• Maalon

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Plus för mig igår på äl+10, bim-4
    Enligt uträknaren här på fl är det vecka 3+4 idag. Förta barnet för både mig och sambon :) 

Grattis alla :)

• Maalon
    elin1987 skrev 2015-08-09 09:34:48 följande:

Vilken lättnad att vakna upp idag och inse att allt var som det skulle :) hur ser er boendesituation ut ?? Jag börjar få lite panik, letar efter hus men hittar inget som tilltalar oss, bor i en tvås (bostadsrätt) nu så två år till klart vi oss men inte längre än så.

Vi bor i ett litet hus just nu som absolut funkar med ett barn om man gör om gästrummet till barnrum. Men vi ska kolla på nytt i veckan, med 4 sovrum, stor trädgård och lekstuga/gungställning. Drömhuset verkligen :D
  • Maalon

Äntligen en dag med lite energi för min del, att få ta en power nap efter jobbet igår på två timmar och sen få sova 9 till gjorde underverk! Från att ha varit en supergnällig zombie till att börja dagen med en promenad och sen städa huset. Bra dag!

En liten fundering. Hur gör ni med träning? Jag är livrädd för allt numera, just nu har jag ju sällan ork till att träna, men hoppas på att kunna hålla igång under hela graviditeten. Nån av er som har en plan?

• Maalon

Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?

Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?

• Maalon
    Linkken skrev 2015-08-10 09:42:54 följande:
    Jaa du, jag önskar jag hade bra råd åt dig, men tyvärr inte. Jag är i v. 11 nu och på torsdag ska vi på ett tidigt ul. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av efter det. Jag var lugnare i början, men de senaste två veckorna har jag varit väldigt rädd. Idag är det riktigt illa, har så grymt ont i ryggen och läst på många ställen att missfall kan börja med ryggont.

Ändå är det ju en sund rädsla på något sätt, det visar ju på att vi verkligen vill ha våra små. Men helt otroligt tungt är det att vara så orolig. Jag försöker vara så lugn jag kan, andas djupt och smeka magen i hopp om att bebisen ska välja att stanna kvar!
    Åh du är ju snart över den magisk gränsen, det måste kännas bra ändå :) 

Jo det är ju så som du säger, den lille är sååå efterlängtad. Min sambo är så rädd att något ska hända han också. Jag ville att vi skulle berätta för våra föräldrar när vi har varit på inskrivning eller kanske innan det tillochmed. Men han vill vänta tills vi gått igenom vecka 12. Men guuuud vad jag behöver min mamma just nu känner jag, haha, är en riktig mamas girl :P
  • Maalon
    elin1987 skrev 2015-08-10 09:42:57 följande:
    Jag är likadan och det finns faktiskt inte så mycket att göra än att försöka känna lugnet. Digitala testet kommer säkert lugna dig lite grann :) jag tog 3 st för att se att veckorna ökade ;b
    Jag hoppas det! Men är sååå nervös för att den ska visa "ej gravid" istället. Försöker att bara gosa in mig i tanken på att vara gravid och att vi faktiskt äntligen ska få en baby. 

Snart dags för jobb, då blir det iallafall lite annat att tänka på :)
  • Maalon
    Linkken skrev 2015-08-10 10:34:06 följande:

Jo, det känns ju jättebra! Men ändå är det nu jag är som oroligast, vore så typiskt om något hände nu då det närmar sig en säkrare period.

Här har vi också valt att vänta med att berätta, men efter ultraljudet på torsdag får nog mina föräldrar veta, nu kan jag inte hålla mig längre! Och om jag fortsätter ha såhär ont i ryggen gissar jag att jag blir sjukskriven ändå, då jag har ett aktivt jobb, så då är det svårt att hålla hemligt. Men visst behöver man sin mamma! Säkert hundra gånger har jag tänkt ringa henne och fråga om något innan jag kommit på att det ju inte går...

Det kommer hå så bra, håller tummarna :) så himla kul med ultraljud, fatta vilken upplevelse :D

Hoppas du blir bättre i ryggen också, kram :)
  • Maalon
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D

Men så underbart, vilken känsla! Grattis :)
  • Maalon

Jag bor ju i Norge och min familj är kvar henne i Linköping. Nu har jag bokat tidigt ultraljud så att föräldrar och mormor ska få se bebisen. Det ska bli överraskning för mormor var vi är påväg. Ultraljudet blir samma dag som jag går in i vecka 11 :)

• Maalon

Är det bara jag som nojjar över viktuppgång? Vecka 6 just nu (5+2) och har gått upp ca 1.5 kg redan, det känns jättemycket. Jag har inte ett aktivt jobb men jag sitter nästan aldrig ner under dagen så rör mig någorlunda mycket, och om orken finns tar jag mig ut på promenad, har dock varit sjukt trött så det har blivit ca en gång i veckan.

När jag gick ner mina 35 kg förra eet sa dom att det skulle bli jobbigt när jag blev gravid, men anade inte att jag skulle må så här dåligt över det. Tips någon?

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?