Inlägg från: LovisaC1982 |Visa alla inlägg
  • LovisaC1982

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej allihop!

Hoppar jättegärna in här, plussade i fredags men har inte kunnat ta in det förrän idag haha! Är i v 4+3 och liten är beräknad till 24 april .

• LovisaC1982

Gjorde ett tappert försök att citera men utan framgång och med den senaste tidens humör ger jag nu upp på den fronten ????. Ett stort tack för alla grattis, det är en jättehärlig känsla särskilt som jag trodde att det inte skulle bli något.

Gjorde en insemination den 1 augusti och redan dagen innan hade jag känt att nåt var konstigt och när jag kom hem från kliniken så blossade en urinvägsinfektion upp så jag har hela tiden tänkt och trott att där var det kört. Känner mig fortfarande väldigt försiktig men otroligt glad .

• LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-20 20:07:44 följande:

Underbart :)

Vi gjorde 4 inseminationer efter att försökt ett år utan resultat. Ingen av inseminationerna blev något. Vidare till IVF och efter 6e frysförsöket plussade vi äntligen, 3 år senare! Vilken kamp det varit! Allt måste gå bra denna gång annars blir jag knäpp ;)

I norr skrev 2015-08-20 20:19:33 följande:

Vi har oxå gjort IVF. Lyckades på 2a försöket men jag är så nojjig att jag håller på dö. Orkar verkligen inte ett nederlag nu när man fått vara gravid ett tag (v11).

Har varit på tidigt vul i v 9 men nu har jag haft mer molvärk och har som konstiga känningar i själva slidhålet, vet inte om det typ är sammandragningar. Kommer även en ytterst svag beigefärgad flytning. Så är grymt orolig igen. Kan man inte bara få njuta av graviditeten?

Stort grattis att det äntligen lyckats och det är klart att det ska gå vägen . Vet att det är svårt att inte oroa sig men vi får peppa varandra. Tänker en del själv på dagarna men nätterna är värst, kan verkligen inte sova och jag tror att det beror på alla tankar som snurrar.

Jag har dock gjort insemination i Danmark som ensamstående så jag känner mig rätt ensam även om jag redan har berättat för mina föräldrar och två kompisar som själva precis fått barn/försöker få barn. Är jätteglad att jag hittade den här tråden och har er att dela symptom, funderingar och tankar med
  • LovisaC1982

Idag blev allt lite mer verkligt för mig då jag har fått tid för ultraljud (16 september) och inskrivning den (22 september). Känns fortfarande helt overkligt men samtidigt så kul, nu är det ytterligare en milstolpe att se fram emot .

• LovisaC1982
    LMG skrev 2015-08-21 12:01:00 följande:

Vill också göra ultraljud igen, fick göra ett i vecka 12 för jag började störtblöda. Det va så häftigt! Såg liksom precis ut som en liten mini människa med ben, armar, händer, fötter och allt. Låg där inne och sprattlade för fullt. Har tid för RUL den 28 september, hur ska ni andra göra med kön, ska ni ta reda på om det är en pojke eller flicka?

Jag ska inte ta reda på kön utan det får bli en överraskning, har en del idéer med namn så det ska nog lösa sig. Jag tycker det är svårast med tjejnamn då jag skulle vilja att ett av namnen påminner om min mamma men jag har ju lite tid kvar att fundera haha!
  • LovisaC1982
    tjollerfia_84 skrev 2015-08-21 16:14:36 följande:

Hej!

Jag plussade för första gången för två veckor sen och borde nu ha gått in i vecka 7. Tror inte riktigt att jag har förstått att det är på riktigt! Jag är 31 och min man fyller 40. Vi började försöka nu i sommar, men jag var inställd på att det kanske skulle ta tid/bli svårt. Ska på inskrivning 1 sept - kanske blir det lite verkligare då...? Är så spännande! Är jättetrött, småhungrig och mår lite illa nästan hela tiden (men spyr inte iaf!). Kul att kunna prata lite med andra - längtar tills man kommit längre och kan vara öppen med att man är gravid! 

Stort grattis
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-21 18:23:45 följande:

Jag har nästa RUL 14 september! Längtar galet mycket! Är sååå nyfiken på om vi väntar en pojke eller flicka hihi

Åh så mysigt, då har ni också nåt spännande att se fram emot . Har du/ni nån känsla så här i förhand om vad det kan tänkas vara för kön?
  • LovisaC1982
    mummlan85 skrev 2015-08-21 20:09:04 följande:

Plussade den 18 augusti är i vecka 2-3, har en tid bokad på MVC för inskrivning den 1 september. Både jag och min sambo är överlyckliga, vi är båda 30 år och detta är första barnet. Enligt min beräkning ska barnet komma runt 6 maj 2016. Helt perfekt då min sambos födelsedag är 9 maj, vi får tjata ut ungen helt enkelt =)

Stort grattis, då ligger vi ganska nära varandra i tid
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-22 08:49:06 följande:

Ja har aldrig varit med om veckor som är sååå långsamma som under denna graviditet! Det kommer bli en låååång höst haha

Haha här är en till som är förundrad över hur långsamt tiden kan gå, är det ens möjligt? Jag har ju bara vetat om det 1 vecka och det har knappt ens hunnit landa. Skönt att vi har inskrivningar och ultraljud och annat kul att se fram emot .
  • LovisaC1982

Måste bara dela med mig av nattens skräckupplevelse, vaknade och hade så ont i magen att jag varken kunde andas eller röra mig. Försökte vända mig och trodde att jag skulle dö på fläcken. Innan total panik hann bryta ut insåg jag att jag iaf hade ont i rätt mage och efter några minuter släppte det men jag blev rejält rädd. Är det nån mer än jag som har mycket som stick eller småhugg i magen? Jag har det till och från under dagarna och även om det är obehagligt så tänker jag att det inte är nåt konstigt.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?