingra tankarna lite så veckorna rullar på snabbare, nu blir det att allt går skitsakta när man tänker på detta hela tiden..

VUL så tidigt så ser man det som du såg endast. Helt normalt. Gjorde vul i 4+6 såg ingenting mer än en hinnsäck. Vul i 5+6 såg bara en lite större hinnsäck och en prick. 6+5 såg vi en 6 mm foster med ett tickande hjärta. Så jag förstår att du är orolig men de kommer säkert gå bra. Hade också en cysta som blev efter att ägget släppt. Helt ofarligt och den brukar försvinna av sig själv. Min är borta nu. Försvann på ett par veckor men jag hade också väldigt ont, därför jag sökte och de va troligen den som gjorde ont. Plus växande livmoder. Lycka till!
  • snowybaby
    Silicon valley skrev 2015-09-30 09:19:03 följande:

Tack snälla för svar! Skönt att höra från andra med !

Oj vad många vul du gjort. Jag ska nog se till att få in ett till innan v 13 iaf så man kan se om cystan förändrats ngt och även om allt fortfarande ser bra ut m bäbis.

Jag känner bara av lite illamående som kommer då och då, ont i brösten då och då. Och lite värk i magen. Annars har jag inte så jättemycket symptom. Hoppas bara så mycket på att veckorna ska rulla på lite snabbare nu och att allt ska gå bra m bäbis. Känns som evigheter sen jag plussade men är inte ens en vecka sen än... Får nog ta och skaffa en hobby som tar upp mkt tid och försöka glömma att jag är gravid lite så jag inte tänker på det hela tiden.

Ja men de va för att de ville se så de inte va en ofostrig graviditet. Men de va de inte :)
  • snowybaby
    LMG skrev 2015-10-21 21:00:07 följande:

Vet ärligt talat inte hur jag ska överleva julbordet den här julen. Vet att det kommer finnas både gravad och kall rökt lax :( bland det bästa på hela julbordet får man inte äta. Haha usch så jobbigt det är. Jag slutade röka när jag fick reda på att jag var gravid och har faktiskt tack och lov inte alls varit sugen på cigarretter

Åh heja heja! Jag gjorde samma sak. Varit rökare i ca 15 år. Men måste erkänna att de har varit jobbigt och stundvis har jag varit väldigt sugen men nu är de över 2 månader sen och jag är väldigt stolt :)
    Min blogg - www.natalina.se
  • snowybaby

Inatt drömde jag nåt konstigt. Drömde om hela förlossningen och att bebis kom den 22 april kl 05.54. Galet! Och de va en flicka. Vecka 16 imorgon :)

Min blogg - www.natalina.se
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?