Silicon valley skrev 2015-09-30 07:07:00 följande:
Hade så ont igår morse så ringde till gyn. Fick komma in en halvtimme senare på kontroll. Allt såg ut som det skulle såhär tidigt bara V5 + några dagar/dar . Men hade en graviditetscysta på en av mina äggstockar. Men hon sa att det var inget att oroa sig för för det är vanligt och den kanförsvinna själv. Inget som påverkar framtida barn heller.
Blev dock lite ledsen att man inte såg så mkt annat. Ett hål m en vit plutt i bara i livmodern. Gulesäck eller vad hon sa. Hade hoppats få höra hjärtat men det var för tidigt för att se nått mer.
Nån mer som haft cysta under grav? Och även gjort vul så tidigt och allt gått bra sen? Är så himla orolig för allt. Känner ärligt ingen lycka alls, vist är jag lite glad men vågar inte tillåta mig mer innan jag vet att allt är mer ok efter de första veckorna.
Vad göra för att skingra tankarna lite så veckorna rullar på snabbare, nu blir det att allt går skitsakta när man tänker på detta hela tiden..
VUL så tidigt så ser man det som du såg endast. Helt normalt. Gjorde vul i 4+6 såg ingenting mer än en hinnsäck. Vul i 5+6 såg bara en lite större hinnsäck och en prick. 6+5 såg vi en 6 mm foster med ett tickande hjärta. Så jag förstår att du är orolig men de kommer säkert gå bra. Hade också en cysta som blev efter att ägget släppt. Helt ofarligt och den brukar försvinna av sig själv. Min är borta nu. Försvann på ett par veckor men jag hade också väldigt ont, därför jag sökte och de va troligen den som gjorde ont. Plus växande livmoder. Lycka till!