Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hej tjejer!
Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)
Hej tjejer!
Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)
Vecka 8 (7+6) och har inskrivning idag. Dock har jag känt mig sjuk o hängig idag men det kanske beror på allergiattacken man fick igår, (pollen).
Hej!
Hoppas jag också kan hoppa in här :) Ny här i forumet och gravid i v 8 (7+0). Har inskrivning nästa vecka. Förutom en hel del molvärk och ont i brösten så har jag inga andra symptom som illamående eller trötthet. Känner mig faktiskt inte gravid. Vet att man inte ska klaga, men blir ju lite oroligt att allt är som det ska... Å andra sidan är det fortfarande rätt tidigt och mkt kan hända än...Ska begära ett tidigt ul iaf, orkar verkligen inte vänta i flera veckor till för se om det finns något där inne som lever. Aja skönt att skriva av sig lite i alla fall :)
[quote=75645519][quote-nick]Linda8110 skrev 2015-08-16 21:11:51 följande:[/quote-nick]Välkommen! Jag kikade också in här idag för första gången :)
Det är säkert ingen fara med din bebbe men be om ett extra UL om du känner oro, det går säkert att fixa :)
Tack :) Hoppas det går bra för dig också. Vilken vecka är du nu i?
Så ringer mvc ca 20 min innan om att bm vi ska träffa och är sjuk just idag så nu har man inskrivning på fredag.. Just typsikt.
Hejsan, plussade imorse är i vecka 5 ???? efter 23månader så är det äntligen våran tur. Känslan är obeskrivlig och har inte riktigt lagt sig heller.sambon blev överlycklig efter han tjata om att jag ska testa mig hehe.
Testa med clearblue plus och tänkte testa med digital som ligger och går ut snart oxå.
Fy fan nervös jag blev nu när jag har pratat med mvc om inskrivningen.
Dom ska skicka en kallelse och den hamnar hos mina föräldrar ???? som absolut inte vet att vi ska ha barn:/ någon som vet hur brevet ser ut snälla säg att det inte står mvc på det utan bara sjukhuset?????
Är så nervös nu
Står fortfarande skriven hos mina föräldrar så det skickas dit. Ska göra flyttanmälan till sambon snart. Har alltid stått skriven hos mamma och pappa men bott hos min sambo i snart 8år pga att socialen ävar det lite krångligt.